پرش لینک ها

مرکز تخصصی تعمیر دوربین مدار بسته در تهران

4/5 - (3 امتیاز)

مرکز تخصصی تعمیر انواع دستگاه و دوربین مداربسته . عیب‌یابی و تعمیر انواع برند های دوربین‌ مداربسته و دستگاه های DVR و NVR در سریع ترین زمان و مناسب ترین قیمت با بهره گیری از بروزترین تجهیزات و کامل ترین انبار قطعات.

تماس با ما
رستر سرویس

مراحل تعمیر دوربین مداربسته

چند وقت پیش شخصی برای تعمیر دوربین مداربسته خود به مجموعه ما مراجعه نمود، پس از طی شدن مراحل عیب یابی کارشناسان ما با او تماس گرفته و قیمت تعمیرات را اعلام نمودند. او در حالی که بسیار متعجب و عصبی شده بود، پرسید که آیا از ابتدا دوربین مدار بسته اش همین مشکل را داشته است؟ گویا بار سومی بود که دوربین را برای تعمیر به تعمیرکاران متفاوتی سپرده و هر دو بار قبلی با اعلام هزینه های نجومی به وی گفته بودند که نیاز به تعویض قطعه دارد و پس از دریافت هزینه و به اصطلاح تعمیر دوربین مدار بسته و ارسال کالا در کمتر از یک هفته مجددا همان مشکل برای دوربینش پیش می آمد و شرکت تعمیراتی نیز از آنجایی که کالا را سالم تحویل داده هیچ گونه مسئولیتی قبول نمی کرد. متاسفانه پس از بررسی های اولیه متوجه شدیم که نه تنها قطعه مذکور تعویض نشده است بلکه برخی از قطعات نیز با نمونه های استوک و غیر اصل تعویض شده اند. از این رو تصمیم گرفتیم این مقاله را بنویسم تا کمک کنیم ذهنیتی از مشکلی که برای دوربین یا دستگاهتان پیش آمده داشته باشید تا حتی اگر خودتان قادر به تعمیر دوربین مداربسته نبودید بتوانید از حسن انجام کار تعمیرکار دوربین مداربسته خود اطمینان خاطر داشته باشید.

تعمیر دوربین مدار بسته

 دوربین مدار بسته نیز مانند کلیه وسایل برقی نیازمند سرویس و همچنین تعمیر می شوند. پس چنانچه با این چالش در سیستم نظارتی خود مواجه شدید، جای هیچگونه نگرانی و استرس نیست. اما پیشنهاد می کنیم اگر از تجربه و تخصص کافی در این زمینه برخوردار نیستید به هیچ وجه دست به تعمیر دوربین مدار بسته خود نزنید چون ممکن است مشکل جدی تری برای دوربینتان پیش بیاید. در ادامه انواع مشکلاتی که ممکن است برای دوربین و یا دستگاه پیش بیاید را  با ذکر علت آن بررسی خواهیم کرد.

1- دستگاه خاموش می شود

گاهی پیش می آید که منبع تغذیه دوربین مداربسته شما دچار خرابی شود. این امر موجب می شود که برق رسانی به دستگاه با مشکل مواجه شده و در نتیجه دستگاه خاموش شود. برای اطمینان از خرابی آداپتور و اینکه آیا نیاز به تعویض آن  دارید یا خیر، دوربین را به منبع تغذیه دیگری وصل کنید در صورت روشن شدن دوربین، مشکل خاموش شدن دوربین مداربسته، خرابی آداپتور بوده که با تعویض یا تعمیر آن مشکل بر طرف خواهد شد.

تعمیر آداپتور دوربین مدار بسته

برای تعمیر آداپتور سوخته و یا خراب شده مطابق دستور العمل زیر اقدام کنید:

اولین قدم این است که کابل برقتان را بررسی کنید تا مطمئن شوید از نظر فیزیکی کاملا سالم است. دقت داشته باشید در برخی موارد، سیم از داخل کابل قطع شده و به ظاهر همه چیز مرتب می آید. کابل آداپتور معمولا در اثر فشار یا کشیدگی در قسمت اتصال سوکت یا دو شاخه قطع می شود و در ظاهر قابل مشاهده نیست.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع مدل های دوربین دام

سپس برای اطمینان از برقراری جریان برق، به کمک یک سرپیچ،  لامپ و یک تکه سیم دوتایی تست کابل برق آداپتور را انجام دهید. فقط دقت داشته باشید که نکات لازم برای جلوگیری از برق‌گرفتگی را حتما رعایت کنید و اینکه به هیچ وجه وسایل نوک تیز مثل میخ درون محل خروجی کابل فرو نکنید، چون موجب صدمه به کانکتور می‌شود. اگر مشکل شارژ نشدن از کابل نبود، به احتمال زیاد با اینکار مشکل جدیدی ایجاد می‌شود. تست کابل به وسیله مولتی‌متر با ریسک کمتری قابل انجام است. در صورت خراب بودن کابل، آن را با یک کابل جدید جایگزین کنید.

در نهایت، در صورت اطمینان از اینکه کابل برقتان سالم است، تست خروجی ولتاژ آداپتور را انجام دهید. بر روی آداپتور یک برچسب ولتاژ و یک آمپر خروجی وجود دارد، بنابراین با مقایسه کیفیت میزان خروجی با مقدار تعیین شده، دو حالت وجود دارد. حالت اول، نشان دهنده جریان صفر و حالت دوم نشان دهنده ی مقدار کمتر یا بیشتر از حد تعیین شده باشد. مثلا مقدار ولتاژ برای آداپتور ۱۹ ولت، ۱۰ ولت یا بیشتر از ۲۰ ولت باشد.

2- دوربین PTZ نمی چرخد

تعمیر دوربین مداربسته ، تعمیرات دوربین مداربسته

گاهی پیش می آید که دوربین مدار بسته گردان شما به یکی از جهات افقی و یا عمودی نچرخد. یعنی ptz درست کار نکند. این مشکل یکی از مشکلات رایجی است که معمولا در دوربین های ptz رخ می دهد که در ادامه به بررسی دلایل آن خواهیم پرداخت.

علت عدم چرخش دوربین های PTZ و راه حل این مشکل

اگر دوربین اسپید دام شما نچرخد ممکن است دلیل آن تعریف نشدن دوربین در دستگاه ضبط تصاویر به صورت اصولی باشد. در دستگاه DVR، اتصال دوربین اسپید دام آنالوگ به وسیله کابل RS485 که یک سیم انتقال امواج است صورت می پذیرد. در دستگاه NVR، اتصال دوربین اسپید دام تحت شبکه دستور های چرخش دوربین از طریق همان کابل شبکه دوربین تحت شبکه IP منتقل می شود. در صورت حل نشدن مشکل با چک کردن اتصالات دستگاه احتمال وارد شدن آسیب به موتور محرکه دوربین وجود دارد.

3- تصویر دوربین بر روی گوشی نمایش داده نمی شود

تعمیر دوربین مداربسته، تعمیرات دوربین مداربسته

توجه داشته باشید که شما در حالت عادی می توانید تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته را بر روی مانیتور ببینید اما اگر این تصاویر بر روی گوشی شما نمایش داده نمی‌شوند احتمالا شما نیاز به یک سوئیچ دارید و باید دوربین مداربسته را توسط اینترنت به گوشی خود متصل کنید تا بتوانید تصاویر دوربین را مشاهده کنید.

