پرش لینک ها

دوربین ip - جدیدترین مدل های دوربین تحت شبکه 1402

4.5/5 - (20 امتیاز)

Brand

Technology

Resolution

Camera Type

Lens Type

Lens

Material

Recording Resolution

video Input

دوربین مداربسته داهوادوربین تحت شبکه برند داهوا

دوربین تحت شبکه ایمودوربین تحت شبکه برند ایمو

دوربین تحت شبکه برند رستردوربین تحت شبکه برند رستر

دوربین ip چیست؟

دوربین ip (به انگلیسی Internet protocol camera) که به آن دوربین مدار بسته تحت شبکه نیز می گویند، سری پیشرفته ای از انواع دوربین مدار بسته هستند که برخلاف دوربین های آنالوگ، از شبکه اینترنت برای انتقال تصویر و اطلاعات استفاده می کند. در واقع به تمامی دوربین هایی که بوسیله اینترنت اطلاعات را انتقال می دهند، دوربین ip گفته می شود که می تواند شامل دوربین گردان، دوربین لامپی ، دوربین کنترل از راه دور و… باشد. یکی از عللی که موجب محبوبیت این دوربین ها شده است، کیفیت بالای تصویر و امکان نصب بسیار آسان آن است. چنانچه شما هم قصد خرید دوربین تحت شبکه را دارید، در ادامه این مقاله از سری مقالات آموزشی گروه نظارت گستر ایمن با ما همراه باشید تا راهنمای خرید دوربین ip را به شما ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: ترانک شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین های تحت شبکه به سه دسته کلی تقسیم می شوند که هر کدام نیز زیر شاخه هایی دارند. انواع دوربین مدار بسته عبارتند از:

  • انواع دوربین از نظر شکل ظاهری
  • انواع دوربین از نظر نوع لنز
  • انواع دوربین ip از نظر تکنولوژی ساخت

که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

انواع دوربین از نظر شکل ظاهری

دوربین های ip از نظر شکل ظاهری به 7 دسته کلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

  1. دوربین دام
  2. دوربین اسپید دام
  3. دوربین بولت
  4. دوربین صنعتی
  5. دوربین کیوب
  6. دوربین مینیاتوری
  7. دوربین لامپی

که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

1- دوربین ip دام (Dome)

دوربین کنترل از راه دور

دوربین های دام، گنبدی شکل بوده و معمولا بر روی سقف و کنج دیوار نصب می شوند. مهم ترین ویژگی دوربین دام ابعاد کوچک و زاویه دید گسترده آن است، چرا که میتوان بدون جلب توجه محیط را زیر نظر داشت.

2- دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome)

دوربین مداربسته اسپید دام

دوربین اسپید دام تحت شبکه همان نسخه پیشرفته تر دوربین دام است که قابلیت چرخش به طرفین را دارد و از این رو به آن دوربین گردان نیز میگویند. این دوربین ها میتوانند تصاویر را 12 برابر بزرگتر از حد معمولشان نشان دهند و هیچ نقطه ی کوری ندارند. دوربین های اسپید دام ip بر خلاف نسخه های آنالوگ آن نیازی به کابل های انتقال سیگنال ندارند.

بیشتر بخوانید: نحوه کابل کشی دوربین ip (تحت شبکه) به چه صورت است؟

3-دوربین مداربسته ip بولت (Bullet)

دوربین مداربسته بولت

دوربین بولت ظاهری استوانه ای دارد و برای استفاده در فضاهای باز و بیرونی و مناسب است. این دوربین ها را معمولا بر روی دیوارها، میله ها و پایه ها در فضای آزاد نصب میکنند. اگر از دوربین ip بولت استفاده میکنید برای جلوگیری از آسیب و خرابی آن حتما از روپوش فلزی استفاده کنید.

4-دوربین مداربسته تحت شبکه صنعتی (Box)

دوربین تحت شبکه باکس
نوع خاصی از دوربین های باکس که در مقاله دوربین صنعتی کاملا راجع به آن صحبت کردیم، ip هستند. دوربین مداربسته باکس از آنجایی که لنز ندارد، عمدتا زمانی استفاده می شود که نیاز به یک دوربین ویژه با قابلیت های اختصاصی داشته باشید. بر روی دوربین ip جعبه ای می توان انواع لنز دید در شب، مادون قرمز، حساس به گرما و غیره با توجه به نیاز کاربر نصب نمود.

