پرش لینک ها

قیمت دوربین مدار بسته دید در شب (انواع دوربین دید در شب)

5/5 - (5 امتیاز)

قیمت دوربین مدار بسته دید در شب چقدر است؟ چرا تکنولوژی دید در شب در دوربین مداربسته تا این میزان مورد استقبال قرار گرفته است؟ نحوه کارکردن دوربین مدار بسته دید در شب در دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. چراکه شما می توانید با انتخاب دوربین مدار بسته دید در شب خانه خود را همیشه تحت نظر داشته باشد. تعدادی از این دوربین مدار بسته ها حتی زمانی که نوری وجود ندارد، به شما تصویر خوبی می دهند. حفاظت از خانواده و خانه مهم ترین اصل است. تکنولوژی دید در شب از طریق استفاده از یکی از سه روش نورکم، تصویر گرمایشی و یا روشن سازی از طریق اشعه مادون قرمز صورت می گیرد. چنانچه تمایل به استعلام قیمت دوربین مداربسته دید در شب دارید می توانید با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.

دوربین مدار بسته دید در شب

همانطور که از نام دوربین مداربسته دید در شب (دوربین IR) مشخص است، این نوع از سیستم های نظارتی که برندهای معتبری از جمله داهوا، هایک ویژن و… اقدام به تولید آن نموده اند، بهترین وسیله برای محافظت در شب می باشد. دید در شب یک ویژگی کاربردی است که هر نوع دوربینی فارغ از شکل ظاهری آن می تواند به آن مجهز باشد. دوربین دید در شب از هر نوعی به طور ساده در عدم وجود روشنایی و هوای تاریک تا مسافتی که در دوربین تعریف شده تصاویر را ضبط کرده و اجسام و اشخاص را به خوبی تشخیص می دهد.

واژه IR Infered در لغت نامه زبان انگلیسی به معنای طیف مادون قرمز است. دوربین مدار بسته دید در شب IR از طریق LED های مادون قرمزی که در بدنه آن تعبیه شده است، محیط اطراف خود را روشن کرده و به این صورت امکان تصویر برداری در شب را فراهم می کند. همانطور که حتما می دانید امواج مادون قرمز طیفی از امواج است که به وسیله چشم انسان قابل رویت نیستند؛ اما به وسیله سنسورهای تصویر دوربین ها به سادگی قابل شناسایی هستند. لذا دوربین های دید در شب می توانند بدون به وجود آوردن نوری که چشم آدمیزاد قادر به دیدن آن باشد، محیط اطراف خود را روشن کنند. برای داشتن اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید و قیمت دوربین مداربسته دید در شب در ادامه همراه ما باشید.

ویژگی های دوربین مداربسته دید در شب
بهتر است قبل از بررسی ویژگی های این دوربین مداربسته دید در شب، در ابتدا با طرز کار این نگهبان‌های همیشه بیدار آشنا شوید:

دوربین مدار بسته دید در شب دقیقا مانند چشم انسان عمل می کند و در صورتی که جسم، نوری را منعکس کند آن را می‌بیند. دوربین مداربسته دید در شب، نور را از طریق LED به اجسام وارد کرده و از این طریق آن‌ها را مشاهده می کند. امواج فروسرخی که از توسط دوربین مدار بسته دید در شب با جسم برخورد می کنند، موجب گرم شدن جسم می‌شود (چه جاندار چه بی جان) و در نهایت با دوربین دید در شب قابل مشاهده می شود.

ویژگی های دوربین مدار بسته دید در شب

در ادامه به بررسی برخی از اصلی ترین ویژگی های دوربین دید در شب خواهیم پرداخت.

  •  همانطور که احتمالا می دانید، نور امواج مادون قرمز توسط انسان قابل رویت نیست در حالی که برای دوربین قابل مشاهده است و باعث می شود دوربین شما بتواند در شب و در تاریکی مطلق نیز، به راحتی اجسام را از چند متری تشخیص داده و تصاویرشان را ثبت کند.
  • برد دوربین دید در شب راIR Range میگویند  و به دو عامل بستگی دارد. یک قدرت نور LED مادون قرمز و دو میزان حساسیت چیپ تصویر به نور. طبیعی است که هر چی LED های اشعه فروسرخ دوربین شما قوی تر باشند، نور بیشتری را تولید کرده و برد دوربین را افزایش می دهد. همچنین هرچی چیپ دوربین حساس تر باشد، می‌تواند برد دید در شب دوربین را افزایش دهد.