چنانچه تصویر دوربین مداربسته شما پخش نمی شود، برای حل این مشکل می توانید با کارشناسان ما در بخش تعمیر دوربین مداربسته در شرکت نظارت گستر با شماره تماس ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

4- رنگ ها درست نمایش داده نمی شوند

عدم نمایش صحیح رنگ ها

تنظیم رنگ در دوربین‌ مدار بسته به دو صورت خودکار و دستی، انجام می شود. معمولا عدم نمایش رنگ‌ها زمانی اتفاق می افتد که تعادل رنگ سفید به هم بخورد. این خرابی معمولا در دوربین هایی که تنظیم رنگشان خودکار است اتفاق می افتد و نیاز به تعمیر دوربین مدار بسته پیدا می کند و برای رفع آن باید طبق دستور العمل زیر اقدام کنید:

  1. چنانچه دوربین شما برای هر دو فضای باز و بسته پیکربندی شده است، مطمئن شوید که تنظیمات آن، برای کار در محیط‌های روباز درست اعمال شده است.
  2. اگر دوربین شما در فضای باز کار میکند و یکی از دو ویژگی ATW یا AWB فعال است، زاویه آن را به پایین بچرخانید تا از دید مستقیم به آسمان جلوگیری کنید.
  3. اگر مشکل با تغییر زاویه دید، حل نشد؛ قابلیت‌ ATW یا AWB را غیرفعال کنید.
  4. اگر دوربینتان از ATW یا AWB پشتیبانی نمی‌کند، باید حالت تعادل رنگ سفید را به صورت دستی تنظیم کنید.

5- دوربین سیگنال ویدئویی ندارد

نداشتن سیگنال ویدئویی را به جرئت می توان نا امید کننده ترین مشکلی دانست که برای دوربین مداربسته شما پیش می آید چرا که شاید بتوان با تصویر نویز دار و سیاه و سفید کنار آمد اما خب اگر دوربین از همان ابتدا قادر به ضبط تصاویر نباشد عملا هیچ کاربردی ندارد. عمده دلایلی که موجب به وجود آمدن این مشکل می شوند عبارتند از:

  • دوربین به درستی روشن نشده است. بله درست شنیدید گاهی دلیل عدم وجود سیگنال خاموش بودن دستگاه است. به همین سادگی! اگر دوربین شما از PoE استفاده می‌کند، سوئیچ PoE را بررسی کرده و مطمئن شوید دوربین واقعا روشن است.
  • خرابی در کابل ها. چک کنید که کابل های شما دچار آسیب و یا پوسیدگی نشده باشند. هرگونه قطع اتصال بین برق و کابل ها موجب از کار افتادن دوربین و عدم دریافت سیگنال ویدئویی میشود.
  • مشکل در اتصال کابل ها با DVR. چنانچه دوربینتان به یک دستگاه ضبط ویدئویی DVR متصل است، کابل و اتصالات را در دو انتهای آن بررسی کنید. تا مطمئن شوید که کابل ها آسیب ندیده اند و به درستی به دستگاه وصل شده اند.
  • عدم تنظیمات صحیح در شبکه. اگر از یک دوربین مدار بسته ip استفاده میکنید تنظیمات شبکه را یک بار دیگر چک کنید تا مطمئن شوید به درستی کار میکند.
    خطا در اتصال سویچ شبکه یا روتر. چنانچه دوربینتان به سوئیچ‌های شبکه یا روترها متصل است، چک کنید که آیا به درستی وصل شده اند یا خیر.
  • ایجاد مشکلات فیزیکی در دوربین. اگر هیچ یک از مراحل بالا مشکلتان را برطرف نکرد، زمان آن می رسد تا سلامت فیزیکی دستگاه خود را بررسی کنید. آیا لنز دوربینتان سالم است یا خیر.
  • نهایتا چنانچه مشکل حل نشد و دوربین همچنان فاقد سیگنال ویدئویی بود به نمایندگی های معتبر شرکت سازنده دوربین برای بررسی و عیب یابی مراجعه کنید.

6- تصویر دوربین مداربسته می لرزد

چنانچه هنگام پخش تصاویر ضبط شده توسط دوربین مدار بسته متوجه لرزش تصویر شدید برای تعمیر دوربین مدار بسته خود باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا اطمینان حاصل کنید که مانیتور شما درست کار می کند. به این منظور میتوانید مانیتور خود را تعویض کرده تا از عملکرد آن مطمئن شوید.
  • اگر تنها شاهد لرزش تصاویر در شب هستید مطمئن شوید ولتاژ منبع تغذیه شما کافیست.
  • بررسی کنید کابل کشی و اتصالاتتان فرسوده نشده باشند.
  • در نهایت نیز بررسی وضعیت LED های IR می تواند به حل این مشکل کمک کند.

7- دوربین تصاویر سیاه و سفید نشان می دهد

برای رفع این مشکل، باید:

  1. اطمینان حاصل کنید که منابع نوری محیط، با تنظیمات دوربین مطابقت داشته باشد.
  2. در صورتی کافی بودن نور محیط، دوربین باید از نظر آسیب دیدگی فیزیکی، توسط تعمیرکار دوربین مداربسته بررسی شود.

8- تصویر یک و یا چند دوربین به طور همزمان قطع می شود

در ادامه لیستی را ارائه می دهیم که می تواند منجر به قطع تصویر یک و یا چند دوربین مدار بسته شود.

  • خرابی و یا قطع شدن منبع تغذیه
  • خرابی کابل برق
  • خرابی فیش تغذیه
  • خرابی دو شاخه دوربین مدار بسته

9- نمایش خطوط افقی در تصویر

چنانچه روی تصاویر دوربین شما خطوط افقی بی افتند، معمولا تشخیص جزئیات کار سختی می شود. برای تعمیر دوربین مدار بسته خود، باید:

  1. اطمینان حاصل کنید که، هیچ نور الکتریکی به طور مستقیم روی دوربین نمی‌افتد.
  2. مطمئن شوید منبع تغذیه دوربین شما آسیب فیزیکی ندیده باشد.
  3. چک کنید کابل ها از نظر فیزیکی سالم باشد.

10- ارسال تصویر مات توسط دوربین مداربسته

گاهی پیش میاد که تصاویری که دوربینتان ارسال میکنند تا حد زیادی مات است. در چنین شرایطی پیشنهاد میکنیم زوم دوربین را مجددا تنظیم کنید. با کمک حلقه فوکوس که روی دوربین قرار دارد میتوانید جهت تنظیم sharpness اقدام کنید. چنانچه لنزتان قابل فوکوس نبود باید لنز تعمیر یا تعویض شود. مهم ترین دلایلی که میتواند باعث شود ارسال تصویر از سمت دوربین مات  عبارتند از:

  • نشستن گرد و غبار بر روی لنز دوربین
  • کمبود نور محیط

11- افتادن نویز روی تصویر

نویز هایی که در تصویر ارسالی توسط دوربین مشاهده میشود را می توان به دو نوع الکترونیکی و الکترومغناطیسی تقسیم کرد.

نویز الکترونیکی: این نویز ها در تصویر خود را به صورت نقاط رنگی نشان می دهند. با در نظر گرفتن این موضوع که دوربین ها به میزان نور حساس هستند، در صورت کم بودن نور محیط، مدار الکترونیکی اقدام به تقویت سیگنال تصویر می کند. این عمل به طور همزمان باعث ایجاد نویز در تصویر نیز می شود.

