پرش لینک ها

دوربین اسپید دام – لیست محصولات 2024 با نازلترین قیمت و گارانتی اصلی

4.5/5 - (40 امتیاز)
دوربین اسپید دام (انگلیسی: Speed Dome) نوع خاصی دوربین مدار بسته از نظر شکل ظاهری است که به آن، دوربین گردشی نیز می گویند. دوربین مداربسته اسپیددام را معمولا در محیط های وسیع که نیاز به کیفیت دید بالا دارند و جزئیات از اهمیت ویژه ای برخوردار است، استفاده میکنند. دوربین مدار بسته اسپید دام انواع مختلفی از جمله آنالوگ، تحت شبکه، دید در شب و… دارد. در این مقاله از سری مقالات آموزشی شرکت نظارت گستر ایمن به بررسی بیشتر این دوربین ها خواهیم پرداخت.

Brand

Technology

Resolution

Camera Type

Lens Type

Lens

Material

Recording Resolution

video Input

دوربین اسپید دام چیست؟

انتخاب مجری یا نصاب دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته اسپید دام که عموما از استاندارد های ip65 به بالا پشتیبانی می کند بدنه ای بسیار قدرتمند در برابر ضربه و نفوذ آب دارد. همین امر این دوربین ها را برای نصب در فضاهای باز با انواع شرایط آب و هوایی نامساعد اعم از، برفی و بارانی را مناسب نموده است.

این دوربین ها گزینه ای مناسب جهت تحت نظر گرفتن فضاهای بزرگ نظیر کارخانه، چهارراه ها، کارگاه و … هستند. جهت نصب دوربین اسپید دام در ارتفاع بالا باید از دکل دوربین مداربسته استفاده نمود. جهت دریافت مشاوره رایگان و یا کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت این دوربین ها می توانید با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.

مشخصات دوربین مدار بسته اسپید دام

دوربین مداربسته اسپید دام

از اصلی ترین شاخصه های دوربین مداربسته اسپید دام قابلیت چرخش و همچنین قدرت زوم اپتیکال آنان است که این دوربین ها را از سایر دوربین ها متمایز کرده و برای کاربرد های حرفه ای مناسب نموده است. در ادامه به بررسی این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع مدل های دوربین بولت

1- قابلیت چرخش دوربین اسپید دام

زاویه چرخش این دوربین در دو جهت افقی و عمودی تعریف می شود. در محور افق این دوربین ها بدون محدودیت امکان چرخش 360 درجه را دارند. در محور عمودی نیز  90 درجه می چرخند. همین زاویه چرخش موجب شده است که speed dome نسبت به سایر دوربین ها بیشترین منطقه را پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع مدل های دوربین لامپی

2- قابلیت زوم اپتیکال در دوربین speed dome

قابلیت زوم اپتیکال دوربین اسپیددام موجب می شود زمانی که دوربین بر روی یک نقطه زوم می کند، کیفیت تصاویر افت نکند. همین ویژگی موجب می شود که تصاویر تا چند کیلومتری به خوبی قابل تشخیص باشند. میزان زوم اپتیکال در دوربین مداربسته اسپیددام به صورت ضریبی از X نشان داده می شود. به طور مثال عبارت 8X در دیتاشیت دوربین یعنی دوربین تا 8 برابر اندازه تصویر بدون افت کیفیت امکان زوم دارد.

بیشتر بخوانید: دوربین جاسوسی کنترل از راه دور چیست و چه کاربردی دارد؟

3- قابلیت تعقیب خودکار

نسل جدید دوربین مداربسته اسپید دام، توانایی ردیابی خودکار سوژه را دارند. نحوه عملکرد این قابلیت به اینصورت است که دوربین سوژه را بر مبنای پارامتر هایی که از پیش برایش تعیین کرده اید، تشخیص داده و آن را در طول بازه دید خود، دنبال می کند. این قابلیت به میزان چشمگیری موجب افزایش کارایی دوربین های گردان شده است. زیرا همانطور که می دانید این دوربین ها با وجود امکان چرخش در جهات مختلف تنها می توانند یک محل یا هدف را نمایش دهند.