5- دوربین تحت شبکه کیوب

این مدل‌ها که کاربرد خانگی دارند و معمولا برای نگهداری و نظارت بر کودکان و سالمندان مورد استفاده قرار میگیرند اغلب برای نصب در گوشه‌ای از سقف یا قراردادن روی سطوح صاف طراحی شده‌اند. اکثر این دوربین ها به میکروفون و بلندگو مجهز بوده و امکان مکالمه 2طرفه را برای شما فراهم می کنند.

البته همانطور که حتما می دانید دوربین های آی پی را میتوان براساس معیارهای دیگری مانند میزان انعطاف‌پذیری فاصله کانونی و یا تفاوت در نوع دیافراگم لنز و… نیز دسته بندی کرد که ما در این بخش انواع مختلف آنها بر اساس شکل ظاهری باهم بررسی کردیم.

6 – مینیاتوری

دوربین IP داهوا مدل مینیاتوری و یا همان دوربین جاسوسی، برای نظارت است و به شکل دوربین مخفی استفاده می­‌شود. در ضمن قابلیت نصب در محیط­‌های کوچک را نیز داراست.

7- دوربین لامپی

یکی از پیشرفته ترین و پرکاربرد ترین دوربین های مداربسته ای که در بازار موجود می باشد همین دوربین لامپی که به مینی دوربین کوچک نیز معروف است می باشد. این دوربین دارای نمای تصویر بسیار گسترده ای می باشد و همچنین قابلیت انتقال تصویر وای فای و انتقال تصویر اینترنتی می باشد. در نظر داشته باشید این دوربین‌ها بدون آی پی استاتیک می باشند و برای نظارت محسوس و نامحسوس منازل مسکونی و محیط های کاری و تجاری و صنعتی بسیار مناسب می باشد.

انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه از نظر زاویه دید

دقت داشته باشید که دوربین های ip، در دو مدل زاویه دید ثابت و گردان در بازار موجود هستند که می‌توانید بین آنها انتخاب کنید:

دوربین مدار بسته آی پی مدل گردان

در دوربین مدار بسته ip مدل گردان که به آن دوربین PTZ هم می گویند توانایی این را دارد که میدان دید دوربین را از راه دور تنظیم کنید. این دوربین‌ها به شما این اجازه را می‌دهند تا وقایع صحنه را با کنترل بیشتری از راه دور ردیابی کنند.

بیشتر بخوانید: انواع دوربین ایمو با گارانتی معتبر شرکتی

دوربین مدار بسته آی پی مدل ثابت

این مدل از دوربین ها در یک موقعیت ثابت عمل می‌کنند و در واقع یک نمای واحد را ارائه می‌دهند. در واقع این دوربین می تواند روی سوژه‌های ثابت در یک کادر از پیش تعیین شده نظارت کند. استفاده از این دوربین ها به طور گسترده هم در فضای باز و هم در محیط های مسقف نظیر، فروشگاه‌ها، دفاتر تجاری و… مرسوم است. این دوربین‌ها در مقایسه با دوربین‌های PTZ، به پهنای باند کمتری برای پشتیبانی نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع دزدگیر اماکن و کاربرد آنها

انواع دوربین ip از نظر تکنولوژی ساخت

دوربین بی سیم

دوربین بیسیم (دوربین وایرلس) نوع خاصی از انواع دوربین مدار بسته است که همانطور که از اسم آن حتما متوجه شده اید برای نصب و راه اندازی نیازی به کابل و سیم کشی ندارد. پخش تصاویر توسط دوربین بی سیم در بستر شبکه انجام می پذیرد.

دوربین باسیم

این مدل از دوربین ها که از آنها معمولا در محیط های بزرگ استفاده می شود، برای راه اندازی نیاز به کابل کشی دارند. در واقع یک کابل از دوربین به یک ضبط کننده NVR متصل می شود و سپس به روتر شما وصل می شود. برای تغذیه سیستم امنیتی سیمی دو روش وجود دارد.

