پرش لینک ها

نصب دوربین مدار بسته و بررسی نکات مهم آن

4.4/5 - (165 امتیاز)
تعمیر دوربین مداربسته در مرکز تخصصی رستر سرویس در استان تهران. تعمیر برد، دوربین مداربسته سوخته، تعمیرات انواع دستگاه های DVR و NVR، تعمیر دوربین مدار بسته از برندهای مطرحی همچون داهوا، هایک ویژن و… . لطفا جهت استعلام قیمت تعمیرات با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.

نصب دوربین مدار بسته یکی از بهترین راهکارهای حفاظتی و نظارتی موفق در سراسر دنیا برای محافظت از منزل، محل کار و… است. کاربرد دوربین مدار بسته برای همگان مشخص است از این رو اگر قصد دارید در منزل، محل کار و یا هر محیط دیگری دوربین مداربسته نصـب کنید پیشنهاد میکنیم این مقاله از سری مقالات آموزشی گروه نظارت گستر ایمن را جهت دریافت اطلاعات مفید در این باره مطالعه کنید. همچنین اگر قصد خرید دوربین مدار بسته برند داهوا را دارید کلیک کنید.

نصب دوربین مدار بسته

هنگام نصب دوربین مدار بسته باید از یک نصاب حرفه ای کمک گرفت. برای انجام کار نصب دوربین مداربسته باید یک نقشه یا پلان از سیستم و محیط مد نظر در اختیار داشته باشید. نصب دوربین مداربسته در محیط کم نور و تاریک توصیه نمی شود ولی در صورت الزام به نصب دوربین مداربسته در فضا های کم نور و تاریک استفاده از دوربین مداربسته دید در شب پیشنهاد می شود البته در این صورت فیلم ارائه شده توسط دوربین سیاه و سفید خواهد بود.

تجهیزات نصب دوربین مداربسته

برای نصب دوربین مدار بسته بسته به شرایط جوی و حیطی حاکم بر محیط پروژه به تجهیزات و لوازمی نیاز دارید. همانطور که گفتیم، این تجهیزات بسته به مکان پروژه ممکن است متغیر باشد. با این حالت تجهیزات کلی را که باید قبل از اقدام به نصب با آنها آشنا شوید عبارتند از:

دوربین مداربسته

  • دستگاه ضبط ویدئویی
  • هارد دیسک HDD
  • کابل تصویر دوربین مداربسته
  • آداپتور یا منبع تغذیه
  • فیش بی ان سی BNC
  •  سوکت CAT5 و CAT6
  • کانکتور برق فیش نری و مادگی برق یا سوکت اتصال برق
  • مانیتور
  • میکروفن
  • سوئیچ در سیستم های شبکه
  • مودم
  • و…

نصب دوربین مدار بسته در منزل

نصب دوربین مداربسته برای منازل مسکونی راهی بسیار مطمئن برای پیشگیری از هرگونه سرقتی می باشد. شما می توانید به تعداد دلخواه اقدام به نصب دوربین مداربسته برای منزل مسکونی خود کنید اما پیشنهاد میکنیم اجازه دهید محیط شما توسط کارشناسان ما کارشناسی شده تا تمامی مواردی که نیاز به نــصب دوربین دارید از جمله فضای جلوی درب ساختمان، پارکینگ، انباری ها و مشاعات در نظر گرفته شود. لازم به ذکر است که این نوع از پروژه ها بیشتر مختص به آپارتمان ها است تا تمامی ساکنین مایل اند از تصاویر دوربین استفاده کنند.

البته اگر برای خانه های شخصی و یا باغ و ویلای خود میخواهید سیستم نظارت هوشمند داشته باشید می توانید تصاویر داخل ساختمان را هم با نصب دوربین داشته باشید.

شرکت های نصب دوربین مداربسته در تهران

نصب دوربین مدار بسته در تهران توسط کدام شرکت ها انجام می شود؟ برای نصب دوربین مدار بسته به کدام شرکت ها مراجعه نماییم؟ معمولاً شرکت هایی که کار نصب دوربین مدار بسته را انجام می دهند فروش آن را به صورت عمده و تکی انجام می دهند. در واقع زمانی که شما اقدام به خرید دوربین مداربسته می نمایید ابتدا باید مکان شما بازدید شود تا راهنمایی های لازم در اختیار شما قرار گیرد. در این بازدید توسط کارشناسان مشخص می شود که شما چه نوع دوربینی را لازم دارید و چه تعدادی نیاز شما را مرتفع می سازد و هم چنین نصب آن در کجا ها باید انجام شود.