بیشتر بخوانید: دزدگیر اماکن بهتر است یا دوربین

4- دید در شب دوربین مداربسته اسپیددام

همانطور که در بخش مزایای دوربین اسپیددام هم اشاره کردیم، این دوربین ها دید در شب بسیار خوبی دارد که وجه تمایز اصلی آن با سایر انواع دوربین مدار بسته شده است. بدین صورت که شما با اندک نوری در محیط کیفیت تصویر بسیار بالایی را تجربه خواهید کرد.

5- دقت گردش دوربین مداربسته اسپید دام

دوربین اسپیددام

یکی از ویژگی های اصلی دوربین های مداربسته اسپید دام میدان دید و همچنین چرخش به صورت عمودی و افقی می باشد که این ویژگی باعث محبوبیت بالایی در بین بازار می باشد. در نظر داشته باشید که شما می توانید از قابلیت پریست و تور برای چرخش دوربین های مداربسته اسپید دام استفاده کنید.

انواع دوربین اسپیددام

این دوربین های چرخشی مدل های مختلفی دارند که در ادامه به بررسی و تحلیل هر یک خواهیم پرداخت. چنانچه قصد خرید این دوربین ها را دارید می توانید با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: دوربین صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

1- دوربین اسپید دام با زوم بالا

در نظر داشته باشید برند های بسیاری این دوربین ها را تولید میکنند. در حال حاضر بالاترین زوم اپتیکال این دوربین ها که به بازار عرضه شده است 50x می شود. این مقدار مسافت قابل توجهی را برای نظارت دربر می گیرد و تا 50 برابر بزرگنمایی میکند.

2- دوربین بیسیم speed dome

دوربین اسپید دام بیسیم به گونه ای طراحی و ساخته شده است که توانایی ضبط تصاویر و صدا را بر روی micro SD  تعبیه شده بر روی دوربین دارد. این دوربین ها معمولا توانایی پشتیبانی تا 128 گیگ رم را دارند.

بیشتر بخوانید: مشاهده انواع دوربین ایمو

3- دوربین مینی اسپید دام

دوربین های مینی اسپید دام نوع خاصی از دوربین های گردشی بوده که همانطور که از نامشان قابل پیش بینی است سایز کوچکی داشته و زوم های کمتر از 8x یا 10x دارند. با در نظر گرفتن ابعاد کوچک این دوربین ها، می توانند گزینه ی مناسبی برای کاربری های مسکونی و یا تجاری باشند و شما را از داشتن چد دوربین و یا خرید دوربین های اسپیددام بزرگ بی نیاز کنند. این دوربین ها مانند دوربین PTZ  امکان چرخش داشته و با توجه به دستورالعمل اپراتور، عمل بزرگنمایی و زوم را انجام می دهند.

4- دوربین اسپید دام لیزری

دوربین مدار بسته چرخشی

دوربین اسپید دام لیزری نوع جدیدی از انواع دوربین های ptz  است که از دید درشب نسبتا بالایی برخوردار هستند و عمق دید درشب آنها تا یک کیلومتر نیز میرسد. دوربین های اسپید دام را بخاطر قابلیت چرخشی بودنشان پیشهاد میکنیم در فضا های بسیار وسیع   مانند : کارخانه ها ، سوله ها  و ….استفاده کنید.

