پرش لینک ها

دوربین ثبت وقایع خودرو

4.6/5 - (67 امتیاز)

چرا دوربین خودرو در سالهای اخیر تا این اندازه پر طرفدار شده است؟ امروزه تقریبا همه خانواده‌ها، خودروی شخصی دارند. این خودروهای شخصی جزو اموال شخصی ما هستند و کاربرد زیادی در زندگی روزمره دارند. این خودروها گران قیمت بوده و جزوی از سرمایه مالی خانواده به حساب می‌آیند. پس بدیهی است که اعمال تمهیداتی برای حفظ امنیت این سرمایه ها و جلوگیری از سرقت آنها الزامی باشد. دوربین مدار بسته یکی از سیستم های نظارتی هستند که علاوه بر ساختمان ها به منظور حفظ امنیت خودروها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. به این مدل دوربین مدار بسته دوربین خودرو می گویند. این دوربین های مداربسته علاوه بر خودروهای شخصی قابلیت نصب روی اتوبوس ها، کامیون ها و وسایر وسایل نقلیه سنگین را دارند. یکی دیگر از کاربرد های دوربین خودروها در تصادفات رانندگی است. مامور پلیس و بیمه می تواند با مشاهده تصاویر ضبط شده در حادثه تصادف، راننده خطاکار را شناسایی کند. در تعقیب و گریز پلیس ها نیز این تصاویر مدرک مهمی از شرح چگونگی حادثه هستند. در این مطلب نکاتی کاربردی و جالب در رابطه با دوربین مدار بسته خودرو ارایه می شود.

دوربین ثبت وقایع خودرو

خودروها نیز مانند و محیط های کاری و منازل نیاز به امنیت و نظارت دارند. فروش انواع برند های دوربین مدار بسته در نگاکو

همانطور که می دانید دوربین های مداربسته یکی از بهترین ابزار برای نظارت و امنیت خودرو می باشند که در شکل ها و انواع متنوعی تولید و به بازار عرضه می گردد دوربین های مداربسته که در خودرو ها قابل استفاده می باشند معمولاً بسیار کوچک می باشد شما می توانید این دوربین های مداربسته را روی شیشه جلوی خودرو یا پشت آینه نصب کنید به نظر داشته باشید که دوربین های مدار بسته برای ماشین نیز مانند دوربین‌های مدار بسته‌ای که باید از آن استفاده می‌کنند دارای تنوع و ویژگی های متفاوتی می باشند که ما در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با عبدالرضا حکیمی موسس هلدینگ نظارت گستر ایمن

کاربرد دوربین فیلم برداری برای خودرو

دوربین ثبت وقایع خودرو کاربردهای متنوع ای دارد. چرا که انواع گوناگونی لنز دارد که هر کدام اگر در قسمت خاصی از خورو نصب شوند کاربرد منحصر به خود را دارند. اما در حالت کلی کاربردهای دوربین ثبت وقایع خودرو عبارتند از:

  1. ثبت تمام اتفاقات جاده ای توسط دوربین
  2. ثبت خاطرات زیبای سفر شما
  3. ثبت اتفاقات پشت خودروی شما
  4. حفاظت از خودروی شما در حالت پارک
  5. حفاظت از خودروی شما در برابر سرقت
  6. کمک به پارک خودرو

 برای خرید دوربین مدار بسته داهوا کلیک کنید.

ویژگی های دوربین ثبت وقایع خودرو

دوربین ثبت وقایع خودرو

دوربین ثبت وقایع خودرو دارای قابلیت سنسور حساس به حرکت و همچنین سنسور کمک راننده می باشد البته یکی دیگر از ویژگی‌های برتر دوربین‌های خودرو می‌توان به قابلیت دید در شب به صورت عالی اشاره کرد تشخیص سرعت انتقال تصویر دوربین های خودرو جی پی اس از دیگر ویژگی‌های دوربین مدار بسته می باشد که در خودرو به کار می روند و باعث جذابیت می‌شود. در حالت کلی اصلی ترین ویژگی های دوربین ثبت وقایع خودرو عبارتند از:

  • کیفیت بالا
  •  برند مرغوب
  • دید در شب خوب
  • فیلمبرداری مداوم
  • اتصال به وای فای
  • Parking mode داشته باشد
  • حافظه دوربین برای خودرو مناسب و کاربردی باشد
  • دوربین خودرو دارای منبع تغذیه مناسب باشد

که در ادامه به بررسی مهم ترین آنها می پردازیم.