روش اول: سیم برق جداگانه

روش دوم: کابل POE. سیستم های POE یا Power Over the Ethernet فقط به یک کابل نیاز دارند که هم برق و هم انتقال تصویر را تأمین کند.

تفاوت دوربین IP و آنالوگ

در اصل میتوان دوربین مداربسته آنالوگ را نسخه قدیمی تری از انواع دوربین های مداربسته دانست. از عمده تفاوت های این دوربین ها با دوربین تحت شبکه میتوان به این موضوع اشاره کرد که،  کیفیت فیلمبرداری پائین تری از دوربین مداربسته ip دارند. همچنین  قابلیت اتصال به شبکه را ندارد. دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته آنالوگ Digital Video Recording (DVR) است و دستگاه ضبط تصاویر دوربین های تحت شبکه یا Network Video Recording (NVR) نام دارد. دوربین های آنالوگ به وسیله کابل کواکسیال به دستگاه DVR متصل می شود. دوربین های IP با استفاده از کابل شبکه (LAN) به دستگاه NVR متصل خواهد شد.

تفاوت از نظر نوع اتصالات

دوربین مدار بسته IP با کمک کابل شبکه به دستگاه ضبط تصاویر NVR متصل می شود. اگر از مبدل POE استفاده کنید می توانید بدون نیاز به منبع تغذیه (آداپتور) برق رسانی به دوربین آی پی را انجام دهید. پرواضح است که این امر موجب کاهش هزینه های جانبی سیم کشی برق در پروژه شما می شود.

تفاوت در کیفیت تصویر

در نظر داشته باشید که از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در ساخت دوربین های تحت شبکه استفاده می شود و دقیقا همین امر، باعث بهبود چشمگیر کیفیت فیلم برداری دوربین IP تا 30 مگاپیکسل و رزولوشن تصویر دوربین های مداربسته تحت شبکه 4K می باشد. که از تفاوت های بسیار مهم دوربین های تحت شبکه و آنالوگ به حساب می آید.

تفاوت در نحوه نصب

نصب دوربین IP برخلاف اینکه اکثر افراد فکر میکنند دشوار است، بسیار آسان تر از دوربین های آنالوگ می باشد. در دوربین های IP، شما به سادگی به کمک کابل شبکه دوربین خود را به دستگاه ضبط تصاویر NVR متصل می کنید. در نظر داشته باشید که دستگاه NVR وظیفه ذخیره سازی اطلاعات، کنترل دوربین ها و انجام تنظیمات نرم افزاری دوربین های IP را بر عهده دارد. برای برق رسانی به دوربین هم کافیست با نصب مبدل POE بر روی کابل شبکه به طور غیر مستقیم بدون احتیاج به سیم کشی برق دوربین خود را تغذیه نمائید.

کاربرد دوربین آی پی

در نظر داشته باشید که امروزه روز برای نظارت و کنترل اکثر محیط ها از جمله فرودگاه، ترافیک شهری و بین شهری، زندان، فروشگاه و اماکن تفرحی، موزه، بانک، بیمارستان، ادارات و سازمان ها و… می توانید از دوربین های مداربسته IP استفاده کنید. استفاده از دوربین آی پی منجر به کاهش هزینه های انسانی و دقت بسیار بیشتر در کنار مستندسازی اتفاقات می شود.

مزایای دوربین مداربسته ip

دوربین مداربسته ip

1 ) پایان آنالوگ و ورود به دوران شبکه

با تولید دوربین های تحت شبکه تقریبا میتوان گفت، تولید دوربین های آنالوگ منسوخ شده و هیچ تکنولوژی و ایده ی جدیدی در دنیای آنالوگ وجود ندارد. استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه و NVR با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب آن می تواند یک جایگزین مناسب برای سیستم مدار بسته آنالوگ باشد.

2 ) نصب آسان

از دیگر مزایای دوربین مداربسته ip میتوان به نصب و راه اندازی ساده آن اشاره کرد. چرا که نصاب های سیستم های نظارتی در کسری از ثانیه میتوانند این دوربین ها را نصب کنند و هم خود شخص بدون نیاز به نصاب و با تنها مطالعه کاتالوگ میتواند دوربین مدار بسته تحت شبکه خود را نصب کند.