مواردی که از دوربین اسپید دام استفاده می شود

از این دوربین ها اغلب در فضاهای باز و بسیار وسیع که سایر دوربین ها توانایی تصویر برداری با دقت بالا در این مناطق را ندارند استفاده می شوند. دوربین اسپیددام معمولا در ارتفاع بالای 3 متر نصب می شود. در حالت کلی مهم ترین مکان هایی که از این دوربین ها استفاده می شود میتوان به، بزرگراه ها، خیابان های اصلی شهر، جاده ها، فرودگاه ها، ساختمان ها و ادارات بزرگ، پارکینگ ها ی عمومی و … اشاره نمود. این دوربین ها به این دلیل که قدرت بزرگنمایی بالا و قابلیت چرخش 360 درجه دارن زاویه دید کاملی را در اختیار کاربر قرار می دهند. از طرفی این دوربین ها محافط لنز دارند و همین امر موجب می شود جهت لنز دوربین در ارتفاع زیاد مشخص نباشد.

دوربین اسپید دام داهوا

"</p

دوربین داهوا یکی از محبوب ترین برند های دوربین های چرخشی است. دوربین های برند داهوا به علت کیفیت بالا ، بروز بودن کلیه نرم افزارها، پشتیبانی قوی و… بسیار محبوب هستند و می توان عنوان کرد که قوی ترین مدل های دوربین های اسپید دام توسط این برند و برند هایک ویژن تولید می شود.

قیمت دوربین اسپیددام

دوربین اسپیددام معمولا از دوربین های معمولی گرانتر هستند که توجیه اقتصادی آن ویژگی ها و امتیازات متمایزی است که در مقایسه با دوربین های دیگر دارند. بجهت دریافت کاتالوگ محصولات و دریافت مشاوره برای انتخاب مناسب ترین دوربین مداربسته اسپیددام برای محیط مدنظر شما میتوانید با کارشناسان ما در گروه نظارت گستر با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.

خرید دوربین اسپیددام

جهت خرید دوربین های مداربسته در برندهای معتبر و مختلف با گارانتی معتبر و طولانی مدت می توانید از طریق سایت اقدام نمایید در قسمت فروشگاه تمامی برندهای موجود دوربین های مداربسته همراه ویژگی ها و کاربردها و غیره قرار داده شده است که شما با توجه به محلی که قرار است دوربین های مداربسته را به کار ببرید می توانید دوربین مداربسته مناسبی را انتخاب نمایید.
و اگر در انتخاب دوربین مدار بسته دچار مشکل و تردید شدید می‌توانید با مشاوران و کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را به خوبی راهنمایی کرده بتوانید دوربین مداربسته مناسبی را با توجه به محلی که قرار است دوربین در آنجا که نصب شود و همچنین دیگر ویژگی‌های دوربین مداربسته که مورد نیاز شما می باشد را انتخاب نمایید.

مقایسه ی دوربین دام و دوربین مداربسته اسپید دام

دوربین اسپیددام

اصلی ترین تفاوت دوربین مداربسته دام و اسپید دام در محل نصب، نوع سنسور، نوع استفاده ، سنسور های موجود ، ولتاژ مصرفی ، میدان دید ، قابلیت چرخش ، استانداردها و پروتکل‌های استفاده شده است. در اصل میتوان گفت که دوربین اسپیددام نوع پیشرفته تری از دوربین دام است چرا که، لنز بسیار قوی تری نسبت به دوربین های دام دارد . دوربین مداربسته دام به خاطر شکل ظاهری ای که دارد، معمولا در گوشه اتاق یا وسط سقف نصب می شود اما دوربین مدار بسته اسپید دام را میتوان در ارتفاع بلند و بر روی میله های مخصوص نصب کرد. البته بخاطر وجود پایه های دیواری اسپپید دام را بر روی دیوار هم نصب میکنند. دوربین مداربسته اسپیددام در فضاهای بزرگ نظیر خیابان ها ، ادارت ( دوربین مداربسته ادارات ) ، کارخانه ها ، کارگاه ها و … استفاده می شود .

بهترین مدل های دوربین اسپیددام

دوربین های اسپیددام به خاطر امکانات بی شماری که دارند، اغلب قیمت بالایی نیز دارند و اگر بخواهید بهترین و بروزترین مدل آن را خریداری کنید بی شک بیشتر از سایر مدل ها باید هزینه کنید. در ادامه چند مدل از بهترین دوربین های اسپید دام بازار که قیمت مناسب تری نسبت به امکاناتشان دارند را به شما معرفی می کنیم.