نویز الکترومغناطیسی: این نویز ها به صورت خطوط و امواج در تصاویر ارسالی دوربین مشاهده می شوند. بر طبق یک قاعده ی کلی دلایل ایجاد این نویزها عبارتند از:

  • کابل کشی طولانی
  • اتصال نادرست فیش BNC
  • اثر منابع الکترومغناطیسی نزدیک کابل
  • مشکلات منبع تغذیه

12- نمایش یک صفحه سیاه به جای تصویر دوربین

اگر دوربین شما به جای نمایش تصاویر تنها یک تصویر سیاه را نشان میدهد به احتمال زیاد دستگاه DVR نمی تواند سیگنال ویدئویی را دریافت کند. با این وجود برای اینکه مطمئن شوید مشکل از جای دیگری نباشد، پیشنهاد می کنیم مراحل زیر را طی کنید.

  1. ابتدا مطمئن شوید اتصالات، منبع تغذیه و لنز در سلامت کامل به سر می برند
  2. در گام بعدی بررسی کنید که مسیر نوری مسدود نشده باشد. البته با توجه به اینکه این کار چندان هم ساده نیست می توانید از یک تعمیرکار دوربین مدار بسته کمک بگیرید.
  3. بررسی کنید که سطح نور محیط مساعد باشد زیرا اگر سطح نور محیط پایین باشد، دوربین فقط یک تصویر سیاه را نشان می دهد.
    اگر مشکل حل نشد، جعبه DVR را مجددا راه‌اندازی کنید.
  4. در گام بعدی لنز یا حسگر دوربین را چک کنید که دچار آسیب دیدگی فیزیکی نشده باشند چرا که اگر اجزا آسیب دیده باشند در عین حال که داده ارسال می کنند هیچ تصویری نمیگیرند.

13- کار نکردن دید در شب دوربین

توجه داشته باشید که اگر دوربین مداربسته شما دارای قابلیت دید در شب باشد باید تصاویر را در شب نیز ذخیره و ضبط کند اما توجه داشته باشید در برخی مواقع این دوربین ها در شب تصاویر را ضبط نمی کند شما باید قبل از هر کاری سعی کنید از تعمیرکاران ماهر و متخصص استفاده کنید چرا که این مشکل ممکن است بر اثر ال ای دی هایی باشد که در دوربین تعبیه شده می شود و شما به هیچ عنوان نباید دست به تعمیر دوربین مداربسته بزنید چرا که این دوربین ها معمولاً پیچیده می باشد و شما نمی توانید تعمیر دوربین مدار بسته انجام دهید.

چنانچه دوربین دید در شب شما کار نمی کند، برای حل این مشکل می توانید با کارشناسان ما در بخش تعمیر دوربین مداربسته  در شرکت نظارت گستر با شماره تماس ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

اما در حالت کلی در ادامه به بررسی دلایلی خواهیم پرداخت که موجب عدم عملکرد صحیح دوربین شما در شب می شود.

چرا دوربین در شب کار نمیکند؟

۱- نصب اشتباه دوربین مداربسته (کانفیگ اشتباه)

اگر دوربین شما دید در شب است، ابتدا مطمئن شوید که این حالت را برای دوربینتان فعال کرده اید. چراکه به صورت پیش فرض حالت دید در شب دوربین اکتیو نبوده و کار نمیکند.

۲- توان کم ال ای دی ها

دوربین های مداربسته در شب برای روشن کردن ال ای دی ها نیاز به انرژی بیشتری نسبت به روز دارند. اگر دوربین شما مجهز به رابط POE باشد، تقریبا می توان عنوان کرد که این مشکل در آن رایج است. از این رو توصیه میکنیم مطمئن شوید ولتاژ کافی برای کارکرد ایده آل در شب برای دوربین فراهم می شود.

۳- خرابی ال ای دی ها

از دیگر دلایل کار نکردن دید در شب دوربین های مداربسته این است که ممکن است ال ای دی ها بر اثر کارکرد زیاد سوخته باشند و یا حتی نیم سوز شده باشند. این مشکل باعث عدم ارائه نور کافی برای ضبط تصویر توسط دوربین در شب خواهد شد. این ال ای دی ها به صورت سری باهم قرار دارند، از این رو در صورت سوختن یک ال ای دی الباقی هم خاموش خواهند شد. ال ای دی ها را می توان با استفاده از مولتی متر و هویه تست و تعویض نمود.

افت کیفیت دوربین در شب

اگر دوربین تصاویر را ضبط می کند، اما کیفیت تصاویر آن در شب پایین تر از حد معمول است؛ برای حل مشکل مراحل زیر را طی کنید یا کالای خود را به یک مرکز تعمیر دوربین مداربسته معتبر ارسال کنید:

  1. دوربین را در جایی نصب کنید که منابع نور خیلی روشن مانند پروژکتور بر سر راه آن قرار نداشته باشد.
  2. بررسی کنید پارچه محافظ، بیش از حد لنز را نپوشانده باشد.
  3. بررسی کنید دوربین را نزدیک یا روی پنجره نصب نکرده باشید.

14- کار نکردن پورت شبکه

گاهی پیش می آید که پورت شبکه کار نکرده و یا لینک ندهد که نتیجه ی آن عدم توانایی دستگاه در انتقال تصویر است. پورت شبکه که به آن پورت LAN نیز می گویند یکی از پورت های مهم در دستگاه های DVR و NVR است که به دو صورت کاربرد دارد:

1- برقراری ارتباط بین سوییچ شبکه و دستگاه NVR و انتقال دیتا.

2- اتصال مستقیم دستگاه NVR  به لپ‌تاپ یا کامپیوتر .

15- تصویر پرش دارد

منظورمان از پرش تصویر این است که تصویر هی قطع و وصل شده یا به صورت تکی تکی دیده می شود که این مشکل دلایل زیادی دارد از جمله:

  • نوسان ولتاژ
  • نور مستقیم
  • خرابی کابل ها
  • کیفیت پایین دوربین
  • و…

معمولا در چنین شرایطی اگر زود دست به کار شوید اصلا نیازی به تعمیر دوربین مداربسته دوربین خود پیدا نکرده و خودتان می توانید مشکل را حل کنید.

16- دوربین مدار بسته تصویر ندارد

یکی از رایج ترین دلایلی که معمولا دوربین خود را به واحد تعمیر دوربین مدار بسته رستر سرویس می فرستند، تصویر نداشتن دوربین است. تصویر نداشتن دوربین مدار بسته معمولا دلایل بسیاری دارد و برای پاسخ به این سوال باید حتما دوربین عیب یابی شود تا مشخصا معلوم گردد چرا تصویر نداشته است. در حالت کلی متداول ترین دلایلی که موجب می شود دوربین شما تصویر نداشته باشد عبارتند از:

  • منبع تغذیه به درستی کار نکند
  • دستگاه ضبط ویدئویی درست کار نکند
  • در اتصالات یا کابل ها مشکلی ایجاد شود
  • و…

بسته به اینکه مشکل سیستم نظارتی شما چیست و دلیل تصویر نداشتن آن چیست، رفع مشکل و تعمیر دوربین مداربسته شما راهکار خاص خود را می طلبد.

بیشتر بخوانید: اگر دوربینتان تصویر ندارد و می خواهید مشکل را خودتان برطرف کنید می توانید مقاله ی “چرا دوربین مدار بسته تصویر ندارد؟” را مطالعه بفرمایید.

