پرش لینک ها

نصب دوربین در پارکینگ (دوربین مناسب پارکینگ)

4.9/5 - (35 امتیاز)

نصب دوربین در پارکینگ معمولا به هدف حفظ امنیت اتوموبیل هایی که در آن پارکینگ، پارک هستند انجام می شود. از دوربین مدار بسته خواه در پارکینگ های عمومی، پارکینگ های خصوصی، منازل مسکونی و ادارات استتفاده می شود.

آپارتمان هایی که پارکینگ آن ها در قسمت جلوی درب ورودی ساختمان قرار گرفته شده است و فاقد حیاط می باشند معمولاً ساکنین آن برای امنیت و حفظ و حراست از خودروها اقدام به نصب دوربین مدار بسته می نمایند. در این مقاله از سری مقالات آموزشی نظارت گستر ایمن به بررسی دوربین مناسب پارکینگ خواهیم پرداخت.

دوربین مناسب پارکینگ

نصب دوربین در پارکینگ آپارتمان ها بهتر است از انواعی باشد که قابلیت دید در شب را نیز دارند. زیرا بعضی ساختمان ها نگهبانی نداشته و در شب نیاز به مراقبت از خودروها پیدا می کنند. لذا نصب دوربین مدار بسته در این چنین مکان هایی بسیار کاربردی می باشد.

نصب دوربین مدار بسته علاوه بر پارکینگ آپارتمان ها می تواند در پارکینگ های عمومی و یا پارکینگ اداره ها و شرکتها نیز انجام شود. در واقع پارکینگ به دلیل اینکه تعداد زیادی خودرو در آن پارک می شود همیشه باید زیر نظر قرار بگیرد و کار نظارت بر آن شبانه روزی انجام شود. لذا انواع دوربین دید در شب بهترین دوربین برای این مکانها به حساب می آید.

نصب دوربین مدار بسته هم می تواند داخل پارکینگ و هم در جلوی درب ورودی و درب خروجی آن قرار بگیرد تا در صورت نیاز به مشاهده بتوان تمامی محیط را تحت پوشش قرار داد.

بیشتر بخوانید: دوربین شمارش افراد بهترین گزینه برای نصب در پارکینگ های عمومی

انواع دوربین مدار بسته پارکینگ

از نصب دوربین در پارکینگ ها برای مقاصد مختلفی استفاده می شود. به طور مثال اگر پارکینگ عمومی است و قصد کنترل تردد خودرو ها را دارید پیشنهاد ما استفاده از دوربین پلاک خوان است.

اگر می خواهید از تمامی قابلیت های دوربین های پلاک خوان استفاده کنید، باید نرم افزار پلاک خوان را جداگانه تهیه کنید. برخی از مدل های پیشرفته دوربین مداربسته پلاک خوان را می توان به راه بند متصل کرد و یک لیست پلاک مجاز برای آن تعریف نمود.

هنگامی که خودرو هایی که پلاکشان در لیست ثبت شده است بیایند ، راه بند به صورت اتوماتیک باز می شود . اما اگر پارکینگ شما خصوصی است و فقط برای ضبط تصاویر و نظارت بر پارکینگ نیاز به دوربین مداربسته دارید، می توانید از دوربین های معمولی استفاده کنید .

قیمت دوربین مداربسته مناسب پارکینگ

قیمت دوربین مداربسته پارکینگ به عوامل بسیاری از جمله نوع و قابلیت های دوربین شما بستگی دارد. بدیهی است که دوربین های پلاک خوان به نسبت دوربین های معمولی قیمت بالاتری داشته باشند. از اینرو از آنها برای ساختمان های اداری ( دوربین مداربسته ادارات ) و تجاری استفاده می شوند.

اما اگر برای ساختمان های مسکونی کوچک نیاز به دوربین مدار بسته دارید، برای کنترل هزینه ها می توانید یک دوربین معمولی دام و یا بولت تهیه کنید. برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاع از قیمت دوربین مدار بسته مناسب با کاربری شما می توانید با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.

بهترین مدل دوربین برای پارکینگ

بهترین مدل دوربین مداربسته ای که برای استفاده در پارکینگ ها پیشنهاد می کنیم، دوربین مدار بسته دام است . استفاده از دوربین دام برای پارکینگ نسبت به دوربین بولت ، دو مزیت دارد.

  • از آنجایی که عموما سقف پارکینگ ها کوتاه است و دوربین های دام نیز بر روی سقف نصب می شوند، استفاده از این دوربین ها نصب ساده تری داشته و همچنین فضای بیشتری را پوشش می دهد.
  • دوربین های بولت را ممکن است به راحتی تغییر جهت دهند ، اما دوربین های دام اینطور نیست.

دوربین مداربسته ای که برای پارکینگ تهیه می کنید ، حداقل دارای کیفیت 2 مگاپیکسلی و رزولوشن Full HD باشد تا بتواند جزیات را به خوبی نمایش دهد .

پیش نیازها

در فاز اول یک لیست از زاویه دید دوربین هایی که میخواهید نصب کنید، در قسمت های مختلف پارکینگ خود تهیه کنید. برای تهیه چنین لیستی حتما نیاز است که تجربه، حرفه، دانش و اطلاعاتی کافی در این زمینه داشته باشید.