با توجه به تنوع بالای دوربین مدار بسته، شرکت های فروش دوربین کامل ترین راهنمایی را به شما عرضه می نمایند و شما در ابتدای خرید نیاز به داشتن اطلاعات کامل ندارید تنها کافی است از شرکت ها بخواهید شما را راهنمایی نمایند. شرکت های نصب دوربین مدار بسته در تهران بسیار زیاد هستند که شما می توانید از بین آن ها با توجه به برند دوربین مورد نیازتان و کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت و هم چنین مقایسه قیمت ها بهترین شرکت را برای خرید انتخاب نمایید.

امروزه یکی از راه های نظارت مدیران شرکت ها بر روی کار کارمندان خود استفاده از دوربین مدار بسته است. مدیران عامل معمولاً در تمامی اتاق های شرکت خود اقدام به نصب دوربین مدار بسته می نمایند و از این طریق حتی زمان هایی که در شرکت حضور ندارند به راحتی می توانند بر روی کارمندان خود نظارت داشته باشند. علاوه بر این در تمامی مدارس می توانید دوربین را مشاهده نمایید. در مکان هایی هم چون بیمارستان ها، بانک ها، موسسات، مهد کودک ها و … می توانید دوربین ها را ملاحظه نمایید.

در واقع با وجود دوربین می توان از راه دور بر تمامی کار ها نظارت داشت. اگر به دنبال خرید دوربین هستید اما اطلاعات زیادی از آن ندارید می توانید با شرکت در تماس باشید و از راهنمایی های کارشناسان بهره ببرید. برای نصب دوربین مدار بسته هم جای هیچ گونه نگرانی نیست و شرکت تمام کار را به صورت تمام و کمال انجام می دهد. کارشناسان شرکت نگاکو می توانند شما را در زمینه نصب دوربین مدار بسته راهنمایی نمایند.

تعرفه نصب دوربین مدار بسته در سال 1402

قیمت نصب دوربین مدار بسته بسته به شرایط پروژه معمولا متفاوت است. از این رو قیمت دقیق نصب دوربین مداربسته معمولا پس از شرح دقیق پروژه و بازدید محل نصب توسط شرکت هایی که خدمات نصب انجام میدهند مشخص می شود و هرگونه قیمت دهی که توسط شرکت ها ارائه می شود حدودی بوده و ممکن است قیمت تمام شده پروژه شما متفاوت باشد.

نصب دوربین مداربسته در ویلا و باغ

با در نظر گرفتن این موضوع که باغ ها و ویلاها معمولا به صورت تفریحی استفاده می شوند و صاحبین آن در محل حضور دائمی ندارند، حفظ امنیت آنها همیشه از مهمترین چالش هایی بوده است که مالکین با آن دست و پنجه نرم می کنند. از این رو پیشنهاد ما این است که حتما در این اماکن از سیستم های نظارتی استفاده کنید. تا با انتقال تصاویر دوربین ها بر روی موبایل خود امکان چک کردن ملک خود در هر لحظه را داشته باشید.

انتخاب محل مناسب برای نصب دوربین مدار بسته

نکته بعدی که ملزم به رعایت آن هستید این است که دوربیـن مدار بسته را نباید رو به خورشید و یا لامپ های پر نور نصـب کنید. مهم ترین قسمت برنامه نصب دوربین انتخاب محل نصب دوربین است. به جز نور محیط شما باید معیار های دیگری را نیز مد نظر قرار بدهید, مثلاً طول محیطی که دوربین باید پوشش بدهد, انتخاب نوع لنز دوربین و فاصله دوربین تا اشیا مد نظر شما و نکاتی از این قبیل که در کیفیت و دقت فیلم تهیه شده تاثیر بسزایی دارند.

جهت مشاهده لیست محصولات داهوا کلیک کنید.