3 ) کیفیت بالای تصویر 

دوربین تحت شبکه نسبت به دوربین آنالوگ از کیفیت تصویر بسیار بالاتری برخوردار است . کاربران می توانند به راحتی تصاویر ضبط شده را چندین بار زوم کرده و صحنه مورد نظر را با جزئیات بالاتری مشاهده کنند .

4 ) صرفه اقتصادی 

بسیاری از افراد به غلط فکر میکنند قیمت تجهیزات دوربین مداربسته ip نسبت به سیستم آنالوگ گران تر است. درسته که قیمت دستگاه DVR از دستگاه NVR کمتر است اما واقعیت این است که بخاطر حجم بالای امکانات سیستم مدار بسته تحت شبکه که ضبط تصویر دوربین مدار بسته تنها یکی از آنهاست، برای مشتریان بسیار بصرفه تر از سیستم آنالوگ است. زاویه دید یک دوربین مداربسته IP به اندازه دو یا سه دوربین آنالوگ است.

5 ) منبع تغذیه دوربین مدار بسته ip

دوربین تحت شبکه را می توان توسط سوئیچ شبکه POE روشن کرد. POE مخفف Power Over Ethernet است . این سوئیچ ها می توانند از طریق کابل شبکه ، دوربین تحت شبکه را تغذیه کنند .

6 ) کنترل از راه دور 

یکی از مهمترین مزایای دوربین مدار بسته IP ، امکان مشاهده و کنترل تصویر دوربین از هر نقطه ای در جهان است . شما میتوانید از طریق تلفن همراه خود در هر نقطه ای از این کره خاکی که بودید تصاویر دوربین مدار بسته ip خود را با استفاده از پهنای باند محدود منتقل کرد.

7) کاهش هزینه های جانبی

لازم به ذکر است که هزینه نصب، راه‌اندازی و نگهداری دوربین مدار بسته IP بسیار ارزان است. چرا که برای نصب این دوربین ها بر خلاف دوربین های آنالوگ که کابل های مختلف برای انتقال داده دارد، نیاز به کابل کشی زیادی ندارید. از طرفی به مرور زمان که کابل ها آسیب ببینند، دیگر مجبور نخواهید بود تا هزینه زیادی صرف تعویض آنها کنید. از این رو هزینه نگهداری بسیار پایینی دارند.

8) انعطاف پذیری بسیار

مهمترین دلیلی که باعث می شود بسیاری از مردم دوربین های مدار بسته تحت شبکه را انتخاب کنند، انعطاف‌پذیری بالاتر آن نسبت له دوربین های AHD است. اگر پروژه شما به نحوی است که نیاز به استفاده از چند دوربین مداربسته دارید، پیشنهاد می کنیم از سیستم های ip استفاده کنید. چراکه میتوانید به‌ سادگی دوربین های بی سیم یا باسیم خود را  بروزرسانی اضافه کنید.

9) کارآمدی بالا

از بهترین محاسن دوربین مدار بسته ip میتوان به این موضوع اشاره کرده که این دوربین ها از قابلیت، موشن دیتکشن یا تشخیص حرکت، تشخیص صدا و آلارم هشدار پشتیبانی می کنند. نسل جدید دوربین های ip با الگوریتم های هوشمندانه‌ای ساخته‌ شده اند از این رو می توانند اطلاعاتی نظیر تعداد کل افرادی که به طور مثال در یک مکان عمومی مانند مرکز خرید تردد می‌کنند را ارائه دهند که در بسیاری از ارزیابی ها مانند مشخص کردن بهترین زمان تبلیغات برای فروشندگان بسیار راهگشا است.

معایب دوربین مداربسته تحت ip

  • نمایش تصاویر در سرور های خود به طور اختصاصی
  • قابلیت هک شدن به دلیل قرار دادن اطلاعات در شبکه عمومی

راهنمای خرید دوربین مدار بسته ip

دوربین تحت شبکهاکنون که دوربین های تحت شبکه را شناختید و با انواع آن آشنا شدید، برای خرید زمان آن فرا رسیده که نیاز های خود را تعیین کنید. مطمئن باشید که بعد از این کار به راحتی می توانید بهترین دوربین تحت شبکه را انتخاب کنید. در ادامه لیستی از مواردی را مطرح میکنیم که توجه به آنها میتواند در داشتن یک خرید خوب شما را یاری کند.