 

اشتباهات رایج در انتخاب دوربین دید در شب

چنانچه قصد خرید دوربین دید در شب دارید در ادامه 4 اشتباه رایج را باهم بررسی میکنیم که میتواند تجربه ی بدی از خرید دوربین مداربسته دید در شب را برای شما به همراه داشته باشد.

1- انتخاب نسل اشتباهی از دوربین

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که معمولا هنگام خرید دوربین مداربسته مرتکب می شوند این است که قبل از مقایسه عملکرد نسل های مختلف دوربین مدار بسته اقدام به خرید می کنند. اینکه شما تنها فاکتوری ک مدنظر قرار می دهید قیمت دوربین باشد ممکن است در دراز مدت برایتان گران تمام شود. چراکه در اصل تفاوت زیادی در عملکرد و طول عمر بین نسل‌های مختلف  دوربین دید در شب وجود دارد.

مثلا تفاوت بین نسل 1 تا نسل 3 آنقدر زیاد است که انگار نور یک شمع را با نورافکن مقایسه کنید. بدیهی است نسل‌های جدید دوربین مداربسته دید در شب، عملکرد بسیار بالاتری نسبت به نسل های قدیمی دارند و البته با برد طولانی‌تر و تصویر واضح‌تر و روشن‌تری را نیز ارائه می دهند.

2. انتخاب دستگاه اشتباه

چنانچه در هنگام خرید دستگاه ضبط ویدئویی دقت لازم را نداشته و دستگاه نامناسبی را انتخاب کنید ممکن است بسیاری از کاربردهای دید در شب دوربین شما محدود می شود.

3. خرید لوازم جانبی اشتباه

اگر لوازم جانبی درست و مناسبی را انتخاب کنید بی شک منجر به چند برابر شدن کارایی دستگاه شما شود. چنانچه برای انتخاب لوازم جانبی مناسب نیاز به مشورت با یک کارشناس خبره دارید تا در این مورد اطمینان حاصل کنید، میتوانید با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.

4. انتخاب فروشگاه اشتباه

انتخاب یک شرکت اشتباه بدون داشتن سابقه درخشان می تواند مشکلات زیادی از جمله خدمات پس از فروش ضعیف و یا کیفیت پایین محصولات را برای شما به همراه داشته باشد. ما در نظارت گستر ایمن همواره شاهد تجربیات بدی که مشتریانمان از خرید های قبلی خود از شرکت های متفرقه داشتند، بوده ایم.

برد دوربین مداربسته دید در شب

برد دید در شب بسته به مدل دوربینتان میزان متفاوتی است . در اصل برد دوربین دید در شب (فاصله ای که دوربین می تواند اشیا را در تاریکی نشان دهد) به دو عامل بستگی دارد .

مورد اول قدرت نوری LEDهای مادون قرمز دوربین است. بدیهی است که هرچه LED های مادون قرمز روی دوربین قوی تر باشند نور بیشتری تولید کرده و محیط را روشنتر می کند در نتیجه برد دید دوربین نیز افزایش میابد. و مورد دوم نیز، میزان حساسیت چیپ تصویر به نور مادون قرمز می باشد. دوربین های دید در شب معمولی عموما برشان بین  20 تا 30 متر است . البتهفواصل دورتر را هم با کیفیت پایین تر نشان می دهند اما این مقدار برد مفیدشان است.

آشنایی بیشتر با عملکرد دوربین مدار بسته دید در شب

قیمت دوربین مداربسته دید در شب

تصویر در نور کم دوربین مداربسته با نورکم با استفاده از تشدید کننده های تصویری کارمی کند. تشدید کننده ها، نور موجود را در تولید تصویر بزرگ افزایش می دهند. این در صورتی انجام می شود که هدف نور بر روی نور قطبی منفی تشدید کننده های تصویری تمرکز دارد. الکترون ها با صفحه فسفر برخورد می کنند و تصویر به وجود می آید. سیستم های تشدید کننده از تشدید کننده ها برای ایجاد تصویر واضح در زمان وجود نور کم استفاده می کنند.

جهت خرید و قیمت دوربین مدار بسته دید در شب با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در تماس باشید.

این، امکان آن را فراهم می کند تا تصاویر بزرگ تر از صحنه با نورکم قابل مشاهده باشد. این دوربین مدار بسته نیازمند استفاده از نور کم موجود برای ایجاد تصویر هستند. هرچند، در زمان وجود نورکم تصویر تولید شده با این دوربین مدار بسته ها بسیار عالی است. دوربین مدار بسته های با نور کم دارای توانایی در تشخیص افراد را دارند. این دوربین ها انتخاب رایج در میان مالکان است چون قیمت آن ها مناسب است. تصویر گرمایشی تکنولوژی تصویر گرمایشی با استفاده از این اصل که اشیاء به دلیل قدرت گرمایش خود انرژی مادون قرمز از خود متشعشع می کنند، کار می کنند.