شما باید نقاط و مکان هایی مهم را مشخص کنید تا بتوانید تعداد دوربین مدار بسته مورد نیاز را مشخص کنید و از صرف هزینه اضافی و خرید دوربین بیش از حد نیاز پیشگیری نمایید. هنگام نصب دوربین مدار بسته لازم است که هر دستگاه دوربیـن مـدار بـسته به صورت جداگانه محیطی را پوشش دهد و به اصطلاح با محدوده دیگر دوربیـن ها همپوشانی نداشته باشد ولی در صورتی که امنیت دوربیـن مـدار بستـه نصـب شده نیز حائز اهمیت باشد لازم است که دوربیـن ها همپوشانی داشته باشند و هر دوربیـن مـدار بستـه در محدوده دید دوربیـن دیگر قرار داشته باشد و نکته پایانی برای نصـب دوربیـن امکان کابل کشی استاندارد در محل نصـب دوربیـن است. کارشناسان شرکت نگاکو می توانند در زمینه نصـب دوربیـن مـداربسته شما را راهنمایی نمایند.

مراحل آموزش نصب دوربین مداربسته

برای نصب یک پروژه دوربین باید مراحل زیر را طی کنید.

  • گام اول : ابتدا از محل نصب دوربین مدار بسته باید بازدید صورت بگیرد و یک پلن یا نقشه نصب و سیم کشی توسط نصاب حرفه ای ایجاد شود.
  • گام دوم : بسته به امکانات محیط و بودجه کارفرما در این مرحله لازم است تا نوع دوربین مدار بسته مشخص شود.
  • گام سوم : مشخص کردن محل قرار گیری و زاویه بندی دوربین های مدار بسته
  • گام چهارم : محل عبور کابل‌ها را مشخص کنید. (این محل میتواند سقف کاذب، کف، داکت و … باشد)
  • گام پنجم : نوع دستگاه ضبط ویدئویی (DVR یا NVR ) مورد نیاز پروژه را مناسب برای دوربین های خریداری شده تعیین و تهیه کنید.
  • گام ششم : اکنون زمان کابل کشی و سیم کشی دوربین ها، DVR، اتصال سوکت های BNC و کابل شبکه است.
  • گام هفتم : در گام هفتم باید منبع تغذیه را متصل نموده و دوربین و دستگاه را نصب کنید.
  • گام هشتم: در این مرحله باید اتصال هارد دیسک HDD را در داخل DVR یا NVR ایجاد کنید.
  • گام نهم : اتصال لوازم جانبی از قبیل مانیتور یا تلویزیون و ماوس و میکروفن به DVR یا NVR
  • گام دهم : تنظیمات دوربین مدار بسته در DVR یا NVR برای ضبط و تشخیص حرکت و آلارم و…

قوانین نصب دوربین مدار بسته

در اینجا به بررسی قوانین نصب دوربین مدار بسته و اشنایی با محدودیتها و اماکن مجاز خواهیم پرداخت

امروزه با توجه به مزایای زیاد دوربین های مدار بسته افراد زیادی نسبت به استفاده از این دوربین های مدار بسته اشتیاق دارند همان طور که می دانید از دوربین های مداربسته برای امنیت و حفاظت از محیط کاری و منازل و … استفاده می کنند. جهت خرید دوربین مدار بسته از سایت نگاکو کلیک کنید.

قوانین نصب دوربین مدار بسته در اماکن عمومی

در محیط هایی مانند فروشگاه ها و… که افراد بسیاری از آنجا عبور می کنند نصب دوربین مداربسته قانونی می باشد و مانعی ندارد اما در محیط هایی مانند محیط های نظامی سفارت خانه ها و غیره که معمولاً از لحاظ امنیتی و حساسیتی از اهمیت بالایی برخوردار می باشند نصب دوربین مداربسته ممنوع می باشد.

اگر از دوربین های مدار بسته در محیط های عمومی مانند کوچه و .. استفاده می کنید باید حتما به افراد اون محله اطلاع رسانی کنید برای اطلاع رسانی می توانید از نصب تابلو های تصویری دوربین مدار بسته بهره  مند شوید تا تمامی افراد که از ان کوچه عبور می کنند اطلاع داشته باشند که در ان محل دوربین مدار بسته نصب شده  است در هنگام نصب دوربین مداربسته توجه داشته باشید که دوربین به ساختمان های اطراف دید نداشته باشد.

قوانین کلی نصب دوربین

توجه داشته باشید که افرادی که از دوربین های مدار بسته استفاده می کنند باید همواره به گونه ای عمل کنند که ابرو حیثیت افراد حفظ شود در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان برای کنترل های صوتی و تصویری غر قانونی اقدام نکنند و  همواره باید در هنگام نصب دوربین ها باید شرایط و ضوابط را رعایت کنند.