  • برند دوربین

شاید یکی از اصلی ترین مواردی که قبل از خرید دوربین مدار بسته ip باید به آن توجه کنیم، برند سازنده دوربین است که تاثیر مستقیمی نیز بر روی قیمت دوربین تحت شبکه دارد. در اصل این موضوع که قیمت برند های مشهوری نظیر داهوا و هایک ویژن کمی بالاتر باشد تا حدودی طبیعی است چرا که این برند ها کیفیت بالا را همراه با خدمات پس از فروش خوبی ارائه می دهند.

  • دستگاه nvr

در نظر داشته باشید که بیشتر مدل های دوربین‌های ip بدون NVR هم کار‌ ‌می‌کنند. بعضی از آنها دارای کارت حافظه SD هستند و می‌توانند برای ضبط تصاویر و فیلم ها مورد استفاده قرار بگیرند. اما با تمام اینها داشتن دستگاه ضبط nvr مزایایی هم دارد که عبارتند از:

  • ضبط 24 ساعته از چندین دوربین تحت شبکه و به مدت یک ماه.
  • تهیه فایل پشتیبان در صورت بروز هرگونه آسیب یا سرقت دوربین.
  • تماشای چند دوربین از طریق یک رابط واحد.
  • می‌توانید همزمان جریان‌های ویدئویی را از چندین دوربین به صورت یکپارچه پخش کنید.

کیفیت مورد نیاز شما

کیفیت مورد نیاز فاکتوری است که کاملا به شرایط محیطی که میخواهید برای آن دوربین تهیه کنید و انتظاراتی که از دوربین مداربسته دارید بستگی دارد. کیفیت لنز دوربین شما معمولا روی کیفیت کلی تصویر اثر می‌گذارد. بعد از عبور نور از لنز دوربین مداربسته وارد سنسور تصویر می‌شود. بنابراین بسیار مهم است که در هنگام انتخاب دوربین مدار بسته تحت شبکه حتما مشخصات لنز دوربین مداربسته به‌طور دقیق بررسی کنید. عملکرد لنز دوربین مداربسته  معمولا با 2 مؤلفه فاصله کانونی (F number) و دیافراگم تعیین می‌شود. فاصله کانونی همان میدان دید (FoV) دوربین مدار بسته شما است و دیافراگم عمق تصویر و حساسیت نور به آن است. دانستن این موضوع که چه فاصله کانونی تا محل مورد نظر نیاز است می‌تواند شما را در انتخاب دوربین مدار بسته با لنز مناسب راهنمایی کند. به این صورت که هرچه فاصله کانونی کمتر، حساسیت به نور بالاتر است.

  • گارانتی

خدمات پس از فروش از فاکتور های مهم و اساسی است که به هیچ وجه در هنگام خرید دوربین مدار بسته نباید از آن غافل شوید. زمانی که دوربینی را خریداری میکنید ممکن است که با مشکل سخت افزاری و یا نرم افزاری خاصی مواجه شوید که به تنهایی نتوانید آن را تعمیر کنید. بنابراین اگر شما از یک برند معتبر که خدمات پس از فروش مناسبی ارائه می دهد دوربین خریداری کنید اگر مشکلی برای دوربینتان به وجود بیاید میتوانید از خدمات پس از فروش استفاده کرده و بدون دریافت هزینه ای دوربین شما تعمیر و یا تعویض شود.

  • شرکت ارائه دهنده

شرکت ارائه دهنده نیز در زمان خرید دوربین مدار بسته ip فاکتور مهمی است. خرید از یک شرکت با اصل و نصب و با سابقه ی خوب در این زمینه تا حدود زیادی تضمین کننده ی خرید خوب و با کیفیت است.

