پرش لینک ها

ویدئو بالون چیست ؟

در این مقاله به بررسی دقیق ویدئو بالون می پردازیم

ویدئو بالون چیست؟

ویدئو بالون نیز مانند دیگر تلویزیون های بسته وظیفه حفاظت و امنیت محیط را بر عهده دارد و این ویدئو بالون وظیفه تقویت سیگنال تصویر و همچنین تبدیل نوع کابل راه انجام می دهد.

جهت خرید انواع دوربین و دستگاه داهوا در تهران با شماره 41217-021 تماس بگیرید

کاربردهای ویدئو بالون در دوربین مدار بسته

معمولا برای استفاده از دوربین های مدار بسته سیم کشی طولانی لازم است . ویدئو بالون معمولاً تقویت سیگنال دوربین مداربسته استفاده می کنند. شما می توانید به جای چندین  کابل در دوربین های مداربسته از ویدئو بالن استفاده کرده تا تمام تصاویر دوربین مداربسته را انجام داده و از هر نوع از یک کابل استفاده نمایید. با استفاده از از ویدئو بالن ها شما می توانید نویز را حذف کرده و سیگنال را تقویت نمایید. در ادامه انواع ویدیو بالون ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

Balun-p ( ویدئو بالن نوع p )

اگر دوربین شما آنالوگ باشد میتوانید توسط این ویدئو بالن ها تاثیر یک کابل کواکسیال تصاویر از دوربین آنالوگ گرفته و از طریق یک دو زوج به یک کابل cat6 یا 5 منتقل کنید. اکثر افرادی که از دوربین های آنالوگ استفاده کرده اند با سیم کشی های طویل و طولانی مشکل داشته اند و با استفاده از این دستگاه دیگر مشکل سیم کشی های طولانی را نخواهید داشت. این ویدئو بالون که ذکر شد بسیار شبیه به ویدئو بالون مدل پی می باشد تنها تفاوت آن در این است که این ویدئو بالون از نویز های ناشی از سیم های برق و منابع تغذیه جلوگیری می کند در صورتیکه ویدئو بالون مدل پی نمی تواند از این نویز ها جلوگیری نماید‌. یکی از پرکاربردترین و کارایی ترین ویدئو بالون ها این نوع مدل می باشد و بیشتر در جاهایی که کابل های برق و منابع تغذیه بر روی دوربین های مداربسته نوع ایجاد می کنند استفاده می شود.

چنانچه نیاز به تعمیر دوربین مدار بسته خود دارید می توانید با کارشناسان ما در بخش تعمیرات با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.

Balun-v

این ویدئو بالون تصویر برق دوربین مداربسته را از طریق کابل شبکه منتقل می کند. کاربری این ویدیو بالون بسیار راحت و ساده می باشد و به راحتی به متن و تصویر دوربین های مداربسته متصل می گردد.

عملکرد  ویدئو بالون

وظیفه انتقال تصویر از سیستم های مدار بسته آنالوگ به دستگاه مرکزی که از طریق دو سیم که یکی سیگنال و دیگری زمین است منتقل می کند. بر عهده ویدئو بالون دوربین های مدار بسته می باشد توسط این ویدئو بالون ها دیگر شما نیازی به سیم کشی های طولانی ندارید و تنها از یک سیم استفاده خواهید کرد .

تقویت کننده سیگنال تصویر در دوربین مدار بسته

ویدئو بالون ها انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها باعث تقویت سیگنال تصویر در دوربین مدار بسته می شوند ولی ویدئو بالون نوع پسیو به هیچ عنوان قابلیت تقویت سیگنال تصویر را ندارد و تنها توانایی تبدیل سیگنال از نامتقارن به متقارن را دارا می باشد این ویدئو بالون ها توانایی انتقال سیگنال را تا فاصله 600 الی 1000 متری دارا می باشند و یکی دیگر از انواع ویدئو بالون ها نوع ویدئو بالون اکتیو می باشد که این ویدئو بالون علاوه بر تبدیل سیگنال باعث تقویت سیگنال تصویر نیز می شود و همچنین قابلیت ارسال تصویر تا فاصله طولانی تری نیز می باشد البته در نظر داشته باشید این ویدئو بالون های اکتیو جهت فعال بودن به منبع تغذیه نیاز دارند و از نظر اقتصادی نیز نسبت نوع اول ویدئو بالون ها گرانتر می باشد .

روش استفاده ویدئو بالون

توجه داشته باشید که این ویدئو بالون ها در بازار به نام Cat 5  نیز شناخته می شوند.برای استفاده از ویدئو بالون ها بهتر است در ابتدا و انتهای کابل Cat 5  یک ویدئو بالن قرار بگیرد و یک سر کابل معمولا به دوربین متصل می شود و سر دیگر کابل به مانیتور وصل می شود .

نکته قابل توجه : توسط این کابل های Cat 5  میتوان به صورت همزمان 4 تصاویر را به راحتی منقل کرد .

از ویدئو بالون ها علاوه بر اینکه می توان برای انتقال تصاویر استفاده کرد در جهت انتقال برق نیز می توان کمک گرفت.این مطالب که مطالعه فرمودید در زمینه ویدئو بالون ها که در دوربین های مداربسته وجود دارد ذکر شد . اگر قصد خرید و انتخاب دوربین مداربسته ویدئو بالون دارید کافیت با مشاوران ما تماس گرفته و همچنین می توانید جهت خرید نیز به سایت….. مراجعه کرده و انواع دوربین های مداربسته را مقایسه کرده تا بتوانید بهترین دوربین مدار بسته را با توجه نیاز خود خریداری کنید .