همان طور که می‌دانید در قانون کشور ما نظارت بر افراد دیگر ممنوع می باشد و تنها در صورتی که توسط نیروهای امنیتی برای کشف جرم و پیشگیری از آن از نصب دوربین مداربسته استفاده کنند بلامانع می باشد.
در محیط هایی مانند پارک ها و خیابان ها در صورتی که شما مجوز های مربوطه را بگیرید می توانید دوربین مداربسته را نصب کنید در غیر این صورت اگر فردی در پارک ها و خیابان ها دوربین مداربسته نصب کند و امنیت فردی و اجتماعی افراد جامعه را تهدید کند نصب دوربین مداربسته ممنوع می باشد.

قوانین نصب در اماکن خصوصی

بهتر است بدانید که استفاده از دوربین های مداربسته در محیط های خصوصی از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار می باشد چرا که دوربین مداربسته نباید به هیچ عنوان وارد حریم خصوصی فردی شود و این کار ممنوع می باشد مانند منازل مسکونی و اتاق رختکن و اتاق خواب و غیره از محیط های خصوصی افراد می باشند که شما تنها در صورت داشتن مجوز رسمی می توانید در این محیط هایی که ذکر شد دوربین مداربسته نصب کنید البته در نظر داشته باشید اگر شما مجوز رسمی کسب کردید باید به افرادی که در این محیط ها رفت و آمد دارند نصب دوربین مدار بسته را اطلاع دهید.

قوانین نصب دوربین مدار بسته در آپارتمان

توجه داشته باشید که آپارتمان ها شامل محیط های خصوصی و عمومی می باشند شما می توانید در راه پله ها و حیاط ساختمان و پارکینگ با تایید تمامی اعضای ساختمان دوربین های مداربسته را نصب کنید در نظر داشته باشید اگر یکی از اعضای ساختمان برای نصب دوربین مداربسته تایید نکند شما نمی‌توانید از نصب دوربین در ساختمان استفاده کنید و در صورت نصب دوربین های مداربسته نیز باید به گونه ای باشد که به محیط های خصوصی افراد دید نداشته باشد.

قوانین نصب دوربین مداربسته در محیط‌های کاری و ادارات

شما می‌توانید از نصب دوربین‌های مداربسته در محیط های کاری با رعایت حفظ حریم شخصی افراد در محیط کار استفاده کنید دوربین مداربسته باید به صورت قانونی و رعایت ضوابط انجام شود. نصب دوربین های مدار بسته از کاربرد هایی مانند سوء رفتار کارکنان و هم چنین نظارت بر بهداشت و سلامت کارکنان و بهبود راندمان کاری کارکنان و غیره برخوردار می باشد البته در نظر داشته باشید که برای اینکه کارکنان شما از بابت حفظ حریم شخصی خود نگرانی نداشته باشند باید اقداماتی را انجام دهید که در ادامه ذکر می کنیم.

  • حتماً به کارکنان اطلاع رسانی کنید که در محل کار دوربین مداربسته نصب شده است و همچنین علت نصب دوربین مداربسته را برای کارکنان خود شرح دهید.
  • حتماً نحوه استفاده از تصاویر ثبت شده توسط دوربین های مدار بسته و همچنین نحوه حفاظت از حقوق کارکنان و حریم شخصی آنها را مطرح کنید.

در هنگام نصب دوربین های مدار بسته این قوانین را مد نظر داشته باشید تا مشکلی ایجاد نشود.

چطور دوربین مناسبی را برای پروژه خود انتخاب کنیم؟

همانطور که در مراحل نصب هم اشاره نمودیم. انتخاب دوربین مناسب با شرایط پروژه یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید. برای اینکه یک انتخاب مناسب داشته باشید باید کلیه نیازهای پروژه خود را بصورت زیر در نظر بگیرید:

1- قرار است در چه محیطی دوربین را نصب کنید؟

پروژه شما مسکونی است، تجاری و یا فروشگاه؟ چرا که مساحت پروژه تاثیر مستقیمی بر روی تعداد دوربین هایی که برای پوشش کامل محیط نیاز دارید، دارد.

2- نصب دوربیـن های مدار بسته در چه فاصله هایی از هم باید انجام گردد؟

3- کیفیت تصویر برداری از پروژه چقدر باید  باشد؟

به طور مثال در پروژه هایی مانند نصب دوربین در طلافروشی ها جزئیاتی مانند اعداد وزنه طلا فروش و… باید ضبط شود.

4- بودجه شما در چه حدی است؟