DH-SD6AL245XA-HNR

DH-SD6C3425XB-HNR-A-PV1

DH-SD8A3440GA-HNF

DH-SD8C260PA-HNF

DH-SDT5X425-4Z4-QA-0832

TPC-SD5641-T

دوربین مدار بسته داهوا (Starlight) DH-SD5A225XA-HNR

دوربین مداربسته رستر RS-IP322PTX30

TPC-SD5641-AC

DH-SD6CE225DB-HNY

DH-SD6AL433XA-HNR

DH-SD49225-HC-LA

DH-PTZ1A225-HNR-XA

DH-SD49225-HC-LA

DH-SD59232-HC-LA

DH-SD6AL445XA-HNR

DH-SD6C3425XB-HNR-A-PV1

DH-SD8A840PA-HNF-SL

مزایای دوربین اسپید دام

"</p

  1. تعریف preset: از مهم ترین مزیت های دوربین اسپیددام قابلیت تعریف تعدادی preset برای دوربین است. یعنی شما می توانید نقاطی از دوربین را مشخص کنید تا در زمان تعریف شده ای، دوربین فقط همان نقطه را نمایش دهد. همچنین زمان توقف و همچنین بزرگنمایی تصاویر سرعت حرکت و چرخش نیز در هر نقطه قابل‌ تعریف است .
  2. مقاومت در برابر گردوغبار و آب: از دیگر امکانات دوربین‌ اسپید دام مجهز بودن به استاندارد IP66 است که موجب میشود در هر شرایط آب و هوایی اعم از برفی ، بارانی و… کار کنند . چراکه استاندارد ip66 مانع از ورود آب و گرد و غبار به داخل دوربین اسپیددام می شود .
  3. کنترل از راه دور: دوربین‌ مداربسته اسپید دام یکی از انواع دوربین کنترل از راه دور به شمار می آید و شما میتوانید در هر نقطه از دنیا، دوربین خود را کنترل کنید و در صورت نیاز تصاویر و فیلم ها را هر زمان که خواستید ذخیره کنید.
  4. قدرت زوم بالا: از دیگر مزیت های دوربین اسپیددام که شاید مهم ترین مزیت آن نیز به حساب می آید، قدرت زوم بالای این دوربین است. این به گونه ای که از فاصله های خیلی دور نیز کیفیت تصویر بسیار بالا است.(دوربین اسپید دام بازوم بالا)
  5. دید در شب: دوربین اسپیددام بر خلاف دوربین مداربسته صنعتی بدون لنز  دید در شب بسیار قوی دارد که به کمک آن میتواند در کم ترین نور  نیز بهترین تصویر را به شما ارائه دهند .
  6. امکان چرخش: قابلیت چرخش این دوربین ها که موجب شده به آنها دوربین اسپیددام چرخشی نیز بگویند ازدیگر
  7. قابلیت Auto Tracking : قابلیت Auto Tracking از دیگر قابلیت هایی است که به تازگی به نسل جدید دوربین های مداربسته اعمال شده است. با تنظیم این قابلیت می توانید سوژه های مختلف در تصویر را ردیابی کنید.

    بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته ارزان چه برندی بهتر است؟

معایب دوربین مداربسته اسپید دام

اما خب دوربی اسپیددام مانند هر دوربین دیگر معایبی نیز دارد. از جمله این معایب عبارتند از:

  • به دلیل ساختار پیچیده، احتمال خرابی آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها از سایر دوربین‌ها بیشتر است.
  • دوربین های مداربسته اسپیــد دام تنها یک جهت را در هر لحظه پوشش می دهند و توانایی پوشش تمامی نقاط را در یک لحظه واحد ندارند.
  • این دوربین‌ها به یک اپراتور برای تنظیم و مانیتورینگ دوربین نیاز دارد.

