پرش لینک ها

دوربين مدار بسته CCTV

دوربين مدار بسته CCTV

دوربين مدار بسته CCTV (تلویزیون مدار بسته) براي انتقال تصویر و صدا از چند دوربین استفاده مي كند كه توسط   مانیتور های نصب شده ضبط تصاوير را انجام مي دهند و بدين گونه تصاوير قابل پخش هستند. يك تفاوت عمده بین CCTV و تلویزیون استاندارد وجود دارد و آن هم  این است که  درتلویزیون استاندارد سیگنال ها را به صورت آشكار براي عموم مردم  قابل پخش است ولی CCTV اينطور نمي باشد. CCTV دو روش براي انتقال و ارسال تصاوير از فرستنده به دستگاه های ذخيره كننده از دو روش سيمي و بدون سيم استفاده می کند. بیشتر سیستم های CCTV بيشتر كاربرد نظارتي دارند. سیستم های CCTV بسيار به لحاظ قيمتي مناسبند در طول چند دهه گذشته پيشرفتهاي شايان ذكري داشته اند.كاربرد اين دوربين ها  امروزه بيشتر به اهداف نظارتي و امنيتي مرتبط است. سیستم دوربين مدار بسته CCTV معمولا درفروشگاه های بزرگ و ساير محيط هاي كه نياز به بررسي بيشتري دارند مورد استفاده است. مناسب بودن آن به لحاظ قيمتي سبب شده تا در فروشگاه های کوچک هم از آنها برای اهداف امنیتی استفاده شود.

دوربين مدار بسته CCTV

دسته بندي اين دسته از دوربين ها مي تواند بر حسب  مقدار فريم هايي كه در هر دقيقه دريافت مي شود و يا نحوه ي اتصال آنها با دستگاه ضبط كننده باشد و در صورت تغيير موقعيت هم مي تواند در دسته هاي مختلفي قرار گيرند. انواع تصاویر:
دريافت تصاوير در دوربین مدار بسته  CCTV مي تواند به  صورتهاي سیاه و سفید و رنگی باشد.علاوه بر ايدر برخي از آنها قابلیت دید در شب هم ديده شده است. كه با استفاده از شرايط كم نور محيط و فناوري هاي اخير باز هم امكان دريافت و پخش تصاوير  براي اين دسته از دوربين ها وجود دارد .
فریم در ثانیه :
فريم در ثانيه به تعداد تصاويري كه در هر ثانيه دريافت مي شود و پس از آن به دستگاه ذخيره كننده ي تصوير جهت نمايش تصوير ارسال مي شود گفته مي شود. تعداد اين فريم ها در دستگاه هاي مختلف متفاوت است ممكن است در برخي از دستگاه ها در حدود 30 فريم بر ثانيه و يا بيشتر هم باشد.براي دريافت تصوير در هر لحظه شرايطي مهم است مثل وجود نور كافي در محيط و فضاي قابل دسترس و موقعيت شرايط مثل شکار و يا وقوع جرم یک جنایتکار كه بسيار بر ميزان فريم بر ثانيه تاثير گذار است.   
در اين دسته از دوربين ها قابليت كنترل از راه دور وجود دارد و توسط آن مي شود دوربين مدار بسته CCTV را حركت داد و بر محيط نظارت داشت.
]]>