پرش لینک ها

طریقه نصب اولیه دستگاه DVR

نصب دستگاه DVR بسیار ساده است. برای نصب دستگاه DVR دوربین مدار بسته کافیست به صورت زیر عمل کنید

1- پیچ های بدنه دستگاه را باز کنید.

2- هارد دیسک را داخل دستگاه قرار دهید. بری نصب هارد دو فیش را باید به مادربرد DVR وصل کنید. یکی فیش SATA که از طریق کابل موجود در جعبه دستگاه به مادربرد وصل می شود و دیگری کابل برق هارد که یک پورت پهن است. توجه داشته باشید که هیچ یکی از پورت ها شبیه هم نیستند پس با خیال راحت می توانید انها را وصل کنید و نگرانی از اشتباه در این زمینه نداشته باشید.

3- اکنون باید هارد را کف دستگاه پیچ کنید. پیچ های این کار درون جعبه دستگاه است. حتما هر چهار پیچ را به خوبی ببندید چون لرزش هارد می تواند عمر ان را به شدت کاهش دهد.

پیش از بستن درب دستگاه بهتر است همه چیز را یک بار تست کنید. کابل برق یا اداپتور DVR را وصل کنید. کابل نمایشگر را نیز به دستگاه و نمایشگر وصل کنید. (برای نصب دستگاه به مانیتور معمولا یک کابل VGA درجعبه DVR موجود است.) مانیتور و دستگاه DVR را روشن کنید. پس از مدتی صفحه دستگاه در نمایشگر دیده می شود. در اینجا شما باید تاریخ و زمان دستگاه تنظیم کنید. در برخی DVRها حتی هارد شناخته شده نیز به نمایش در می اید و با فرمت کردن ان ضبط شروع می شود. در صورتی که در ابتدا چیزی در مورد هارد نمایش داده نشد به منوی ضبط یا هارد دیسک مراجعه کنید. در صورتی که هارد را درست وصل کرده باشید و بدون اشکال باشد هارد شما دراین قسمت شناسایی شده است. هارد را فرمت کنید تا ضبط دستگاه فعال شود. پس از اطمینان از درست بودن عملکرد هارد می توانید درب دستگاه را ببندید. سپس دوربین ها را مرحله به مرحله به دستگاه وصل کنید و تصاویر انها را چک کنید. حال نوبت به تنظیم دستگاه DVR خواهد دسید. پس از انجام تنظیمات دستگاه اماده استفاده خواهد بود.