پرش لینک ها

فضای ابری دوربین مداربسته چیست وضبط تصاویر در آن چه مزایایی دارد؟

5/5 - (3 امتیاز)

فضای ابری دوربین مداربسته، از جمله جدیدترین و همچنین حائز اهمیت ترین امکانات در انواع دوربین مدار بسته است. چراکه یکی از فاکتور های مهم برای کاربران در زمان تهیه سیستم های نظارتی، این است که تصاویر در محیطی امن با دسترسی همیشگی ضبط شوند.

استفاده از فضای ابری در دوربین مداربسته ، این امکان را به شما می دهد تا تصاویر محیط را در فضایی ذخیره کنید که امکان دسترسی افراد غریبه در آن به حداقل رسیده باشد. اگر به آشنایی با فضای ابری( Cloud Storage ) علاقه مند هستید،  پیشنهاد می کنیم در این مقاله از سری مقالات آموزشی ما در شرکت نظارت گستر همراه باشید.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از حذف یکباره اطلاعات با RAID

فضای ابری دوربین مداربسته چیست؟

فضای ابری در دوربین مداربسته، در واقع فضایی است در بستر اینترنت که در دهه ی اخیر توانسته است جایگزین مناسبی برای فضاهای ذخیره سازی سنتی شود. این فناوری، توانسته است پروسه دریافت اطلاعات را بسیار ساده کرده و برای بسیاری از افراد به یک سیستم صرفه جویی در زمان تبدیل شود.

شما به هر منظوری که دوربین مداربسته تهیه کرده باشید، از کنترل خانه و محل کار تا به هر هدف دیگر، از این راه حل می توانید استفاده نموده تا همواره نسخه پشتیبانی از تصاویر دوربین مداربسته خود داشته باشید.

مزایای استفاده از cloud storage

فضای ابری دوربین مداربسته

اجازه دهید مزیت های استفاده از فضای ابری دوربین مداربسته را با ذکر یک مثال برایتان توضیح دهیم. فرض کنید محلی که دوربین مداربسته در آن نصب شده است، مورد سرقت قرار می گیرد. اگر تصاویر دوربین مداربسته شما فقط در یک فضای محلی مانند رایانه شخصیتان ذخیره شده باشد، اگر مشکلی در دستگاه پیش آید، دیگر به تصاویر دوربین مداربسته دسترسی نخواهید داشت.

مهمترین مزیت های استفاده از این فضا عبارتند از:

  • دسترسی آسان به اطلاعات دوربین مداربسته

در نظر داشته باشید که با بهره گیری از این فضا تصاویر ضبط شده به صورت مداوم در اختیار تان قرار دارد و شما می توانید در هر زمان و در هر مختصات جغرافیایی که حضور دارید، با استفاده از تلفن همراه و یا رایانه شخصی خود به اطلاعات دسترسی داشته باشید.

  • عدم نیاز به حضور فیزیکی دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته در محل

با استفاده از فضای ابری این امکان را دارید که مستقیما دوربین ip خود را به آن متصل کرد و ضبط در حالت دائم، زمانبندی و حتی تشخیص حرکت بدون نیاز به nvr را داشته باشید. بدیهی است که این کار تا چه میزان می تواند با حذف هزینه خرید دستگاه ضبط کننده و هارد کمک کند تا بودجه خود را مدیریت کنید.

  • کنترل هزینه ها با استفاده از فضای ابری دوربین مداربسته

با در نظر گرفتن ظرفیت بسیار بالایی که فضای کلود دارد برای مشاغل بسیار مقرون به صرفه تر از روش های سنتی ضبط و آرشیو ویدئوها است. این فضا به شما کمک می کند تا فیلم های ضبط شده را به صورت مرکزی در چندین سیستم ذخیره کنید.

به طور مثال کاربری که یک فروشگاه زنجیره ای با چندین شعبه دارد با صرف کمترین هزینه ی ممکن می تواند تمام تصاویر مغازه هایش را از یک مکان در فضای ابری مشاهده کند.

  • امنیت بیشتر تصاویر دوربین مداربسته

فضای ابری

معمولا فضای ابری در دوربین های مداربسته به دلیل استفاده از رمزگذاری برای تصاویر از امنیت قابل قبول و بسیار بالایی برخورد دار است و هکر ها ترجیح می دهند سراغ آنها نروند.