نصب و راه اندازی دوربین اسپید دام

"</p

برای نصب دوربین اسپیددام 5 مرحله ی زیر باید به ترتیب طی شود.

  1. برسی دقیق و تعیین محل نصب
  2. نصب دوربین مداربسته توسط نصاب مجرب
  3. اتصال کابل های مربوطه به دوربین
  4. تنظیمات کنترلر دوربین
  5.  تنظیم دوربین مداربسته

بیشتر بخوانید: آشنایی با دوربین رستر ارائه دهنده انواع سیستم های نظارتی هوشمند

سوالات متداول دوربین اسپید دام

1- دوربین اسپیددام مناسب چه محیط هایی است؟ این نوع از دوربین های مداربسته معمولا برای کارخانه ها، ادارات، شهرک های صنعتی و مسکونی و در حالت کلی فضاهای وسیع که نیازمند حفظ کیفیت برای فکوس در فاصله های دور هستیم، بسیار مناسب اند.

2- اصلی ترین تفاوت اسپیددام و دام در چیست؟ محل نصب، چرخش، استانداردها و پروتکل‌ها و سنسور های استفاده شده.

3- آیا دوربین اسپیددام امکان کنترل از راه دور را دارد؟ دوربین شما چه از نوع آنالوگ باشد چه از نوع ip با اتصال به اینترنت قابلیت انتقال تصویر از راه دور را به واسطه یک کامپیوتر شخصی یا تلفن همراه و نصب نرم افزارهای مربوطه را دارد.

4- چرا گاهی دوربین مداربسته اسپیددام نمیچرخد؟ دوربین اسپیددام به دستگاه Dvr وصل است. اگر به دلیلی چرخش دوربین شما کار نمی کند باید به سراغ تنظیمان دستگاه Dvr بروید و اگر بازهم مشکل چرخش حل نشد میتوانید با همکاران ما در بخش تعمیر دوربین مداربسته با شماره تماس 41217-021 تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: مشاهده انواع مدل های دوربین ip

5- قابلیت های مهم دوربین اسپیددام چیست ؟

  • قابلیت چرخش

دوربین اسپید دام به صورت افقی و عمودی توانایی چرخش دارد. از نظر افقی، این چرخش بدون محدودیت بوده و توان چرخش 360 درجه را دارد. اما از نظر عمودی 90 درجه می چرخد.

  • زوم بالا

این دوربین ها مجهز به قابلیت زوم اپتیکال هستند و همین قابلیت است که کمک می کند تا در هنگام زوم کردن بر روی تصاویر کیفیت پایین نیاید. در کاتالوگ محصولات اسپیددام معمولا میزان زوم اپتیکال را با ضریب X نشان می دهند. بنابراین اگر به طور مثال در کاتالوگ عبارت 12X را مشاهده کردید، یعنی دوربین شما قادر است تا 12 برابر اندازه واقعی بر روی تصویر زوم کند.

  • مقاومت بالا در برابر گردو خاک و آب
  • امکان کنترل از راه دور

جمع بندی

اسپیددام

در این مقاله به بررسی تخصصی دوربین مداربسته اسپیــــد دام پرداختیم و دریافتیم که این دوربین ها در اصل نوع پیشرفته ای از دوربین های دام هستند که قابلیت گردشی داشته و در دو گروه دوربین مداربسته ip و آنالوگ در بازار موجود است. این دوربین ها کیفیت تصویر بسیار بالا و دید در شب بسیار خوبی دارد.

برچسب ها: دوربین اسپیددام ارزان قیمت – دوربین اسپیددام چرخشی – قیمت دوربین اسپیددام – دوربین اسپیددام چیست – کاتالوگ دوربین اسپید دام – دوربین اسپید دام با زوم بالا – دوربین اسپید دام v380، دوربین چرخشی بزرگ، کاتالوگ دوربین اسپید دام

اشتراک در
اطلاع از
27 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
27
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x