پرش لینک ها

قابلیت تشخیص نفوذ یا Intrusion Detection چیست؟

دورین­های IP پشتیبانی می­شود، تشخیص نفوذ یا همان Intrusion detection  است. با استفاده از این قابلیت کاربر می­تواند محدوده­ای را در تصویر مشخص کند. وقتی جسمی وارد این محدوده شود، هشدار فعال خواهد شد.

m-01

کاربر می­تواند در قسمت Threshold مدت زمان را تعیین کند. منظور از این زمان(واحد ثانیه) زمانی است که پس از ورود جسم به محدوده باید سپری شود تا هشدار فعال گردد. میزان حساسیت (Sensitivity) اندازه­ی جسم را تعریف می­کند. هرچه حساسیت بالاتر باشد، ورود کوچکترین اجسام هم باعث فعالیت هشدارها خواهد شد. با تنظیم میزان حساسیت می­توان هشدارهای بی­موردی را کاهش داد که نتیجه ورود اجسام کوچک و غیرضروری هستند.

m-02

برای جبران خطاهایی که ممکن است در تنظیمات Sensitivity به وجود بیاید، کاربر می­تواند نسبت فضای اشغال شده توسط جسم متحرک  به فضای محدود­ی مورد نظر را تعیین کند. در این حالت مثلا اگر Percentage را 50% در نظر گرفته باشیم، هشدارها زمانی فعال می­شوند که جسم 50% از فضای محدوده­ی مشخص شده را اشغال کند.

m-003

m-03

m-004

  چند نکته: Line Crossing و Intrusion Detection
  • اگر دوربین در فضای داخلی ساختمان نصب شود، ارتفاع نصب چندان زیاد نخواهد بود. در نتیجه سوژه­ها و اجسام در تصویر بسیار بزرگ دیده خواهند شد. بنابراین تنظیم و استفاده از تشخیص نفوذ (Intrusion detection) کارآمدتر از عبور از خط (Line Crossing) خواهد بود.

m-05

  • اگر نظارت و کنترل محلی شبیه حیاط خانه، مدرسه، وغیره را بر عهده دارید، که می­خواهید هشدارها زمانی فعال شود که کسی از روی دیوار وارد خانه می­شود، استفاده از قابلیت تشخیص نفوذ (Intrusion Detection) کارآمد نخواهد بود. شما می­خواهید گذر افراد از روی دیوار مشخص شود، اما همانطور که در تصویر مشاهده می­کنید، اگر از قابلیت تشخیص نفوذ Intrusion Detection استفاده کنید ممکن است رفت و آمد افراد در داخل حیاط یا محوطه­ی مورد نظر هم باعث فعالیت هشدارها شوند. برای جلوگیری از این وضعیت و بهره مندی بهتر از دوربین و امکانات آن، پیشنهاد می­شود از قابلیت عبور از خط Line Crossing استفاده کنید.

m-06

]]>