17- دستگاه هارد را نمی شناسد

گاهی نیز پیش می آید که دستگاه قادر به ضبط نیست. در چنین شرایطی افراد معمولا فکر می کنند که هارد دستگاهشان سوخته و با پرداخت هزینه های بالا اقدام به خرید هارد جدید می کنند، این در حالی است که ممکن است اصلا نیازی به خرید هارد نباشد و علت این امر این باشد که با اینکه دستگاه و هارد هر دو سالم اند اما دستگاه قادر به شناسایی هارد نیست و با بررسی تنظیمات دستگاه و یا تعمیر یک بخش کوچک تر با هزینه بسیار کمتر بتوان مشکل را حل نمود. دلایلی که موجب می شود دستگاه قادر به شناسایی هارد نباشد عبارتند از:

  • خرابی پاور
  • خرابی کابل
  • خرابی سوکت ساتا
  • قرار گرفتن هارد در حالت SLAVE
  • و…

18- دستگاه هنگ می کند

معمولا هنگ کردن یا کندی دستگاه خود را به دو صورت نشان می دهد:

1- زمانی که وارد منوهای مربوط به هارد دستگاه می شویم.

2- زمانی که وارد هر یک از منو های دستگاه می شویم(حتی منوی مربوط به تنظیم ساعت و تاریخ)

هر یک از این حالت ها را که شاهد آن باشیم، هنگ کردن دستگاه بسته به برند سازنده و یا مدل دستگاه معمولا یکی از دلایل زیر را دارد. لازم به ذکر است که در بعضی از مواقع خود فرد می تواند مشکل را برطرف کند و نیازی به تعمیر دستگاه ندارد اما در موارد پیچیده تر حتما باید به یک تعمیرکار با تجربه مراجعه کند.

  • به وجود آمدن اشکال در ورودی و اتصال پاور
  • سوختن و یا خرابی هارد دیسک
  • خرابی مادربرد دستگاه یا دوربین
  • سوختن یا خرابی آداپتور دستگاه
  • ایرادات فنی در ساختار سیم کشی داخلی دستگاه
  • ایراد در کابل شبکه
  • ایرادات فنی در اتصالات دوربین
  • نوسانات برق
  • و…

19- ریست شدن تصادفی دستگاه

خاموش شدن خود به خودی ضبط کننده DVR یا NVR که آن را با نام ریستارت شدن ناگهانی دستگاه نیز می شناسیم، یک مسئله بسیار رایج در سیستم های نظارتی است که اگر به سرعت به آن واکنش نشان ندهید مشکلات بسیاری را برایتان ایجاد خواهد نمود. این مشکل دلایل بسیاری دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

  • خرابی هارد دیسک
  • خرابی فن
  • خرابی آداپتور
  • خرابی دوربین مدار بسته

20- دوربین مداربسته روشن نمی شود

یکی از رایج ترین مشکلاتی که معمولا در حوزه تعمیر و نگهداری دوربین های مداربسته با ان روبرو می شویم، این است که در مواقعی دوربین شما روشن نمی شود. در نظر داشته باشید که چنین مشکلی به علت رخ دادن یکی از دلایل زیر پیش می آید که پس از تشخیص دلیل روشن نشدن دوربین می توان راهکار مرتبط را پیش گرفت. دلایلی که موجب روشن نشدن دوربین مداربسته می شود عبارتند از:

  1. مشکل آداپتور برق یا منبع تغذیه دوربین مداربسته
  2. مشکل در اتصال سیم برق
  3. سوختن دوربین مداربسته

معرفی مرکز تخصصی تعمیر دوربین مداربسته رستر سرویس

رستر سرویس واحد گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت نظارت گستر ایمن بزرگ ترین مرکز تخصصی تعمیر دوربین مدار بسته در استان تهران، لطفا جهت استعلام قیمت و کلیه خدمات تعمیر دوربین مداربسته از جمله، تعمیر برد، تعمیر دوربین مداربسته سوخته و… با واحد مشاوره فنی ما با شماره تماس 41217-021 ار ارتباط باشید. نظارت گستر ایمن مفتخر است در راستای عرضه انواع سیستم های نظارتی و دوربین مداربسته از جمله دوربین های HD، AHD، HDCVI، IP و …. بخش عیب یابی و تعمیرات دوربین مداربسته خود را به منظور پشتیبانی از مشتریان خود معرفی نماید.

بیشتر بخوانید: چرا تاریخ و زمان دی وی آر داهوا به هم می ریزد ؟

کیفیت بالا

تمامی قطعات تعویضی در مجموعه رستر سرویس کاملا اورجینال بوده و با ضمانت تحویل داده می شوند

مشاوره فنی

پیش از ارسال دستگاه یا دوربین خود برای تعمیرات می توانید با کارشناسان ما صحبت کرده و در این ضمینه کاملا راهنمایی شوید

خدمات پس از فروش

کلیه محصولات تعمیر شده در رستر سرویس با ضمانت کارکرد و گارانتی نسبت به مشکل اولیه ارائه می شود.

عیب یابی رایگان

کلیه خدمات مربوط به عیب یابی انواع دوربین، دستگاه و دزدگیر اماکن در مجموعه رستر سرویس کاملا رایگان است.

نمایندگی تعمیر دوربین مدار بسته در تهران

چنانچه در پایتخت زندگی می کنید و از آن دسته از کاربران دوربین های مداربسته در تهران هستید که دوربینتان خراب شده است و نیاز به تعمیر دوربین مدار بسته دارد، اصلا نگران پیدا کردن نمایندگی تعمیرات معتبر در تهران نباشید. نظارت گستر ایمن به عنوان نمایندگی رسمی تعمیر دوربین مداربسته در تهران فعالیت دارد. مفتخریم اعلام کنیم که کادر این مجموعه از  با معلومات ترین و با تجربه ترین تعمیر کاران دوربین مداربسته انتخاب شده اند. این افراد با کلیه ایرادات رایجی که ممکن است برای سیستم دوربین مدار بسته شما پیش بیاید و نحوه عیب یابی و تعمیر دوربین مداربسته آشنایی کامل دارند. از این رو بدیهی است که در کمترین زمان ممکن بتوانند این ایرادات را رفع کنند. برای بهره مندی از خدمات نمایندگی تعمیر دوربین در تهران می توانید با کارشناسان ما با شماره تماس ۴۱۲۱۷-۰۲۱  در ارتباط باشید. در ضمن گفتنی است کارشناسان این مرکز آماده ارائه مشاوره رایگان به صورت تلفنی می باشند.

بیشتر بخوانید: مشاهده انواع مدل های دوربین ip

تعمیر در نظارت گستر ایمن

 واحد رستر سرویس شامل بخش گارانتی محصولات شرکت نظارت گستر ایمن و تعمیرات انواع دوربین مدار بسته است که زیرمجموعه هلدینگ نظارت گستر می باشد. خدمت تعمیر دوربین مدار بسته در رستر سرویس، شامل تمامی اقدامات لازم برای عیب‌یابی و تعمیر انواع دوربین‌های مداربسته می‌باشد. هر کجای ایران که باشید، در صورت خرابی دوربین مداربسته خود، آن را عیب‌یابی و تعمیر خواهیم کرد. لازم به ذکر است که اگر دوربین خود را از نمایندگی های معتبر نظارت گستر ایمن تهیه کرده باشید، این خدمات در بازه زمانی گارانتی برایتان کاملا رایگان است.