  • فضای بیشتر

چنانچه از فضای ابری دوربین مداربسته برای ذخیر سازی ویدئو های ضبط شده توسط سیستم های نظارتی خود استفاده می کنید، قطعا نسبت به فضاهای سنتی مانند هارد های ذخیره سازی، فضای بیشتری برای ذخیره سازی در اختیار دارید.

  • امکان نظارت از راه دور دوربین مداربسته

استفاده از این فضا یکی از بزرگترین مزیت هایی که به همراه دارد این است که، شما در هر مختصات جغرافیایی می توانید علاوه بر اینکه تصاویر دوربین مداربسته خود را به صورت لایو مشاهده کنید، سری هم به آرشیو فیلم ها زده و فیلم های مربوط به هر تاریخی را که می خواهید، مشاهده کنید. برای اینکار تنها چیزی که نیاز دارید، اتصال به اینترنت است.

معایب استفاده از فضای ابری دوربین مداربسته

این سرویس هم مانند هر سرویس دیگر در کنار مزایای بی شماری که دارد، معایبی نیز دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • محدودیتدر ضبط کیفیت تصاویر توسط شرکت ارائه دهنده ی فضای ابری
  • محدودیت در پهنای باند و اینترنت
  • وابسته به خرید آی پی ثابت و خرید سرویس برای راه اندازی
  • مصرف دائم حجم بسیار زیادی از اینترنت

ذخیره تصاویر دوربین مداربسته در فضای ابری

ذخیره تصاویر دوربین مدار بسته در فضای ابری بسته به تکنولوژی ساخت دوربین مداربسته شما که می تواند دوربین تحت شبکه باشد یا دوربین مداربسته آنالوگ، متفاوت است که در ادامه به بررسی و تحلیل هر یک خواهیم پرداخت.

ذخیره تصاویر دوربین ip

برای اینکه تصاویر دوربین مداربسته تحت شبکه را در فضای ابری کلود ذخیره کنید، لازم است که کارت حافظه و یا همان SD Card را بر روی حالت لوکال Local در دوربین مداربسته خود قرار داده و تنظیم کنید. با اینکار علاوه بر ضبط تصاویر در رم و مموری دوربین مداربسته، می توانید یک کپی از فیلم اطلاعات را نیز به فضای ابری دوربین مداربسته خود بفرستید.

تنها نکته قابل توجه در این روش این است که حتما در زمان خرید کارت حافظه به ظرفیت و سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات آن توجه داشته باشید. البته این نکته را هم فراموش نکنید که sd card از حجم بالایی برخوردار نیست و صرفا به عنوان یک حافظه تکمیلی در دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد.

ذخیره تصاویر دوربین مداربسته آنالوگ در فضای ابری

همانطور که میدانید دستگاه DVR در دوربین مداربسته آنالوگ میتواند تصاویر را تا 30 روز در حافظه ی خود نگه دارد. این تصاویر معمولا در شبکه های محلی از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما اگر میخواهید تصاویر را در فضای ابری ذخیره کنید، کیفیت تصاویر دستگاه ضبط ویدئوییتون به شکل چشم گیری کاهش میابد.

به طور کلی ذخیره تصاویر در فضای کلود از آنجایی که تصاویر از طریق اینترنت ارسال می شوند، نیازمند ترافیک بالای اینترنت است. پس کاملا بدیهی است که نتوانید فیلم دوربین مداربسته را با رزولوشن بالا در فضای ابری دوربین مداربسته ذخیره کنید.

چه دوربین مداربسته ای قابلیت استفاده از فضای ابری را دارند؟

فضای ابری دوربین مداربستهتمامی مدل های دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین بیسیم که میتوانند به اینترنت وصل شوند، به طبع می توانند از قابلیت فضای ابری دوربین مداربسته استفاده کنند. در چنین دوربین مداربسته می توانید هم از دستگاه ذخیره سازی و هم از فضای ابری به منظور نگهداری اطلاعات استفاده کنید. برندهای معتبری از دوربین مداربسته از جمله داهوا، هایک ویژن و… امکان ضبط تصاویر دوربین مداربسته در فضای ابری را ارائه می دهند.

