پرش لینک ها

عملکرد DHCP دوربین مدار بسته

در این مقاله از سری مقالات آموزشی نظارت گستر ایمن عملکرد DHCP در دوربین مدار بسته مورد بررسی قرار میدهیم.

عملکرد DHCP

امروزه یکی از سیستم‌های امنیتی و نظارتی که برای امنیت فروشگاه ها و اداره ها و .. مورد استفاده قرار می گیرد دوربین های مدار بسته می باشد که در اکثر فروشگاه ها و مراکز خرید مشاهده می کنید یکی از اقدامات ضروری امنیتی محسوب می شود که در تمامی پروژه ها باید به کار ببرید شما می توانید با نصب دوربین مداربسته در اماکن تجاری و مسکونی از امنیت بالایی در محیط برخوردار شوید البته باید در نظر داشته باشید که در ابتدا که دوربین های مدار بسته به بازار راه پیدا کردند تعداد زیادی دوربین در یک پروژه فروشگاه به کار می بردند که به خاطر تعداد زیاد دوربین ها باید افراد زیادی برای نصب دوربین های اقدام کرده و راه اندازی کنند و همچنین زمان بیشتری را به خود اختصاص می دادند شرکت های تولید کننده دوربین های مداربسته سعی کردند تا به گونه‌ای قابلیت‌های این دوربین‌ها در نظر بگیرند که دیگر نیازی به تعداد دوربین های زیاد نبوده و زمان زیادی را نیز جهت نصب دوربین ها لازم نداشته باشد.

قابلیت DHCP

یکی از قابلیت هایی که امروزه شرکت های تولید کننده دوربین های مداربسته سعی کردند از آن بهره‌مند شوند قابلیت dhcp می باشد که در بیشتر دوربین های مدار بسته وجود دارد برند های هایک ویژن و برند داهوا و غیره از جمله برندهای معروف و معتبر دوربین های مداربسته می باشند که از این قابلیت استفاده کرده و قابلیت DHCP توسط دوربین های مدار بسته این شرکت ها پشتیبانی می شود.

DHCP به عنوان پروتکل پیکربندی میزبان پویا شناخته شده که این پروتکل سرور می باشد که این سرور توسط روتر برای دوربین های مداربسته در نظر گرفته می شود.
DHCP یکی از انواع رویکرد شبکه اینترنتی می باشد که به معنای پرتکل پیکربندی میزبان پویا است یعنی توسط یک روتر به دوربین مداربسته آدرس آی پی اختصاص می دهد و به راحتی می تواند با دستگاه های داخلی و همچنین دستگاه های خارج از شبکه ارتباط برقرار کند.

که شما می توانید روتر را تنظیم کرده و به راحتی آی پی ثابت را در دستگاه ضبط تصاویر dvr یا ان وی ار به دست آورید و اگر این تنظیمات به درستی انجام شود فعال شده و می توانید تصاویر و عکس‌های ثبت شده را به سیستم های ضبط تصاویر dvr متصل کنید.
امروزه بیشتر دوربین هایی که از ان وی ار یا دی وی آر بهره مند شدن از پروتکل پیکربندی میزبان پویا پشتیبانی می کند می کنند و شما می توانید به راحتی پیکربندی آی پی را از پیکربندی میزبان و پویا به دست آورید.

پروتکل پیکربندی پایه (DHCP) سرور یکی از زیرساختار شبکه ویندوز است. زمانی که پروتکل پیکربندی پایه وجود نداشته باشد مدیران شبکه باید زمان زیادی را برای نگهداری لیست‌های آدرس‌های IP کنند و به طور دستی آن‌ها را به هر مشتری جدید که به شبکه آن‌ها متصل می‌شود اختصاص دهند. در هر چیزی غیر از کوچک‌ترین محیط، این کار ممکن است ساده باشد.

نظارت بر سرور DHCP

سنسور DHCP یک پیام پخش را به شبکه می‌فرستد – به همان روشی که یک مشتری متصل به تازگی انجام می‌دهد – و واکنش یک سرور DHCP را زیر نظر دارد. به طور پیش‌فرض، زمان واکنش سرور و طول آدرس اجاره ثبت‌شده ثبت می‌شوند. اما پیکربندی سنسور گزینه‌های دیگری را ارایه می‌دهد. از طریق استفاده از عبارات منظم، حسگر می‌تواند اطلاعات اضافی را برگرداند

مزایای این مدل دوربین مدار بسته

قابلیت دوربین های مداربسته باعث شده است تا زمان کمتری را برای نصب دوربین ها صرف کنند همچنین نصب راحت تر و آسان تر می باشد دوربین های مداربسته تحت شبکه که این قابلیت وجود دارد دوربین ها به راحتی آی پی هایی که در شبکه آزاد می باشند را به صورت خودکار دریافت می کند همچنین قابلیت dhcp در دوربین های مداربسته باعث می شود تا شما دیگر نیازی به تعداد زیادی دوربین مدار بسته در یک پروژه نداشته باشید.
توجه داشته باشید که شما وقتی که می‌خواهید دوربین مداربسته را خریداری کنید باید آی پیشفرض دوربین را تغییر دهید اگر قابلیت dc باشد شما با استفاده از نرم افزارهای خاصی که به شما ارائه می دهند به راحتی می توانید در پیج زیر را تغییر دهید.