پرش لینک ها

لزوم و اهمیت نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته امری است که نه تنها به وسیله مراجع قانونی تقبیح نشده بلکه در راستای پیش گیری از وقوع جرائم توسط بزهکاران بسیار موثر بوده و باعث افزایش هزینه های اعمال مجرمانه برای این گونه افراد گردیده است. با توجه به بازدارندگی بسیار شدید نصب دوربین مدار بسته, تنها در شرایط خاصی استفاده از دوربین مدار بسته دارای ممنوعیت می باشد. در خصوص استفاده از دوربین مدار بسته در اماکن عمومی برای امنیت بیشتر, تا کنون هیچ گونه ممنوعیت قضایی لحاظ نگردیده است, مگر در موارد خاص مثل همجوار بودن با اماکن امنیتی و نظامی. هنگام قرار دادن دوربین مدار بسته در اماکن لازم و ضروری است که در محیط, اطلاع رسانی کتبی انجام گیرد تا علاوه بر بازدارندگی از وقوع جرم, حتماً اطلاع از وجود دوربین بر همگان آشکار گردد. در غیر این صورت نصب دوربین مدار بسته به صورت مخفیانه نیاز به کسب مجوز قانونی از مراجع ذیصلاح داشته و استفاده از دوربین مدار بسته بدون داشتن مجوز قانونی حتی در منزل خود فرد جرم تلقی شده و از لحاظ قانوی امکان پیگرد قضایی و پرداخت جریمه های سنگین را در پی خواهد داشت. در تمامی قوانین حقوقی کشور, توسط قانون گذار و مجری و حتی قوه قضاییه به اهمیت پیش گیری از وقوع جرم و انجام کار های بازدارنده از اجرای جرم تاکید بسیاری شده است, با این تفاسیر نصب دوربین مدار بسته نقض حقوق و حریم خصوصی محسوب نمی شود, بلکه راهکاری است بسیار مفید برای پیش گیری از جرم. کارشناسان شرکت نگاکو می توانند شما را در زمینه دوربین مدار بسته راهنمایی نمایند.

مهم ترین رسالت های نصب دوربین مدار بسته یکی از مهم ترین رسالت های نصب دوربین مدار بسته پیش گیری از وقوع جرم و تخلف است. نصب دوربین مدار بسته برای پیش گیری از وقوع جرم و تخلف به عنوان مرسوم ترین مزیت استفاده از دوربین مدار بسته باعث می شود که مجرمین و سارقین از ارتکاب جرم بترسند و در بسیاری موارد حتی دیده شده است که مجرم زمانی که متوجه شده مکانی مجهز به دوربه دوربین مدار بسته است از ارتکاب جرم منصرف شده است.

 مزیت نصب دوربین مدار بسته

استفاده از تصاویر ضبط شده برای اثبات جرم متهم است. فیلم ضبط شده توسط دوربین مدار بسته می تواند نقش مهم و تعیین کننده ای در مسیر پرونده داشته باشد. یکی از مهم ترین و کاربردی ترین مزیت های دوربین مدار بسته نظارت بر یک محیط مشخص است که ممکن است هیچ وقت هیچ مجرمی قدم به آن جا نگذارد به عنوان مثال مهد کودک ها و مدارس. بچه های زیر هفت سال نیاز به مراقبت لحظه به لحظه دارند, نصب دوربین مدار بسته و نظارت دائم بر کودکان می تواند آن ها را از خطرات مصون نگاه دارد. کارشناسان شرکت نگاکو می توانند شما را در زمینه نصب دوربین مدار بسته راهنمایی نمایند.