هزینه تعمیر دوربین مداربسته  در نظارت گستر

هزینه تعمیرات در نظارت گستر

تنها راهی که می توان به کمک آن هزینه تعمیر دوربین مداربسته، را مشخص کرد عیب یابی دوربین است. بسته به این که ایراد از کدام بخش است اقدامات خاصی باید انجام شود که هر کدام نهایتا هزینه تعمیر دوربین مداربسته  شما را مشخص می کنند. گاهی ممکن است اجزای دوربین قابل تعمیر نبوده و شما مجبور به تعویض قطعه ای از دوربین خود باشید که بی شک قیمت تعمیر دوربین مدار بسته شما را بالا میبرد. اما در حالت کلی هزینه حدودی تعمیرات به شرح زیر می باشد:

 

نوع تعمیرقیمت میانگین
تعمیر دوربین آنالوگشروع قیمت از 180.000
تعمیر دوربین ipشروع قیمت از 380.000
تعمیر دوربین‌ اسپید دامشروع قیمت از 1.500.000
رفع مشکلات مربوط به سیم BNCشروع قیمت از 65.000
عیب یابی صدا و میکروفنرایگان

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته ارزان چه برندی بخریم؟

خدماتی که نظارت گستر ایمن در بخش تعمیرات دوربین مداربسته ارائه میدهد

خدمات واحد گارانت نظارت گستر

  • نصب دوربین مدار بسته روی گوشی
  • تعمیر برد
  • رفع مشکل روشن نشدن دوربین مداربسته
  • نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته
  • تعمیر و تعویض کابل دوربین
  • رفع مشکل تصویر نداشتن دوربین در صورت روشن بودن
  • تعمیر دوربین مداربسته سوخته
  • عیب یابی دوربین
  • رفع مشکل نویز در تصاویر
  • تعمیر رسیور دوربین مدار بسته
  • تعمیر و تعویض ir
  • رفع مشکل مات بودن تصویر
  • تعمیر دید در شب دوربین مدار بسته
  • آپگرید
  • رفع مشکل بریده بریده بودن تصویر
  • تعمیر کابل دوربین مداربسته
  • تعویض ماژول و آجر شبکه
  • تعمیر لنز دوربین مداربسته
  • رفع مشکل عدم وضوح تصویر
  • تعویض شیشه
  • تعمیر دوربین مدار بسته وایرلس
  • تعمیر دی وی ار دوربین مدار بسته
  • تعمیر بخش تغذیه
  • تعمیر دوربین مداربسته بولت
  • رفع مشکل هنگ کردن دوربین
  • رفع مشکل عدم چرخش در دوربین های گردان
  • تعمیر هارد دوربین مداربسته
  • تعویض خازن
  • رفع مشکل عدم زوم در تصویر
  • تعمیر دوربین مدار بسته اسپید دام
  • تعویض پایه
  • رفع مشکل داغ بودن و کند بودن دستگاه
  • تعمیر آداپتور دوربین مداربسته
  • رفع مشکل بوت نشدن DVR
  • رفع مشکل عدم وارد شدن به تنظیمات دستگاه DVR
  • رفع مشکل عدم ذخیره شدن تنظیمات در دستگاه DVR
  • تعمیر دوربین مداربسته دام
  • و…

بیشتر بخوانید: علت تصویر نداشتن دوربین مداربسته چیست؟

روند تعمیر دوربین مدار بسته در نظارت گستر

روند تعمیر دوربین مدار بسته در نظارت گستر ایمن

۱- ثبت درخواست

برای ثبت درخواست تعمیر دوربین مداربسته خود می توانید با کارشناسان ما با شماره تماس ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در ارتباط باشید، تا ضمن دریافت مشاوره رایگان هماهنگی های لازم برای ارسال سیستم نظارتی شما صورت پذیرد.

۲- برآورد هزینه تعمیرات دوربین مدار بسته

پس از ارسالدوربین یا دستگاه تعمیری به واحد رستر سرویس، ابتدا شماره سریال دستگاه شما بررسی شده تا مشخص شود که دوربین شما گارانتی دارد یا خیر بعد از مشخص شدن، عیب یابی صورت گرفته تا مشخص شود دوربین شما چه مشکلی دارد. لازم به ذکر است که خدمات عیب یابی در نظارت گستر ایمن رایگان بوده و ما بابت آن هزینه ای دریافت نمی کنیم. بعد از عیب یابی اگر به هر دلیلی مورد شما شامل گارانتی نباشد، طی یک تماس تلفنی هزینه تعمیر دوربین مدار بسته به شما اطلاع داده شده و در صورت توافق شما اقدام به تعمیر دوربین مداربسته خواهیم کرد.

۳- تعمیر دوربین مدار بسته

رستر سرویس با کمک تیم مجربی از تعمیرکاران خبره در این صنف اقدام به تعمیر دوربین مداربسته اغلب پارتنامبر های برند های موجود در بازار بین المللی سیستم های نظارتی می کند. لازم به ذکر است چنانچه دوربین و یا دستگاه شما نیازمند تغییر قطعه خاصی باشد، کلیه قطعات تعویضی اورجینال و همچنین آکبند بوده و تحت هیچ شرایطی از قطعات استوک جهت تعمیرات دوربین مداربسته شما استفاده نمی شود.

۴- ارسال کالا

پس از اتمام مراحل تعمیر دوربین مدار بسته و سپس تست دستگاه طی انجام هماهنگی های لازمه با شما عزیزان روند ارسال سیستم نظارتیتان صورت می گیرد.

نظارت گستر چه برندهایی از دوربین مداربسته را تعمیر می‌کند؟

  • تعمیر دوربین مداربسته داهوا Dahua
  • تعمیر دوربین مداربسته پلکو PELCO
  • تعمیر دوربین مدار بسته اکسیس AXIS
  • تعمیر دوربین مدار بسته  هگزا Hexa
  • تعمیر دوربین مدار بسته سونی Sony
  •  تعمیر دوربین هایک ویژن Hikvision
  • تعمیر دوربین  فلیر Flir
  •  تعمیر دوربین مداربسته ال جی LG
  • تعمیر دوربین مدار بسته یونی ویو Uniview
  • تعمیر دوربین  بوش Bosch
  • تعمیر دوربین های لوک HiLook
  • تعمیر دوربین مداربسته مدار بسته سامسونگ Samsung
  • تعمیر دوربین مداربسته  پاناسونیک Panasonic
  • و …

سرویس و نگهداری دوربین مداربسته

اینکه چند وقت یک بار دوربین خود را سرویس کنید به شما کمک می کند تا عملکرد دوربین ها را حفظ و کنترل کرده و با افزایش عمر مفید نیاز به تعمیر دوربین مدار بسته را به حداقل برسانید. از این رو هموار تاکید می کنیم که نحوه نگهداری از دوربین مداربسته در بسیاری از موارد موجب جلوگیری از خرابی زودرس دوربین شما می شود. در ادامه به بررسی نکاتی که در نگهداری هر یک از بخش های دوربین باید در نظر گرفته شود، می پردازیم.

۱- لنز دوربین مدار بسته

نکته اصلی که در بررسی لنز دوربین مدار بسته باید در نظر بگیرید، عواملی است که باعث محدود کردن دید دوربین شما می شود. از این رو توصیه می کنیم، دوربین را تمیز نگه دارید تا از تجمع گرد و غبار و مختل کردن عملرد دستگاه جلوگیری شود. برای این منظور می توانید از پوشش محافظ جهت محافظت دوربین استفاده کنید. مراقب باشید تا باعث محدود کردن دید دوربین نشود.

۲- سیم کشی

هر چند وقت یک بار تمام کابل کشی و اتصالات را جهت بررسی وجود علائم فرسودگی، شل شدن و یا قطعی بررسی کنید. می توانید برای جلوگیری از سوختن کابل در برابر آفتاب و همچنین نفوذ گرد و غبار از پوشش هایی چون لوله فلکسی و یا لوله برق کشی استفاده کرد. همچنین پیشنهاد میکنیم از یک کارشناس متخصص برای اطمینان از عاری بودن کابل های کواکسیال از تداخل های الکترومغناطیسی کمک بگیرید.