لازم به ذکر است که بدون نیاز به یک دستگاه فیزیکی به منظور ذخیره کردن اطلاعات، دوربین مداربسته شما میتواند مستقیما به Cloud Storage متصل شده و با ذخیره تصاویر دوربین مداربسته در فضای ابری، با حذف واسطه ها در دسترسی به اطلاعات هزینه های سیستم نظارتی خود را کنترل کنید. دوربین ایمو یکی از مشهورترین برندهایی است که با این قابلیت ساخته شده اند.

دوربین مداربسته تحت شبکه با فضای ضبط در فضای ابری

برای ضبط محلی می توانید از کارت حافظه استفاده کنید اگر کارت حافظه را در دوربین مداربسته نصب کنید در اینجا تصاویر و ویدیو هایی که ضبط میشود یک نسخه به فضای ابری دوربین مداربسته ارسال می شود که در نمودار پایین دوربین مداربسته تحت شبکه متصل به روتر و کامپیوتر را برای شما ما نشان داده ایم.

در دوربین مداربسته تحت شبکه از کارت‌های حافظه استفاده می‌کنند که شما می‌توانید برای مدت زمان محدودی تصاویر را بر روی این کارت حافظه ضبط کنید توجه داشته باشید که تصاویری که بر روی کارت حافظه زرد می‌شوند در فضای ابری دوربین مداربسته نیز ذخیره خواهد شد زمانی که شما می خواهید کارت حافظه را جهت استفاده دوربین مداربسته مورد نیاز خود خریداری کنید باید ظرفیت کارت حافظه و همچنین کیفیت سرعت در نوشتن خواندن را مد نظر داشته باشید

دستگاه ضبط تصاویر DVR دوربین مداربسته ضبط در فضای ابری

برای دوربین مداربسته تحت شبکه محلی برای ضبط تصاویر معمولا از دستگاه های دی وی آر یا همان ضبط کننده دیجیتال تصاویر استفاده می کنند شما می توانید تصاویری که از طریق این دستگاه ذخیره شده است را از طریق اینترنت برای ضبط از راه دور و به صورت زنده ارسال کنید.

دستگاه‌های دی وی آر نسبت به دوربین مداربسته تحت شبکه معمولاً از مدت زمان ضبط بالاتری برخوردار هستند چرا که این دستگاه ها دارای یک هارد دیسک داخلی می باشد و ظرفیت آن بسیار بیشتر از کارت حافظه هامی باشد.

دستگاه های دی وی آر در فضای ابری می توانند تصاویر را به در مدت زمان محدودی معمولاً به صورت ۳۰ روز می باشد.

اما در نظر داشته باشید که تصاویر ضبط شده در دستگاه دی وی آر در ضبط محلی از کیفیت بالایی برخوردار می باشد اما تصاویر ضبط شده در فضای ابری معمولاً از کیفیت تصویر پایینی برخوردار هستند  برای ذخیره تصاویر در فضای ابری نیاز است تا تمام ترافیک از طریق اینترنت ارسال شود و در برخی مواقع ثبت تصاویر با وضوح بالا در فضای ابری امکان ندارد البته اگر بتوانید هزینه بیشتری را در لینک های سریع اینترنت قرار دهید می‌توانید مطمئن شوید که دستگاه های ضبط تصاویر dvr شما تصاویر با کیفیت بالایی را به فضای ابری ارسال کنند.

آیا امکان ضبط تصاویر با کیفیت و رزولوشن بالا در فضای ابری امکان پذیر است؟

معمولاً دستگاه های ضبط تصاویر dvr ها از قابلیت ثبت تصاویر با کیفیت بالایی برخوردار هستند که توسط ۱۶ دوربین مداربسته با رزولوشن و کیفیت تصویر ۱۰۸۰ پیکسل و همچنین fps ۱۵ با استفاده از کدک قدیمی ضبط می شود. در نظر داشته باشید که اگر می خواهید تصاویر را از طریق اینترنت ارسال کنید کیفیت و رزولوشن و نرخ فریم تصاویر کاهش پیدا میکند.

در ضبط محلی دوربین مداربسته به صورت مستقیم به دستگاه ضبط تصاویر dvr اتصال داده میشود و پهنای باند را تحت تاثیر قرار نمی دهند و تنها یک هارد با ظرفیت کافی برای ذخیره سازی تصاویر با کیفیت بالا و رزولیشن بالا نیاز دارید.