جهت خرید و قیمت دوربین مداربسته دید در شب با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در تماس باشید.

این نوع از دوربین مدار بسته نیازمند استفاده از نور برای تولید تصویر نیست. هرچه دمای شی بالاتر باشد انرژی مادون قرمز بیشتری تولید می شود. تصویر گرمایشی با استفاده از انرژی مادون قرمز ایجاد می شود. تصاویر گرمایشی زمانی که اشیاء سرد و سفید شوند تصاویر سیاهی را ایجاد می کنند. شما می توانید بعضی از این دوربین های گرمایشی را پیدا کنید که تصویر رنگی تولید می کنند. دوربین مدار بسته گرمایشی نشان دهنده سطح بالای از حساسیت گرمایشی است. این دوربین ها قابلیت تشخیص اشیاء در فاصله دور را هم دارند. آن ها به نور منبع وابسته نیستند.

جهت خرید و قیمت دوربین مدار بسته دید در شب با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در تماس باشید.

روشن سازی با استفاده از اشعه مادون قرمز روشن سازی با استفاده از اشعه مادون قرمز با تکنولوژی تشخیص حرکت ترکیب شده است تا کیفیت مناسبی را برای دوربین مدار بسته خانگی ایجاد کنند. زمانی که این دوربین ها حرکت ها را تشخیص می دهند، روشن سازی با استفاده از اشعه مادون قرمز صحنه را پرنورتر می کند و تصویر گرفته می شود. دوربین های مجهز به نور مادون قرمز گران قیمت هستند  و برای گرفتن تصویر به نور محیطی وابسته نیستند. با ترکیب تشخیص دهندگان حرکتی، آن ها توانلیی عالی در کنترل ونظارت بر پیرامون منزل خود دارند. روشن سازی با استفاده از اشعه مادون قرمز با استفاده از روشنای ال ای دی برای انتقال تصاویر به صورت سیاه وسفید کار می کند. تولید تصاویر به صورت سیاه وسفید کیفیت بهتری به تصویر می دهد.

جهت خرید و قیمت دوربین مداربسته دید در شب با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در تماس باشید.

امنیت منازل امنیت منازل مهم ترین مسئله است و گام هایی که شما می توانید در این زمینه بر دارید امنیت منازل شما را افزایش می دهد.  برنامه امنیتی برای منزل و خانه خود ایجاد کنید. تعیین کنید چه مقدار از مال خود را می خواهید تحت نظارت بگیرید دوربین مدار بسته منازل به آسانی به صورت چند دوربین در منزل نصب می شوند و تا بالاترین سطح از حفاظت را ایجاد می کنند. زمانی که افراد مزاحم نظارت اعمال شده بر محیط را می بینند معمولا آن ها علاقه ای  به خطر کردن برای تحت تعقیب قرار گرفته شدن توسط قانون محلی را ندارند. آنها یک کپی ضبط شده را برای پلیس و کمپانی تضمین کننده می فرستند. برای دانستن آن که بهترین دوربین مدار بسته دید در شب که با بودجه شما جور در بیاید کدام است با ما تماس بگیرید.

قیمت دوربین مدار بسته دید در شب

عوامل زیادی از جمله نوع دوربین، کیفیت، جنس بدنه، برند و… بر روی قیمت دوربین مدار بسته دید در شب تاثیرگذار هستند. پس نمیتوان گفت قیمت دوربین مداربسته مقداری ثابت یا بازه ای ثابت دارد. برای برآورد قیمت سیستم های نظارتی در گام اول باید نوع دوربین مشخص شود تا بتوان بازه قیمت دوربین را مشخص کرد. پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از قیمت ها با ما در تماس باشید.