نحوه تعویض قطعات دوربین مداربسته

دوربین مداربسته معمولا قطعات مهمی دارد که در صورت خرابی و تعمیر دوربین مدار بسته شاید نیاز به تعویض پیدا کنند. تعویض این قطعات بسیار مهم است و اگر شیوه صحیح آن را ندانید ممکن است ناخواسته به سایر قطعات دوربینتان آسیب وارد کنید.در ادامه به بررسی نحوه تعویض قطعات مهم دوربین مداربسته از جمله برد و دید در شب خواهیم پرداخت.

تعویض قطعات دوربین دید در شب

برای تعمیر دوربین مداربسته مجهزه به قابلیت دید در شب، ابتدا باید بدنه دوربین خود را باز کنید. در نظر داشته باشید که دوربین های مادون قرمز معمولا دارای یک سری لامپ های LED هستند؛ چنانچه هر یک از لامپی ها خراب شود، می توان آن ها را به راحتی تعویض نمود. پس از لامپ ها، به قسمت لنز دوربین مداربسته می رسید. چنانچه صد تعویض لنز دوربین مدار بسته خود را دارید، پیچ های اطراف آن را باز کرده و لنزتان را جایگزین کنید. نکته ای که در تعویض لنز  نباید از آن غافل شوید این است که دقت داشته باشید که حتما چرخ دنده ها در یکدیگر محکم شوند. قطعه دیگری که ممکن است در دوربین دید در شب دچار خرابی شود، سنسورها هستند. سنسورها قطعات مربعی شکل هستند که درست پس از لامپ های LED قرار گرفته اند. بر طبق یک قانون کلی هر مشکلاتی که برای دوربین مداربسته شما به وجود آید، مربوط به نحوه اتصال سیم ها، سنسورها، لامپ مادون قرمز و دستگاه ضبط تصاویر است.

تعویض برد دوربین مدار بسته

اگر برای تعمیر دوربین مداربسته خود قصد تعویض برد دوربین مدار بسته خود را دارید، حتما دقت کنید که از برد و ماژولی هم سایز با با سنسور تصویر قبلی خود که دارای پین های شبیه به آن است، استفاده کنید. اگر سنسور و ماژول شما آنقدر قدیمی باشد که با پین های کابل جدید تطبیق پیدا نکند؛  مجبور به تعویض کابل دوربین جدید خود خواهید شد. حتما دقت کنید که در هنگام تعویض برد، دستتان  دارای الکتریسیته ساکن نباشد، چراکه در اینصورت ممکن است به برد دوربین آسیب وارد شود.

تعمیر برد دوربین مدار بسته

برد در دستگاه الکترونیکی نقش قلب در بدن انسان را اجرا می کند. خرابی و یا آسیب دیدگی در برد هر چند جزئی باشد می تواند باعث اختلال در ضبط تصاویر دوربین شود. اغلب تعمیر برد، کاری تخصصی است که حتما باید توسط تکنسین با سطح مهارت قابل قبول انجام شود. برای تعمیر برد دوربین مداربسته خود می توانید با کارشناسان ما در نظارت گستر ایمن در تماس باشید.

تعمیر دوربین مدار بسته بیبی کم

دوربین بیبی کم یا همان دوربین های رومیزی که معمولا برای اتاق کودک یا سالمند مورد استفاده قرار میگیرد، معمولا بعد از مدتی دچار ایراداتی نظیر سوختن LED های مادون قرمز، عدم چرخش، روشن نشدن دستگاه و یا مشکلات دیگر می شوند. اغلب تعمیرکاران این دوربین ها را تعمیر نمی کنند اما شما میتوانید دوربین رومیزی خود را به سادگی در نظارت گستر ایمن تعمیر کنید. چنانچه نیاز به تعمیر دوربین مدار بسته بیبی کم خود دارید، می توانید با کارشناسان ما در نظارت گستر ایمن در ارتباط باشید.

تعمیر dvr دوربین مداربسته

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، مشکل در ضبط تصویر و یا کیفیت تصویر آلارم هایی هستند که خبر از خرابی DVR می دهند. در مجموعه تعمیر دوربین مداربسته رستر سرویس، زیر مجموعه هلدینگ نظارت گستر ایمن تعمیرات دی وی آر توسط کارشناسان مجرب انجام میشود. لازم به ذکر است، کلیه قطعات دستگاه دی وی آر برای تعمیرات در این مجموعه موجود است.

سوختن دوربین مداربسته

سوختن دوربین مدار بسته

اگر تجهیزات برقی خود را تعویض کردید اما همچنان مشکل دوربینتان حل نشد احتمال دارد که دوربین مداربسته شما سوخته باشد. بهترین راهکار برای مطمئن شدن از این موضوع این است که، دوربین مداربسته خود را با دوربین دیگری که از سلامت آن اطمینان دارید تعویض کنید. اگر دوربین مداربسته روشن شد پس دوربین مداربسته شما سوخته است.

علت سوختن دوربین مدار بسته

دلایل زیادی می تواند منجر به سوختن دوربین مداربسته شما شود. دلایلی از قبیل نصب غیر اصولی دوربین، استفاده از منبع تغذیه نامناسب و بی کیفیت، نوسانات بسیار شدید برق، وارد شدن ضربه به دوربین، قطع و وصل شدن پشت سر هم و مکرر برق، استفاده از اتصالات و کابل های بی کیفیت و … تمامی می توانند منجر به سوختن سیستم نظارتی شما شوند. چنانچه تمایل دارید که از این قبیل اتفاقات جلوگیری کنید، پیشنهاد می کنیم که حتما از دستگاه UPS یا همان باطری پشتیبان استفاده کنید تا چنانچه برق قطح شد دستگاه آسیب نبیند و همچنین فرایند تصویر برداری نیز بدون وقفه انجام شود.

جلوگیر از سوختن دوربین مداربسته

با انجام مجموعه اقدامات زیر میتوانید تا حد زیادی مانع از سوختن دوربین مدار بسته خود شوید.

  1. دوربین خود را خیلی نزدیک به منبع ایجاد نوسان نصب نکنید.
  2. مراقب باشید که دوربینتان آسیب فیزیکی، مانند برخورد اجسام سنگین با بدنه دوربین را تجربه نکند.
  3. اگر دوربین شما مجهز به تکنولوژی ip67 نیست، به هیچ وجه در معرض برخورد گردو غبار و قطرات آب نباشد.
  4. در انتخاب منبع تغذیه دقت کنید تا جنس و برند معتبری را تهیه کنید.
  5. فاصله دوربین از منبع تغذیه زیاد نباشد.
  6. دستگاه ضبط ویدئویی با کیفیتی تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: علت پرش تصویر دوربین مداربسته چیست؟

روتین تعمیر دوربین مدار بسته

قبل از اینکه در مورد روتین تعمیر دوربین مدار بسته صحبت کنیم، باید بدانید که برای تعمیر دوربین مداربسته، بسته به اینکه چه نوع خرابی را دوربینتان تجربه می کند، اقدامات مختلفی باید انجام شود. در مجموع اگر دیدید که سیستم دوربین مداربسته منزل یا محل کار شما به خوبی کار نمی کند، می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

۱- مرحله اول: چک کردن اتصالات و جریان برق

در اکثر مواقع، ایراد موجود، به دلیل قطع شدن اتصالات و یا مشکلات مربوط به برق مجموعه به وجود آمده است. از این رو توصیه میکنیم قبل از هرگونه اقدامی جهت تعمیر دوربین مدار بسته، ابتدا اتصالات دوربینتان  و سپس کابل ها و جریان برق را چک کنید.

