پرش لینک ها

رزولوشن 4K برای دوربینهای CCTV

HD در رزولوشن دوربین مداربسته یک فرمت تصویر دیجیتال است که بیش از اینکه مانند DVD از آنالوگ تبدیل به دیجیتال شود، از منبع خود استفاده می کند. فرمت تلویزیونی HD که با نام1080HD   نیز شناخته شده است، با پیکسل افقی 1920 * عمودی 1080 ، استاندارد کنونی تلویزیونی به شمار می رود. اساسا HD، رزولوشن پنج برابر پیکسل D1 را ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با رزولوشن دوربین مداربسته

زمانیکه یک سیگنال HD توسط یک دوربین تولید می شود، با توجه به اینکه این سیگنال (اسکن در هم آمیخته- 1080i) یا (اسکن پیشرفته- 1080p) است، جریان 1.5 Gb و یا 2Gb بر ثانیه تولید می کند.این یک انتقال داده بزرگ از یک دوربین است که 20 سال پیش حتی تصورش هم غیر ممکن بود. حدود 12 سال پیش، یک استاندارد فشرده سازی جدید با نام H.264 یا کد گذاری پیشرفته تصویر AVC  وارد بازار شد تا به دوربین ها اجازه انتقال و ذخیره سازی حجم بالای داده های تصویری را بدهد.

بیشتر بخوانید: دوربین لامپی چیست و چه کاربردی دارد؟

با این وجود، تکنولوژی های اخیر سنسورهای دوربین ،مثل تصویر 4k، فرمتهای تصویر خیلی بیشتر ( HD با 4 برابر پیکسل در مقایسه با HD – 3840*2160 پیکسل)  را ارائه می دهند. با استفاده از اصطلاحات کنونی رایج برای HD، میتوان 4k را 2160HD نامید.  این رزولوشن همچنین Ultra HD نیز نامیده می شود.

4K برابر با جریاندهی زنده 8 مگا پیکسلی تصویر است که حجم غیر فشرده این تصویر که 12گیگا بایت بر ثانیه است ، فشره سازی جریان  4kرا لازم می سازد. در حالیکه فشرده سازی H.264   میتواند برای تصویر4k  به کار گرفته شود، فشرده سازی تصویر کار آمد تری مورد نیاز بوده است و H.265 که با عنوان کد گذاری موثر تصویرHEVC  شناخته شده است، دو سال پیش به بازار آمد.

جهت مشاهده دوربین مداربسته بولت کلیک کنید.

در هنگام مشاهده تصاویر  4K و 8K ، بیننده باید در فاصله نزدیکتری از دوربین قرار بگیرد وحس بینایی کاملا درگیر خواهد بود. گفته می شود که مشاهده تصاویر به صورت سه بعدی آنهم بدون عینک سه بعدی است. این تجربه، توسط بسیاری از تماشاگرانی که مسابقات المپیک لندن سال 2012 را به صورت 8K مشاهده نموده اند، گزارش شده است .

صنعت CCTV همیشه در تلاش برای کم کردن هزینه ،بالا بردن رزولوشن و بیشتر کردن زمان ذخیره است. انجام این کار آسان نیست اما تمامی تلاشها در جهت دستیابی به این قابلیت هاست. یکی از راههای کاهش هزینه دوربینهای با رزولوشن بالا، کوچک کردن سنسور ودر مقابل بالا بردن تعداد پیکسل ها است. ساخت سنسورهای کوچکتر به معنای لنزهایی با محدوده دید کمتر است که یعنی همان لنز های کوچکتر. در نهایت، لنز کوچکتر یعنی شیشه کمتر و قیمت پایینتر.

برای خرید دزدگیر منزل کلیک کنید.

در اکثر برنامه های کاربردی CCTV ، استفاده از دوربینهای4k   به همراه استفاده از برخی نسخه های سیستم های اجرایی ویندوز است، یک پردازشگر فوق سریع و یک کارت گرافیکی قدرتمند. یک تصویر کامپیوتری4k  مورد نیاز است که تعداد کمی موجود می باشد. اکثر کاربرها تصویر تلویزیونی4k  را انتخاب خواهند کرد که از لحاظ فیزیکی از صفحه کامپیوتر بزرگتر است. بسیاری از قدرتهای پردازشگر باید بتوانند یک یا چند جریان تصویر4k  را کد گشایی کنند اما فقط نسخه های جدید ویندوز، با کارتهای گرافیک خاصی ،ممکن است بتوانند رزولوشن4k   را پشتیبانی کنند at billigaste mobilabonnemang med telefon.

در هنگام استفاده از4k   ، کاربرها باید موارد گفته شده را در نظر داشته باشند.

کاربرها باید بعد از بررسی تمام موارد زیر،

پیکسل کمتر

عملکرد در نور بسیار کم

اپتیک مورد نیاز

پهنای باند بیشتر

وبارگذاری و در خواست ذخیره در قدرت کد گشایی کامپیوتر،

در مورد اینکه آیا4k  مناسب با سخت افزار و نرم افزار کنونی کامپیوترشان هست یا نه، تصمیم بگیرند. اگر تمامی موارد مناسب بود، سپس شروع کنید.