پرش لینک ها

دوربين‌ مدار بسته گنبدی ثابت مبتنی بر شبکه

دوربین دام تحت شبکه و یا همان دوربين‌ مدار بسته گنبدی ثابت مبتنی بر شبکه  ، از جمله دوربین مدار بسته های پرطرفدار است که به دلیل سهولت نصب و راه اندازی و نيز اين واقعيت كه ظاهرشان با اکثر محیط‌های معماری به خوبی آميخته مي‌گردد، توجه های زیادی را به خود جلب کرده است. بنابراين منطقي است كه توليد‌كنندگان دوربين‌ مداربسته گستره وسيعي از دوربين‌هاي گنبدي ثابت مبتني بر IP را را در ميان محصولات خط توليد خود قرار بدهند. معمولاً اين توليد كنندگان داراي تنوع محصول زيادي با تكنولوژي پيش گفته هستند كه دايره اي از دوربين‌هاي ارزان قيمت داخلي (مناسب براي فضاهاي بسته) تا نمونه‌هاي با كاركرد فوق‌العاده مناسب فضاهاي باز را در بر‌مي‌گيرند.

مقایسه ی دوربین گنبدی ip و آنالوگ

این دوربین های ثابت گنبدی با نمونه ی آنالوگ آنها مشخصه های مشترک زیادی دارند. به طور مثال هر دو نمونه از پوشش مستقل و یکپارچه برخوردارند و نقطه دید آنها غیر قابل رویت است. در ادامه به بررسی وجه تمایز و ویژگی های ممناز دوربین مداربسته گنبدی ip نسبت به دوربین آنالوگ می پردازیم.

  1. IP- Camera آدرس IP خاص خود را دارد.
  2. همچنین دارای یک Web Server داخلی، FTP Server، FTP Client، Email Client مدیریت هشدار و قابلیت برنامه ریزی است
  3. دوربین های مداربسته تحت شبکه دارای ورودی و خروجی های دیجیتال جهت کنترل تجهیزات دیگر، ورودی و خروجی صوت و درگاه سریال برای کنترل مکانیزم Pan/ Title/ Zoom هستند.
  4. دوربین های مداربسته تحت شبکه نیازی به اتصال به کامپیوتر ندارند و به طور مستقل کار می کنند و هر کجا که یک شبکه IP وجود دارد، می توانند قرار گیرند.