۲- مرحله دوم: پیدا کردن شناسه و پینگ

گاهی مشکل به وجود آمده در دوربین اصلا سخت افزاری نیست و با نصب و تنظیم برخی نرم افزارها مشکلتان حل می شود و اصلا نیازی به تعمیر دوربین مدار بسته نیست. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که آدرس IP را در فهرست دوربین پیدا کرده و با استفاده از گوشی یا لپ تاپ، آن را پینگ کنید. با انجام این کار می توانید، از قدرت اتصال سیستم خود مطمئن شوید. در بخش سرچ ویندوز، cmd را تایپ کنید تا خط فرمان DOS باز شود. وقتی این حالت ظاهر شد، از شما خواسته می شود پینگ و آدرس IP خود را تایپ کنید.

3- مرحله سوم: بررسی جداول ARP

جداول Address Resolution Protocol (ARP)  معمولا خارج از دوربین قرار دارند و با استفاده از آنها می توان از آدرس MAC و IP عبور کرد.

۴- مرحله چهارم: ارتقا سیستم عامل

 اگر سیستم عامل دوربین مداربسته شما قدیمی باشد، اغلب مشکلاتی در روند کار سیستم نظارتی شما ایجاد می شود و ممکن است نیاز به تعمیر دوربین مدار بسته خود پیدا کنید. لذا حتما به صورت دائمی آنها را بروز رسانی کنید تا ایرادات این چنینی بوجود نیاید.

۵- مرحله پنجم: راه اندازی مجدد دوربین مداربسته

گاهی نیز پیش می آید که مشکل دوربین مداربسته شما با یک ریست کردن ساده برطرف می شود. برای این منظور، سیستم را برای ۱۰-۲۰ ثانیه خاموش کرده و دوباره تنظیمات خود را از اول وارد کنید.

۶-مرحله ششم: ریست فکتوری

به عنوان تیر خلاص و آخرین مرحله، پیشنهاد ما ریست فکتوری است. با این کار تمامی اطلاعات و تنظیمات فعلی دوربین پاک می شوند و باید مجددا آنها را تنظیم کنید.

نحوه عیب یابی و رفع مشکلات احتمالی دوربین مدار بسته

اولین چیزی که موجب می شود تا یک تعمیرکار دوربین مداربسته بتواند مشکل دستگاه را تشخیص دهد، بررسی کردن این مسئله است که پیش از این دوربین در چه شرایطی به طور صحیح کار می کرده است. شناخت آن شرایط باعث تشخیص آسان تر عامل پدیدآورنده خطا می شود و روند تعمیر دوربین مدار بسته را سرعت میبخشد.

هنگامی که تعمیرکار آنقدر با تجربه باشد که نمونه های مختلفی از سیستم های نظارتی و خرابی های آن را دیده باشد، قطعا میتواند به سرعت مشکل و ایراد دستگاه را تشخیص دهد. اما متخصص ترین افراد هم ممکن است فراموش کنند که کدام یک از دستگاه ها، در کدام شرایط بهتر عمل می کردند. از این رو کلیه تکنسین ها با به کارگیری پنج گام زیر می توانند در زمان کوتاه تری خطاهای سیستم را بیابند.

گام اول مستندسازی شبکه دوربین

اینکه شما آخرین نقشه های فیزیکی و منطقی شبکه را در دست داشته باشید و به اصطلاح مستندسازی شبکه انجام داده باشید، راحت تر شرایط معمولی میتوانید وضعیت فعلی شبکه را بشناسید. این نقشه ها کمک میکند تا  ادوات مختلف، پیکربندی ها، و آدرس ها را تحت نظارت داشت، ضمن آن که از این طریق کار عیب یابی بسیار ساده تر می شود.

گام دوم جمع آوری اطلاعات و تحلیل مشکل فعلی

بیایید اینطور به قضیه نگاه کنیم، فرض کنید که اشکال کار را می دانید، آیا می توانید آن را مستند کنید؟ آیا قبل از بروز خطا، هشداری از ایستگاه های کاری صادر نشده است؟ جمع آوری تمامی داده ها و تحلیل خطای پیش آمده معمولا به کمک دستگاه LinkRunner انجام می شود. این دستگاه که به سادگی میتوان آن را حمل نمود، اشکالات اولیه در لایه فیزیکی را نشان می دهد. پس در قدم بعدی با استفاده از ابزار های کمکی به جمع آوری کلیه اطلاعات موجود می پردازیم و اشکالات لایه فیزیکی را بررسی می کنیم.

گام سوم محدود کردن دامنه مشکل ایجاد شده

گام سوم که حتما باید رعایت شود محدود کردن دامنه مشکل ایجاد شده است. باید بررسی کنیم که آیا مشکل ایجاد شده مربوط به بخشی از شبکه است یا فقط به یک کاربر خاص محدود شده است؛ مثلاً اگر مشکل مربوط به یک کاربر بود، احتمالا به کابل فیزیکی یا ایستگاه کاری محدود می شود. هدف کلی در این مرحله این است که پس از جمع آوری اطلاعات،  آن را به مشکل پیش آمده محدود کنیم.

گام چهارم مشکل را رفع کنید

پس از محدود کردن دامنه مشکل، رفع آن به مراتب ساده تر خواهد شد. معمولا وقتی مشکل سخت افزاری است، نیاز به تعویض قطعه دارید. مثلاً  تغییر درگاه سوییچ یا تعویض کارت شبکه کاربرد. این مرحله وقتی با موفقیت به پایان می رسد که پس از رفع عیب، شبکه مجدداً تست شود تا از رفع کامل اشکال مطمئن شوید.

گام پایانی مستند کردن کارهای انجام نشده

اکنون باید گام اول را دوباره تکرار کنید. یعنی مشکل پیش آمده و نحوه رفع آن را مستندسازی کنید. این کار برای مراجعات بعدی بسیار مفید خواهد بود.

برای تعمیرات دوربین مدار بسته چه تخصص هایی لازم است؟

تعمیر دوربین مداربسته نیازمند داشتن دانش تخصصی در این زمینه است، چراکه داخل دوربین ها با انواع مدارها و سیستم‌های پیچیده‌ طراحی شده است. از این رو تعمیرکار دوربین مدار بسته باید اطلاعات کامل و دقیقی از تمامی قطعات الکترونیکی که داخل دوربین به کاربرده  شده است، داشته باشد و به خوبی با نحوه کار کردن آنها آشنا باشد. موارد تخصصی که یک تعمیرکار دوربین مدار بسته باید با آن آشنا باشد، به شرح زیر است:

  • آشنایی با کلیه قطعات الکترونیکی به کاربرده شده در داخل دوربین
  • آشنایی با انوع مدل های دوربین‌های مدار بسته
  • آشنایی با انواع مدل های لنز دوربین مدار بسته
  • آشنایی با حسگرها
  • نحوه صحیح باز و بسته کردن دوربین مدار بسته
  • آشنایی با نحوه اتصال شبکه DVR به شبکه اینترنت
  • آشنایی با تنظیمات دوربین و دستگاه‌های ضبط کننده ی تصویر
  • آشنایی با نرم افزارهای دوربین مدار بسته و نحوه ی نصب آن‌ها
  • آشنایی با روش‌های بر طرف کردن نویز در دوربین های مدار بسته
  • آشنایی با نحوه تنظیم و اتصال کابل‌ها و سیم‌ها
  • آشنایی کامل با انواع هارد دیسک و اجزای تشکیل دهنده ی آن‌
  • دانش فنی و سخت افزاری قابل قبول
  • و…

نکاتی که دانستن آن در هنگام  تعمیر دوربین مداربسته مهم است

گاهی پیش می آید که بعد از تعمیر دوربین مداربسته دوباره با مشکلات و نواقص فنی مواجه شوید. از این رو پیشنهاد میکنیم نکاتی که در ادامه مطرح می کنیم را در نظر بگیرید تا با آگاهی کامل اقدام به تعمیر دوربین مدار بسته خود کنید.