فیلم برداری مداوم

دوربین هایی که در خودروها استفاده می کنند به صورت مداوم از چشم انداز مقابل دوربین فیلمبرداری می کنند و ثبت و ضبط می کند در نظر داشته باشید که برخی از دوربین هایی که در خودروها استفاده می شوند دارای قابلیت چرخش بوده که می‌توانند از اطراف خودرو همچنین پشت و داخل خودرو نیز فیلمبرداری کرده همچنین برخی از این دوربین ها دارای یک یا دو دوربین دیگر نیز می باشند که به صورت جانبی بوده و برای فیلمبرداری از داخل خودرو استفاده می‌کند قابل اهمیت اینکه ارسال تصاویر در دوربین های مداربسته خودرو از طریق وای فای و یا سیم کارت انجام می شود.

دوربین ثبت وقایع خودرو

سنسور حساس به حرکت

این سنسور نسبت به حرکت حساس می باشد که شما جهت فعال کردن آن می توانید از طریق تنظیمات تمامی حرکتی که در اطراف ماشین ایجاد می شود را فعال کرده تا دوربین به سرعت شروع به ثبت و ضبط حرکت کرده و بعد از پایان حرکت ضبط نیز به پایان میرسد.

سنسور ضربه در دوربین ثبت وقایع خودرو

وجود این سنسور در دوربین ثبت وقایع خودرو بسیار مهم می‌باشد چرا که اگر شما دچار تصادف شدید وقایع را ضبط کرده و در لپ کردیم ذخیره خواهد شد تا زمانی که شما نیاز به مدرک داشتید به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید در نظر داشته باشید که تصاویری که در سنسور ضربه سر می شود به جامعه پاک نشده تنها در صورتی که شما به صورت دستی سعی بر پاک کردن آن داشته باشید می توانید پاک کنید.

جهت یابی یا جی پی اس

دوربین ثبت وقایع خودرو

دوربین مداربسته ثبت وقایع ماشین با دارا بودن قابلیت می توانید موقعیت و مکان خود را ثبت و ذخیره نمایید در نظر داشته باشید برخی از این ستاره سیم کارت خور بوده و از اینترنت بهره‌مند می‌شود که در این نوع دوربین ها جی پی اس جهت یابی به سرعت و با دقت بالاتری انجام می شود.

انتقال تصویر از طریق اینترنت به موبایل در دوربین ثبت وقایع خودرو

در برخی از مدل های دوربین های ثبت وقایع خودرو سیم کارت خورد بوده که این دوربین ها از امکانات فوق العاده ای برخوردار می باشد شما می توانید از طریق نرم افزار برای دوربین سیم کارت خور خودرو و اتصال به اینترنت و سیم کارت موجود در دوربین می توانید به راحتی از راه دور شروع به مشاهده تصاویر زنده در حال ضبط کنید و به خوبی کنترل و نظارت داشته باشید.
شما می توانید تصاویر و فیلم ها را به راحتی انتقال داده و از راه دور کنترل خود در نظر داشته باشید که می توانید دوربین های مداربسته ثبت وقایع را بر روی موبایل خود نصب کنید تا در حال حاضر که تمایل داشتید عکس و فیلم ها را مشاهده کنید.

هرآنچه از دوربین خودرو نمی دانید

در سراسر دنیا دوربین مداربسته خودرو به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. نوعی از این دوربین ها که روی داشبورد ماشین نصب می شود، با نام Dash Cam شناخته می شود. در ادامه به چند سوال کلیدی که ممکن است در رابطه با دوربین خودرو مطرح شود، پاسخ می دهیم. امیدواریم با خواندن این مطلب، نسبت به افزایش ایمنی خودروی شخصی خود از طریق دوربین نظارتی اقدام کنید تا در آینده دچار ضرر مالی نشوید.

۱) دوربین خودرو در چه کشورهایی بیشتر استفاده می شود؟

در کشور روسیه دوربین خودرو به صورت گسترده ای مورد استفاده است. در کشور انگلستان فروش دوربین مدار بسته در سال ۲۰۱۵ افزایش زیادی پیدا کرد. به طوری که در این سال دوربین مدار بسته ماشین با افزایش %۳۹۵ درصدی فروش، در صدر نرخ رشد فروش لوازم الکترونیکی قرار گرفت. در کشور چین نیز این دوربین ها محبوبیت زیادی کسب کرده اند. هزاران فیلم از تصادف خودرو، سقوط هواپیما و … در شبکه های اجتماعی وجود دارد. بیشتر این تصاویر با دوربین مدار بسته خودروهای حاضر در محل حادثه فیلم برداری شده اند.

۲) آیا امکان نصب دوربین برای همه خودروها وجود دارد؟

بله. امکان نصب دوربین برای همه خودروها وجود دارد. مخصوصا اگر مکان ثابتی برای پارک کردن خودروی شما در محل زندگی و کارتان وجود نداشته باشد، نصب و راه اندازی یک دوربین مداربسته می توانید به خوبی از آن مراقبت کنید. اگر دوربین خودرو فقط در قسمت جلویی خودرو نصب شود، فعالیت سارقان فقط در قسمت جلویی ثبت می شود. ولی اگر سارق از قسمت عقبی خودرو به آن آسیب برساند، امکان تشخیص چهره و دستگیری او وجود نخواهد داشت. بنابراین برای نظارت بهتر و ثبت همه تصاویر، نصب ۳ یا ۴ دوربین در زوایای مختلف الزامی است.
این دوربین ها باید کیفیت تصویر قابل قبولی داشته باشند تا چهره واضحی از سارق را ضبط کنند.

