پرش لینک ها

اطلاعاتی کامل در رابطه با دوربین مدار بسته و کاربردهای عمده آن (1)

دوربین مدار بسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می شود که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. از آنجا که اغلب این دوربین ها در حفاظت, نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت به کار می رود این واژه بیشتر به همین حیطه بر می گردد اما معنی فنی آن حتی دوربین های ویدئو تلفن و کنفرانس را نیز در بر می گیرد. کاربرد اصلی و عمده دوربین مدار بسته در سیستم های حفاظتی است اما کاربرد های آن به سیستم های حفاظتی محدود نبوده و از آن فراتر می رود کاربرد هایی از قبیل کاربرد های پلیسی, نظامی, فضایی, صنعتی, کنترل ترافیک, ارتباطات ویدئویی و تصویر برداری نا محسوس.

کاربردهای عمده دوربین های مدار بسته عبارتند از:

  • جلوگیری از ارتکاب جرم

کاربرد دوربین مدار بسته در جلوگیری از ارتکاب جرایم بسیار وسیع است. از جلوگیری از جرایم رانندگی تا جرایم جنایی. استفاده نامحسوس از دوربین های مخفی نیز بسیار رواج یافته است. به طور مثال می توان به دوربین های دستگاه های خودپرداز اشاره کرد که برای شناسایی جرایمی چون وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری کاربرد دارد. آخرین بررسی های آماری از شهر های بزرگ امریکا و انگلستان نشان می دهد  بعد از نصب دوربین های مدار بسته در پارکینگ ها 51 درصد از تعداد جرایم کاسته شده است. در فرودگاه ها میزان کاهش جرایم 23 درصد و در سایر مراکز عمومی روی هم رفته این مقدار 7 درصد بوده است.
  • کاربرد صنعتی

در کارخانجات صنعتی نیز از دوربین های مدار بسته در محل ها یا مراحلی از کار که حضور فیزیکی انسان خطرناک, دشوار و یا حتی غیر ممکن است نیز بهره گرفته می شود. در کارخانجاتی مثل کارخانجات شیمیایی یا نیروگاه های هسته ای. در مراکز صنعتی استفاده از دوربین مدار بسته اسکن خط تولید و دوربین های حرارتی رواج بسیار بالایی دارد. دوربین مدار بسته]]>