۱- خسارت‌ های احتمالی

در گام اول ابتدا باید مقدار خسارت وارد شده به دوربین را بررسی کنید. این کار کمک میکند تا متوجه شوید آیا دوربین شما ارزش تعمیر دوربین مدار بسته را دارد یا خیر به طور مثال اگر دوربین شما در آتش سوزی کاملا از بین رفته است و یا اینکه مدت زیادی است که آن را خریده اید و شامل گارانتی نمیشود بهتر است به جای تعمیر دوربین مداربسته برای خرید دوربین جدید اقدام کنید.

۲- فقدان تخصص کافی

اگر دوربینتان با مشکل تخصصی روبرو شد حتما به واحد گارانتی دوربین خود مراجعه کنید. در اینصورت شرکت گارانتی با فرستادن متخصص یا بردن دوربین ان را به صورت رایگان تعمیر می‌کند اگر مدت زمان گارانتی گذشته و یا آسیب مواردی نظیر آبخوردگی و ضربات شدید است که شامل گارانتی نمی شود از یک متخصص مجرب در زمینه تعمیر دوربین مدار بسته کمک بگیرید.

عواملی که می تواند موجب کاهش خرابی دوربین شود

در ادامه چند راهکار ساده را به شما ارائه می دهیم که به رعایت آنها می‌توانید طول عمر دوربین‌ خود را فزایش دهید تا حدالمقدور نیاز به تعمیر دوربین مدار بسته خود پیدا نکنید.

  1. کمک گرفتن از یک نصاب با تجربه
  2. انتخاب نوع دوربین مداربسته با توجه به محیط شما: مثلا دوربینی که از ip67 پشتیبانی کند مناسب محیط های بیرونی که درمعرض گرد و غبار است نیست.
  3. استفاده از وسایل حفاظتی: مثلا لوله فلکسی از آفتاب سوختگی سیم کشی شما محافظت میکند.
  4. استفاده از سیم و کابل مناسب: استفاده از فیش و اتصالات مناسب آدابتور نقش مهمی در افزایش طول عمر دوربین‌های مدار بسته دارد.

گارانتی دوربین مدار بسته

گارانتی دوربین مداربسته

از مهمترین عواملی که معمولا افراد هنگام خرید دوربین مدار بسته به آن توجه می کنند، قیمت دوربین است. بدیهی است که عوامل زیادی نظیر برند و کشور سازنده، تکنولوژی های بکار رفته در ساخت دوربین ، نوع دوربین و…  بر روی قیمت تمام شده دوربین تاثیر می گذارند. اتفاق وحشتناکی که این روزها در بازار سیستم های نظارتی متاستفانه شاهد آن هستیم، فروش دوربین های مختلفی با نام های تجاری گوناگون و متفرقه است که طبعا از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند. این دوربین ها در صورت هرگونه خرابی، گارانتی و خدمات پس از فروشی ندارند و هیچ کس نیست که به شما پاسخگو باشد. از این رو برای رفع چنین مشکلاتی پیشنهاد میکنیم حتما دوربینی را خریداری کنید که شامل خدمات پس از فروش و گارانتی باشد. گارانتی معتبر که معمولا بین ۱۸ تا ۲۴ ماه می باشد به شما این ضمانت را می دهد که که درصورت خرابی احتمالی دوربین شما شامل تعمیر دوربین مدار بسته و خدمات پس از فروش خواهد شد. 

برچسب ها: تعمیر دوربین مداربسته، تعمیر دوربین مدار بسته سوخته، عیب یابی و تعمیر دوربین مداربسته، آموزش تعمیر دوربین مداربسته، تعمیر دوربین مداربسته در محل، هزینه تعمیر دوربین مدار بسته، تعمیر دوربین مداربسته در تهران، تعمیر دوربین مدار بسته دید در شب

منابع:

سوالات متداول تعمیر دوربین مدار بسته

  • پذیرش دستگاه یا دوربین موردنظر
  • کدگذاری به واسطه مسئول پذیرش و قرارگیری کالا در نوبت بررسی
  • بررسی و ایرادیابی و برآورد هزینه توسط کارشناس مربوطه
  • تماس با مشتری و اعلام هزینه تعمیر
  • تعمیر پس از تایید مشتری
  • تماس با مشتری جهت تست و دریافت کالای تعمیر شده

بله، کلیه خدمات تعمیرات در واحد تعمیرات دوربین مداربسته شرکت نظارت گستر شامل سه ماه گارانتی بدون شرط نسبت به خدمات انجام شده می باشد.

خیر. عیب یابی دوربین مداربسته در واحد تعمیرات نظارت گستر ایمن به صورت رایگان انجام می شود.

دوربین های نظارتی فاقد دکمه خاموش و روشن هستند. اگر می خواهید دوربینتان را خاموش کنید، باید دوربین را از دستگاه ضبط ویدئویی جدا کنید. البته قطع برق دوربین هم منجر به خاموش شدن آن می شود.

برای محافظت از دوربین های نظارتی بهتر است از باکس‌های محافظ به منظور پیشگیری از نفوذ رطوبت و گرد و غبار به دوربین استفاده کنید. همچنین استفاده از لوله‌های پلی‌اتیلن یا لوله‌های معمولی برق‌کشی نیز می تواند مانع از آفتاب‌سوختگی دوربین شود.

نشانه‌هایی از جمله واضح نبودن تصویر، کثیف بودن لنز دوربین، روشنایی بیش از اندازه تصویر، تاریک بودن تصویر، عدم توانایی در زوم اتوماتیک و … می تواند خبر از خرابی دوربین دهند.

کم بودن نور محیط و یا گرد و غبار گرفتن لنز دوربین می تواند منجر به ماتی تصویر شود. اگر دوربینتان قابلیت زوم دارد ممکن است تنظیمات آن نیز به درستی انجام نشده باشد. اگر هیچ یک از این دلایل مشکل ماتی تصویر را حل نکرد، احتمالا دوربین خراب شده و نیاز به تعمیر دارد.

علت این موضوع در اغلب موارد به هم خوردن تعادل رنگ سفید دستگاه به ویژه در دوربین‌هایی که تعادل رنگ سفید به صورت خودکار صورت می‌گیرد است. البته تاریک بودن محیط و یا تنظیم شدن دوربین در حالت دید در شب نیز می تواند بی تاثیر نباشد.

گاهی پیش می آید که عوامل محیطی مثل باد و باران، عملکرد نامناسب منبع تغذیه، عملکرد نادرست تجهیزات، نصب غیراصولی دوربین، تداخل الکتریکی، تامین نشدن برق کافی و… موجب لرزش فیلم های ضبط شده دوربین شود.

اشتراک در
اطلاع از
21 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
21
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x