  • و…

اجزای سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین تحت شبکهاجزای دوربین مداربسته IP عبارتند از:

  1. کیس دوربین
  2. دستگاه ضبط تصویر یا NVR: وظیفه این دستگاه انتقال تصویر، نمایش تصویر، مشاهده تصویر و … است. 
  3. هارد دیسک: هارد دیسک جز تجهیزات جانبی دوربین مداربسته به حساب می آید. هارد حافظه جانبی است که عملکرد دستگاه را بهبود می بخشد.
  4. منبع تغذیه
  5. سوئیچ شبکه
  6. کابل شبکه
  7. کابل برق
  8. اتصالات شبکه و برق

قیمت دوربین ip

دوربین تحت شبکه

قیمت دوربین ip به عوامل بسیاری از جمله برند سازنده، امکانات، ویژگی های دوربین و تکنولوژی هایی که در ساخت دوربین به کار برده شده است، بستگی دارد. برای همین به منظور محاسبه دقیق قیمت دوربین تحت شبکه ابتدا لازم است که نیازسنجی شود تا مشخص گردد که دقیقا چه دوربینی برای شما مناسب تر است. از این رو برای اطلاع از قیمت دوربین تحت شبکه کافیست با کارشناسان ما با شماره تماس  41217-021 در تماس باشید.

مشکلات رایج در دوربین مداربسته IP

  • اتصالات و برق دوربین مدار بسته.

راهکار: قبل از هر چیز باید از روشن بودن سیستم مطمئن شوید، از طرفی بیشتر دوربین ها یک صفحه نمایش دارند که وضعیت کارکرد را نشان می دهد. بسیاری از مواقع این صفحه نمایش داخل بدنه دوربین قرار گرفته است. هم چنین اگر دوربین مداربسته IP شما به کمک آداپتور تغذیه می کند، خاموشی صفحه نمایش می تواند از آداپتور باشد. بر عکس اگر دوربین مداربسته شما از PoE تغذیه می کند باید حتماً اتصال سوئیچ PoE یا midspan برقرار باشد و دوربین از طریق منبع PoE وات مورد نیاز خود را دریافت کند.

چنانچه قصد تعمیر دوربین مداربسته خود را دارید، با کارشناسان ما در تماس باشید.

  • راه اندازی دوباره نرم افزار سیستم

راهکار: کلید طلایی حل بسیاری از مشکلات IT دوربین مداربسته IP راه اندازی مجدد آن است که می تواند باعث پاک شدن حافظه (Flush)، برگشت تنظیمات و بررسی مجدد اتصالات شود. کار سختی نیست، تنها باید کابل برق دوربین تحت شبکه را جدا کنید و بعد از 10 تا 15 ثانیه مجدداً اتصال را برقرار کنید.

  • کابل کشی

راهکار: وقتی دوربین IP به درستی کار می کند، باید چراغ ال ای دی اتصالات دوربین یا همان Link چشمک بزند، در غیر این صورت کابل ها باید بررسی شوند و مطمئن شوید که کابل ها گره خوردگی، ساییدگی، کشیدگی یا اتصالات انتهایی خرابی نداشته باشند. برخی خرابی ها با دست و به سرعت درست می شوند، اما اگر سیم های انتقال داده تداخل داشته باشند یا اتصال شان با شبکه داده ها بر قرار نباشد، باید از تستر کابل کمک بگیرید.

  • فراموشی پسورد دوربین مدار بسته

راهکار: اگر در شرایطی شما دوربین تحت شبکه را با دستور Ping ببینید، اما با دستگاه VMS یا جستجوگر وب و … قابل مشاهده نباشد، به استفاده از پسورد غلط یا در کل رمز عبور نادرست بر می گردد. در صورتی که با پسورد پیش فرض هم درست نشد احتمال تغییر آن توسط کس دیگری وجود دارد و باید پسورد جدید را پیدا کنید.

  • به کارگیری دستور Ping و پیداکردن دوربین مدار بسته در شبکه.

راهکار: برای دستیابی به دستور ping باید کلمه“cmd” را در منوی Start سرچ کنید و به صفحه دستورات DOS وارد شوید تا بتوانید اتصال دوربین مدار بسته را بررسی کنید. در صورتی که نتیجه جستجوی شما به صورت “Destination Host Unreachable” یا “Request Timed Out” بود، یعنی دوربین مداربسته IP به شبکه متصل نیست که می تواند ناشی از قرارگیری دوربین مداربسته و کامپیوتر روی شبکه ها یا زیرشبکه های مختلف باشد.

  • اختلال در جدولARP.