۳) آیا دوربین خودرو از نوع HD هستند؟

در اغلب موارد بهتر است از دوربین  HD برای ماشین ها استفاده شود. اگر بخواهید از این دوربین ها به عنوان مدرک در اداره پلیس یا بیمه استفاده کنید، دوربینی با کیفیت تصویر 720p ، 1080p و یا Full HD را انتخاب کنید.

۴) آیا دوربین های مدار بسته از فعالیت سارقان جلوگیری می کنند؟

دوربین مداربسته ی داخل ماشین استتار می شود و سارق امکان دیدن آن را ندارد. بنابر این نصب دوربین مدار بسته ماشین از فعالیت سارقان جلوگیری نمی کند. سارقان اغلب دوربین مدار بسته ساختمان ها را بررسی می کنند ولی توجهی به دوربین مدار بسته ماشین ندارند. مزیت دوربین مدار بسته ماشین، در تشخیص چهره و شناسایی سارقان و خرابکاران است.

۵) آیا تصاویر ضبط شده توسط دوربین مدار بسته خودرو برای ارایه به شرکت بیمه کاربرد دارند؟

بله. بیشتر مردم تصاویر ضبط شده توسط Dash Cam را به عنوان مدرکی در اداره بیمه ارایه می کنند. گاهی تشخیص راننده خطاکار از روی صحنه تصادف، دشوار است؛ این دوربین ها پلیس را در تشخیص صحیح و سرعت بخشی در روند رسیدگی، یاری می کنند.

۶) آیا دوربین خودرو در هوای بسیار گرم کار می کند؟

بله. دوربین مدار بسته خودرو برای شرایط مختلفی طراحی می شود. اغلب این دوربین ها در بازه دمایی ۱۰- تا ۶۰ درجه سانتی گراد کار می کنند. شرایط جغرافیایی در کشور ما برای این بازه دمایی مناسب است.

۷) آیا دوربین خودرو در طول شب نیز قابلیت ضبط تصاویر را دارد؟

دوربین های مدار بسته برای ثبت تصاویر در تاریکی شب به نور LED مادون قرمز نیاز دارند. این نور مادون قرمز درخشان است، از شیشه خودرو منعکس می شود و از دور برای افراد قابل تشخیص است. این مساله برای دوربین مدار بسته ماشین مشکل ساز است.
برخی از دوربین ها حساسیت تصویر بالا دارند و امکان ضبط تصاویر در شب، بدون نور مادون قرمز را دارند. استفاده از این دوربین ها راه حلی برای ثبت تصاویر با کیفیت در شب، بدون آگاهی سارقان است.
این نکته را در نظر داشته باشید که دوربین های دید در شب سرعت فریم پایین تری دارند و اگر نور خیابان کافی نباشد، تصویر تار می شود.
اگر مجبور شدید که از نور LED برای ثبت تصاویر در شب استفاده کنید، همزمان یک دوربین مداربسته خارجی را در ساختمان مجاور نصب کنید تا نظارت امنیتی، بهتر انجام شود.

نصب دوربین خودرو

نصب دوربین خودرو امری است کاملاً قانونی و در صورت بروز هر گونه حادثه ای بسیار کمک کننده خواهد بود. وقوع حادثه بدون حضور شاهد عینی و یا هر نوع مدرک دیگر می تواند برای دریافت مطالبات از بیمه شخص را دچار مشکل نماید. علاوه بر اینها در موارد بسیار زیادی مشاهده شده است که خودرو حتی در پارکینگ های شخصی نیز دچار آسیب و حادثه شده است, چنین اقدامات خرابکارانه ای خسارت زیادی را متوجه مالک خودرو خواهد کرد. توصیه ما نصب دوربین مدار بسته درون اتوموبیل به منظور جلوگیری از هر گونه اعمال خرابکارانه و هم چنین وجود مدارک کافی در صورت وقوع هر نوع حادثه ای است. این دوربین ها بسیار ارزان قیمت بوده و توسط یک نگهدارنده در پشت آینه جلوی اتوموبیل به سادگی نصب می شوند و هم دید راننده را مخدوش نمی کنند و هم این که در پشت آینه به خوبی از دید دیگران مخفی می مانند. کارشناسان شرکت نگاکو در زمینه نصب دوربین مدار بسته می توانند شما را راهنمایی نمایند.

منابع تحقیقاتی:

https://www.caranddriver.com/car-accessories/g46063800/best-dash-cams-tested/