برای خرید دوربین مدار بسته داهوا با شماره تماس 41217-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

خرید دوربین مداربسته

اکنون که با ویژگی های فضای ابری و مزایای آن به خوبی آشنا شدید، چنانچه قصد خرید دوربین مداربسته مناسب برای استفاده در فضای ابری را دارید می توانید با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.

مراحل ضبط تصاویر در فضای ابری

در ادامه مراحل استفاده از فضای ابری دوربین مداربسته را با هم بر می شماریم.

  • مرحله اول: انتخاب سرویس ابری

گام نخست برای استفاده از این سرویستکنولوژی، انتخاب یک سرویس ابری مناسب است. برای ضبط تصاویر دوربین مداربسته در فضای ابری، می‌ توانید از برخی از خدمات ذخیره‌ سازی ابری نظیر:

  • Google Drive
  • Dropbox
  • Amazon S3
  • Microsoft OneDrive
  • و…

استفاده کنید. در نظر داشته باشید که هر کدام از این سرویس‌ ها به طبع نقاط قوت و ضعف خود را دارند، بنابراین باید بر اساس نیاز های خودتان یکی از آنها را انتخاب کنید.

  • مرحله دوم استفاده از فضای ابری دوربین مداربسته : ساخت حساب کاربر

برای استفاده از سرویس ابری نیز مانند هر سرویس دیگر، لازم است که حتما برای خودتان یک حساب کاربری ایجاد کنید. چراکه این حساب به شما فضایی بر روی سرور های ابری شرکت انتخابیتان، اختصاصی می‌ دهد.

  • مرحله سوم: نصب و تنظیمات اولیه دوربین مداربسته:

پس از اینکه یک حساب کاربری برای خودتان ساختید، نوبت نصب برنامه یا اپلیکیشن مربوط به سرویس ابری بر  روی دستگاه کامپیوتر یا گوشی همراتان است تا از این طریق به حساب کاربری خود وارد شوید.

  • مرحله چهارم: تنظیم دوربین مداربسته

اکنون زمان ان رسیده است تا دوربین مداربسته خود را به فضای ابری متصل کنید. در اغلب این سرویس‌ ها می توانید به سادگی تصاویر و ویدیو ها را از طریق وب یا اپلیکیشن‌ های مخصوص خود بارگذاری کنید. به این منظور کافیست تا دستگاه دوربین مداربسته را به این برنامه‌ ها اضافه کرده و تنظیمات مربوط به ضبط و ذخیره تصاویر را انجام دهید.

  • مرحله پنجم: مشخص نمودن زمان بندی ضبط در دوربین مداربسته

در سرویس ابری، می‌توانید زمانبندی ضبط تصاویر را تنظیم کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر را به صورت مستمر یا در زمان‌های خاصی ضبط کنید.

  • مرحله ششم: مدیریت تصاویر در دوربین مداربسته

توجه داشته باشید که تصاویر ضبط شده دوربین مداربسته اتومات در فضای ابری آپلود می‌ شوند. از طریق پنل مدیریت حساب کاربری ابری می‌ توانید تصاویر را مشاهده، مدیریت و به اشتراک بگذارید یا از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید

  • مرحله هفتم: حفاظت از داده‌ها در دوربین مداربسته

اینکه از معتبرترین روش‌ های امنیتی برای حفاظت از تصاویر دوربین مداربسته شما در فضای ابری استفاده کنید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پس پیشنهاد می کنیم که حتما از اتصال امن به حساب کاربری و استفاده از گزینه‌ هایی مانند رمز عبور قوی و دو عاملی (2FA) غافل نشوید.

سوالات متداول فضای ابری دوربین مداربسته:

1- هزینه ضبط تصاویر در فضای ابری چقدر است؟ هزینه تمام شده پروژه به عوامل گوناگونی از جمله قرارداد ضبط در فضای ابری، لینک اینترنت، هزینه ‌ی نصب دوربین مداربسته تحت شبکه و… بستگی دارد.

2- آیا ضبط تصویر در فضای ابری کیفیت بالایی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که بله، امکان ضبط تصاویر با رزولوشن بالا در سرور ابری ممکن است. لذا تا زمانی که سرعت اینترنت شما بالا باشد، می‌توانید تصویر با رزولوشن بالا را در فضای ابری ضبط کنید.

اشتراک در
اطلاع از
18 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
18
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x