کاربرد دوربین مدار بسته دید در شب

دوربین مدار بسته دید در شب توسط سازمان ها و شرکت هایی خریداری می گردد که می خواهند در شب و در تاریکی نیز دوربین به کار فیلم برداری خود ادامه دهد. از جمله این مکان ها می توان به دوربین مدار بسته ای اشاره کرد که در اتوبان ها نصب می شود. دوربین مدار بسته استفاده شده در اتوبان ها باید به گونه ای باشد که در شب نیز امکان فیلم برداری و عکس برداری را داشته باشد. لذا باید از انواع دوربین دید در شب انتخاب شود. دوربین دید در شب خود انواع زیادی دارد. این دوربین ها از لحاظ کیفیت تفاوت زیادی با هم دارند. هرچه کیفیت دوربین دید در شب بالاتر باشد تصویری واضح تر به دست خواهد آمد. دوربین دید در شب از انواع رنگی و سیاه سفید تولید می شود. انواع رنگی آن که تصویری رنگی و با وضوح بالا برای شما به ارمغان خواهند آورد. نصب دوربین مدار بسته از انتخاب خود دوربین مهم تر به نظر می رسد. زیرا اگر نصب دوربین مدار بسته به درستی انجام نگیرد امکان فیلم برداری را نخواهد داشت.

جهت خرید و قیمت دوربین مداربسته دید در شب با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در تماس باشید.

از جمله تجهیزاتی که برای نصب دوربین مدار بسته به کار می رود کابل است. کابلی که برای نصب دوربین مدار بسته استفاده می شود باید از انواع با کیفیت انتخاب شود که به راحتی در مقابل سرما و گرما از بین نرود و از طرفی سیگنال ها را به خوبی منتقل نمایند که این امر به شرکتی که از آن دوربین مدار بسته خریداری می نمایید بستگی دارد که چه نوع کابلی را استفاده می نماید. هر چه کیفیت تصویر دوربین مدار بسته بیشتر باشد تصویری که به دست می دهد واضح تر خواهد بود. برای مثال دوربین دید در شب اگر رنگی باشد تصویری به مراتب واضح تر و بهتر از دوربین سیاه سفید عرضه خواهد کرد. دوربین مدار بسته اگر در تعداد بالا و به صورت عمده خریداری گردد قیمت پایین تری به خود خواهد گرفت. نصب دوربین مدار بسته نیز برای کارخانجات و شرکت ها که دوربین ها را در تعداد بالا خریداری می نمایند در کوتاه ترین زمان ممکن توسط نصاب ها انجام می شود. نصب دوربین مدار بسته در کارخانه ها و شرکت ها از طرف شرکت در اسرع وقت انجام می شود و در صورت بروز هر گونه مشکلی امکان چک کردن و برطرف کردن مشکل وجود دارد. کارشناسان شرکت نگاکو می توانند شما را در زمینه دوربین مدار بسته راهنمایی نمایند.

مزایای دوربین دید در شب

اکنون که با انواع دوربین دید در شب آشنا شدید زمان آن رسیده که با مزایایی که موجب می شود کاربران این دوربین ها را انتخاب کنند آشنا شوید.

1- قیمت مقرون بصرفه

دوربین مدار بسته دید در شب قیمت آنچنان بالایی ندارد و همین امر نیز موجب شده است که اکثر دوربین های مداربسته امروزی داز این قابلیت پشتیبانی می کنند.

2- امکان نصویر برداری در تاریکی مطلق

در حالت کلی اصلی ترین مزیت این دوربین ها این است که به نور مادون قرمز مجهز هستند. همین موضوع موجب می شود که در جایی که هیچ نوری وجود ندارد دوربین شما به کمک نور مادون قرمز که با چشم انسان قابل مشاهده نیست تصاویر را با وضوح خوبی ضبط می کنند.

3- سادگی

این تکنولوژی بسیار ساده است. از این رو بسیاری از تولید کنندگان سیستم ها نظارتی تمایل زیادی به ساخت این سری از دوربین ها از خود نشان می دهند.

4- مقاومت بالا دوربین دید در شب

این دوربین ها بسیار مقاوم هستند و همین امر موجب شده است که به سادگی در محیط های خارجی مورد استفاده قرارگیرند و شما دیگر نگران نفوذ قطرات آب و یا گردو خاک را ندارید.

5- مصرف کم انرژی

دوربین های مداربسته دید در شب نیاز به انرژی بالایی ندارند. همین امر موجب شده است که این دوربین ها  بسیار کم هزینه باشند و در کنار تنوع بالایی که دارند توجه سیل عظیمی از مخاطبان را به خود جلب می کنند.

مشکلات دید در شب دوربین مدار بسته

در ادامه به بررسی برخی از معایب دوربین دید در شب خواهیم پرداخت

عدم نمایش تصویر در شب

بزرگترین مشکل این است که به هیچ وجه چیزی در صفحه نمایش نمی بینند. بهتر است زاویه دید دوربین مدار بسته را چک کنید و مطمئن شوید دوربین قدرت دارد و تضمین کنید اتصالات درست هستند و مادون قرمز دوربین روشن است. اگر همه چیز درست بودند جلوی دوربین بایستید و زاویه دید آن را ببندید. اگر شما دوربین را در فضایی قرار داده اید که چیزی در آن نمی بینید، مادون قرمز به سطح پشت دوربین خورده و شی را نمایش می دهد.