راهکار: آدرس MAC برای ثبت آدرس IP دوربین مدار بسته تحت شبکه ضروری است که معمولا! باید بر روی بدنه یا قسمت دیگری ثبت شده باشد. با در دست داشتن این کدها و حتی دیگر کدهای ناشی از مشکلات دوربین مداربسته ip مشکلات راحت تر شناسایی می شوند. برای حل این مشکل مانند گزینه شماره 5 باید به صفحه دستورات DOS وارد شوید و از دستور ARP برای دیدن آدرس های IP و MAC دستگاه های متصل به شبکه استفاده کنید. با این کار به راحتی آدرس IP دوربین مداربسته با دانستن آدرس MAC یا بلعکس بدست می آید.

  • تداخل آدرس هایIP

راهکار: هرگز دو دوربین مداربسته IP نباید از یک آدرس IP یکسان استفاده کرده باشند، زیرا دسترسی هر دو سیستم به شبکه را با فرمان “cancelling out” قطع می کنید. این مشکل با روش گزیته شماره 6 حل می شود.

  • بروزرسانی نرم افزار FramWare

راهکار: در بعضی شرایط ممکن است دوربین مداربسته IP روشن باشد و حتی قادر باشید بصورت آنلاین تصاویر را از صفحه وب مشاهده کنید، اما با دستگاه های دیگر به مشکل برخورده اید که باید بروز بودن نرم افزار FramWare دوربین مداربسته را بررسی کنید. با انجام این کار بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه های اضافی نخواهد بود.

آموزش نصب دوربین ip

نصب دوربین مداربسته IP، بسیار آسان تر از دوربین های آنالوگ است. چراکه به کمک کابل شبکه دوربین به آسانی به دستگاه ضبط تصاویر NVR متصل میشود دستگاه NVR اطلاعات را ذخیره کرده، دوربین ها را کنترل کرده و تنظیمات نرم افزاری دوربین را به عهده دارد. برق رسانی به دوربین های مداربسته IP نیز با نصب مبدل POE بر روی کابل شبکه به طور غیر مستقیم انجام میشود.

لنز دوربین مداربسته ip

لنز دوربین مداربسته ip

لنز دوربین تحت شبکه در دوصورت ثابت و متغییر در بازار موجود هستند که هر دوربین تحت شبکه یا لنز ثابت دارد یا لنز متغییر.

ویژگی لنز ثابت:

  1. فاصله کانونی ثابت(هرچقدر فاصله کانونی کمتر باشد زاویه دید بیشتر است)
  2. زاویه دید 70 درجه 

ویژگی لنز متغیر یا وریفوکال:

  1. فاصله کانونی قابل تغییر دارند 
  2. زاویه دوربین ip قابل تنظیم

سوالات متداول

دوربین های تحت شبکه که در بازار با نام دوربین ip  (Internet Protocol) نیز به فروش می رسند، نوع پیشرفته ای از دوربین های مداربسته هستند که در دسته بندی انواع دوربین از لحاظ تکنولوژی انتقال تصویر قرار گرفته و تصاویر ارا در بستر شبکه منتقل می کنند.

دوربین های تحت شبکه را نیز مانند انواع مدل ها می توان بر اساس شکل ظاهری، برند سازنده، جنس بدنه، نوع لنز و... در دسته بندی های مختلفی قرار داد.

توجه داشته باشید که برای ضبط تصویر این دوربین ها حتما باید از دستگاه های NVR یا XVR استفاده نمود.

جمع بندی

دوربین مدار بسته تحت شبکه یکی از محبوب ترین انواع سیستم های نظلرتی است که اطلاعات و تصاویر را در بستر شبکه جابجا می کند از این رو شما می توانید تصاویر دوربین مداربسته خود را در هر مختصات جغرافیایی از کره زمین به شرط اتصال نقطه مبدا و مقصد به اینترنت مشادهد کنید. برند های بسیاری اقدام به تولید این دوربین ها می کنند که از مطرح ترین آنها در بازار ایران می توان به برند داهوا و ایمو اشاره نمود. برای خرید دوربین ip با گارانتی اصلی نظارت گستر ایمن یا دریافت مشاوره رایگان می توانید با همکاران ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.

منبع

اشتراک در
اطلاع از
17 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
17
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x