تذکر: برای نصب دوربین در پارکینگ نیاز است که، در دیوار یک حفره ایجاد کنید و ممکن است نگران این موضوع شوید که از نظر زیبایی ، پارکینگ شما جلو بصری خود را از دست می دهد. نگران نباشید ابزارهایی مانند مانند داکت، لوله، سینی کابل و… سیم کشی را کاملا از دید مخفی کرد.

نصب دوربین مدار بسته در پارکینگ شخصی

نصب دوربین مدار بسته در پارکینگ های اختصاصی قوانین خاص خود را دارند. برای مثال اگر منزل شما آپارتمانی است، یکی از مهم ترین این قوانین کسب اجازه کتبی از تمامی ساکنین است. دوربین مناسب پارکینگ باید زاویه ی ۹۰ درجه را تحت پوشش قرار دهد. زیرا از نظر کنترل و دید بانی زاویه مناسبی است.

پیشنهاد می کنیم حتما در سه گوش های درهای ورودی، به منظور کنترل تردد کلیه اتومبیل ها و رفت و آمد ها دوربین مدار بسته نصب کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که برای نصب دوربین مدار بسته در پارکینگ حتما از دوربین های دید در شب استفاده کنید.

نصب دوربین مدار بسته در پارکینگ عمومی

به منظور نصب دوربین مدار بسته در پارکینگ های عمومی هیچ گونه منع قانونی وجود ندارد و در اصل شما نیازمند کسب هیچ مجوزی نیستید.

از آنجایی که وظیفه سیستم های امنیتی حفاظت از جان و مال شما است و پارکینگ های عمومی مکان های پرترددی هستند که شما وسیله نقلیه خود و محتویات داخل آن را در آنجا به امانت می گذارید، حتما نیاز است که در این اماکن دوربین مداربسته نصب شود.

پارکینگ های عمومی مساحتی بیشتر از پارکینگ های ساختمانی و شخصی دارند و باید توجه داشته باشید دوربینی را انتخاب کنید که وضوح تصویر بالا، قابلیت تصویر برداری در شب و… را داشته باشد و البته  قابلیت های wdr ، شمارش افراد و تشخیص پلاک را نیز ساپورت کند تا امر مدیریت این فضای بزرگ و کم نور را راحت تر کند.

چرا باید از دوربین استفاده کنیم

نصب دوربین در پارکینگ

حقیقتا حفظ حریم خصوصی اشخاص همیشه در مقابل امنیت محیط مانعی جدی به حساب آمده است. چرا که در اغلب محیط های عمومی برای حفظ حریم خصوصی افراد نمی توانیم از تکنولوژی های نظارتی نظیر انواع دوربین مدار بسته استفاده کنیم.

پیش از اینکه تلفن های همراه و سایر وسایل ردیابی افراد در هر زمان و مکان، اختراع شود، به بهانه ی حفظ حریم خصوصی افراد، جلوی نصب دوربین مدار بسته در پارکینگ های عمومی را می گرفتند. اما خب نباید از این نکته غافل شد که تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و یک حضور روزانه در زندگی ما دارد.

در طی سالها و با افزایش آگاهی در زمینه تجاوز به حریم شخصی، در این مورد تجدید نظرهایی صورت گرفت.

اکثر گاراژها و پارکینگ های عمومی پر از گوشه های تاریک و فضاهایی با دید کم هستند. برای همین بیشتر مجرمین از نبود امنیت در این مکان ها آگاه هستند و از این موضوع سو استفاده می کنند و سرقت انجام می دهند.

از این رو اکثر شرکت های تولید کننده انواع دوربین مداربسته اغلب تلاش می کنند تا محصولاتی را تولید کنند که از پس برآورده کردن نیازهای جدید کاربران بر بیایند، البته که تا میزان قابل توجهی موفق هم بوده اند و در سال های اخیر دوربین های مداربسته با کیفیتی را طراحی و تولید کرده اند.

اما بنظر شما هدف از نصب دوربین مداربسته در پارکینگ های عمومی چیست؟ هدف اصلی نظارت بر دسترسی به یک پارکینگ بصورت ساعتی است تا متوجه شوند هر ماشین دقیقا چند ساعت در پارکینگ مذکور پارک بوده تا هزینه ای که نیاز است پرداخت کند را مشخص کنند. همچنین به هدف با هدف کاهش سرقت و خرابکاری خودروهای پارک شده در محل نیز دوربین ها نصب می شوند.

سوالات متداول

1. آیا نصب دوربین مدار بسته در پارکینگ وجهه قانونی دارد؟

اگر تمامی ساکنین راضی به نصب و راه اندازی دوربین مداربسته باشند، می توانید برای پارکینگ ساختمان از سیستم های نظارتی استفاده کنید.

در غیر این صورت، با توجه به اینکه امکان تصویر برداری از ساکنین و مهمانان آن ها وجود دارد، با در نظر گرفتن قوانین حقوقی و شهروندی، نصب دوربین می تواند از مصادیق «تعرض به حقوق خصوصی مالکین و تجسس در احوال شخصی افراد» تلقی شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که در هنگام نصب دوربین مدار بسته در پارکینگ نظر جمع، بر نظر منفرد ساکنین ارجحیت دارد. در این حالت شما می بایستی با دریافت مجوز کتبی، نسبت به خرید و نصب دوربین اقدام کنید.

 

برچسب ها: دوربین برای پارکینگ، دوربین مداربسته برای پارکینگ، نصب دوربین جلوی درب واحد، قوانین نصب دوربین در آپارتمان، دوربین مداربسته پارکینگ

اشتراک در
اطلاع از
19 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
19
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x