افت ولتاژ

یکی از مشکلات در این زمینه افت ولتاژ است. وقتی IR روشن می شود جریان برق تقاضای دوربین مدار بسته بیشتری دارد، اگر کابل خیلی طویل باشد یا مسی نباشد با افت ولتاژ مواجه می شوید که باعث خاموش شدن دوربین مدار بسته می شود. روشن شدن IR باعث خاموش شدن دوربین مدار بسته می شود و تا زمانیکه IR روشن است دوربین مجدد روشن و خاموش می شود. با افت ولتاژ تصویر نمایش داده شده از سوی دوربین مدار بسته چندان با کیفیت نیست. اگر از کابل CAT5 برای متصل شدن به دوربین ها به DVR و عرضه جریان برق استفاده کردید مطمئن باشید کابل فلزی یا آلومینیومی دارید.

بدتر شدن تصویر دوربین های مدار بسته در شب

وقتی مادون قرمز روی دوربین مدار بسته سویئچ می شود اگر جریان برق به اندازه کافی قوی نباشد باعث ایجاد مشکل می شود. طول کابل را نمی توانید افزایش دهید زیرا در اثر افزایش کابل با افت ولتاژ مواجه خواهید شد.

جهت مشاهده لیست محصولات داهوا کلیک کنید.

انواع دوربین مداربسته دید در شب

دوربین مدار بسته دید در شب فول کالر که قابلیت نمایش تصاویر رنگی در طول شب را دارند، به دو نوع تقسیم می شوند:

1- دوربین استارلایت: نوع خاصی از دوربین مدار بسته است که با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی تولید تصاویر رنگی در تاریکی، می توانند در طول شب تصاویر تماما رنگی را به کاربر ارائه دهند. چنانچه قصد خرید این دوربین ها را دارید، میتوانید با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.
2- دوربین وارم‌لایت: در اطراف این نوع از دوربین ها، LED هایی تعبیه شده است که دوربین به کمک آن، می تواند در طول شب تصاویر رنگی را به کاربر ارائه دهد. قیمت دوربین مدار بسته وارم لایت تا حدودی از دوربین استارلایت ارزان تر است.

سوالات متداول

1- چند نوع دوربین مداربسته دید در شب وجود دارد ؟ این نوع از دوربین ها در  دو نوع دید در شب رنگی و دید در شب سیاه سفید در بازار موجود هستند.

2- نحوه عملکرد دوربین مدار بسته دید در شب چگونه است ؟ این مدل از  دوربین مدار بسته  از طریق لامپ های LED  مادون قرمز محیط را روشن می کنند.

3- دوربین دید در شب چطور کار میکند؟ دوربین مدار بسته دید در شب از طریق LED های مادون قرمز محیط را روشن می کنند.

4- دوربین وارم لایت چیست؟ دوربین مدار بسته وارم لایت به دوربین های دید در شب رنگی گفته می شود.

5- چطور تاری تصویر برداری دوربین دید در شب را رفع کنیم؟ اگر دوربین شما HD است و پس از مدتی به صورت ناگهانی  عکس‌ها و فیلم‌های تاری می‌گیرد، احتمال دارد باگ‌هایی روی سنسور وجود داشته باشد که موجب شود دوربین نتواند به‌درستی کار کند. توجه داشته باشید که LED های مادون‌قرمز تعبیه‌شده در دوربین‌هایی که در فضای باز قرار دارند، اغلب در مکانی هستند که حشرات و عنکبوت‌ها را جذب می‌کنند. برای اینکه اطمینان حاصل کنید چنین اتفاقی نمی افتد توصیه میکنیم مراحل زیر را طی کنید:

  • در اطراف دوربین از یک اسپری دافع حشرات استفاده کنید.
  • مرکبات، اکالیپتوس، نعناع یا اسطوخودوس را نزدیک دوربین بکارید.
  • حتماً هر از چند گاهی لنز را با یک پارچه میکروفیبر تمیز کنید.

 

برچسب ها: بهترین دوربین مدار بسته دید در شب، بهترین دوربین مداربسته برای منزل، نصب دوربین مدار بسته، انواع دوربین مدار بسته مخفی، لیست قیمت دوربین داهوا، خرید دوربین مخفی، قیمت dvr، قیمت دوربین مدار بسته دید در شب، قیمت دوربین مدار بسته دید در شب