پرش لینک ها

برطرف کردن نویز در دوربین مدار بسته

برطرف کردن نویز در دوربین مدار بسته

وجود نویز در دوربین های مداربسته یکی از مشکلات اساسی کاربران دوربین مداربسته می باشد وجود نویز در تصویر یعنی شما تصویر بی کیفیت و نامطلوبی را داشته باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با علل ایجاد نویز در دوربین مدار بسته آشنا کنیم. در نظر داشته باشید که گاهی خودتان می توانید مشکل را برطرف کرده و در گاهی موارد نیز نیاز به تعمیر دوربین مدار بسته خود پیدا می کنید. در ادامه به بررسی راهکار های برطرف کردن نویز دوربین های مداربسته خواهیم پرداخت.

فروش و نصب دستگاه داهوا شرکت نگاکو

دلیل نویز یا پرش در تصویر دوربین مداربسته

یکی از دلیل های وجود نویز در تصویر دوربین مداربسته می تواند قابلیت محدوده خود دوربین مدار بسته باشد که شما هیچ عنوان نمی توانید آن را برطرف نمایید چراکه خود دوربین مداربسته دارای محدودیت هایی می باشد و شما برای برطرف کردن آن تنها باید دوربین مداربسته با کیفیت و با قابلیت بالایی را تهیه نمایید.

بیشتر بخوانید: تکنیک DNR یا همان کاهش نویز دیجیتال چیست؟

علت های وجود نویز در دوربین مدار بسته

یکی از دلیل هایی که باعث وجود نویز می شود نور ناکافی در محیط می باشد.همچنین مسیر طولانی کابل کشی نیز یکی دیگر از علل های وجود نویز در دوربین های مداربسته می باشد. اگر از منبع تغذیه نامناسبی برای دور بعد به استفاده کنید نیز باعث وجود نویز در دوربین مدار بسته می‌شود. برای دوربین های مداربسته حتما از کابل های با کیفیت استفاده کنید چرا که اگر از کابل های بی کیفیت استفاده کنید باعث ایجاد نویز در تصویر دوربین مداربسته می باشد. یکی دیگر از علل های وجود نویز در تصویر دوربین مداربسته حرارت و گرمای محیط می باشد. همچنین استفاده از مبدل های بی کیفیت در دوربین مداربسته دلیل نویز تصویر در دوربین های مدار بسته می باشد. هنگام نصب دوربین های مداربسته نکات ایمنی و استانداردهای تعیین شده توسط شرکت سازنده را مد نظر داشته باشید تا نویز در تصویر دوربین مداربسته ایجاد نشود. از دیگر علل که موجب نو نویز در تصویر دوربین مداربسته می‌شود می‌توان به اتصالات ضعیف و وجود رسانه در اطراف کابل و همچنین استفاده از دوربین های با کیفیت پایین و یا پیش بی ال سی دوربین مداربسته اشاره کرد.

رفع نویز دوربین مداربسته

1- نور کم محیط و همچنین حساسیت کم چیپ تصویر یکی از دلایل های ایجاد نویز در تصویر دوربین های مدار بسته بود که شما می توانید برای برطرف کردن نور کم محیط می توانید نور محیط که دوربین های مداربسته را در آن نصب کرده اید را تقویت کنید.

2- محل نصب دوربین مداربسته نیز می‌تواند باعث ایجاد نویز در تصویر دوربین مداربسته شود که موقعیت نصب دوربین تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت تصویر دوربین های مداربسته دارد اگر دوربین مداربسته شما در جایی نصب شده است که گرما و حرارت زیادی دارد بهتر است محل نصب دوربین مداربسته را تعویض کنید.
3-درست وصل نشدن فیش بی ان سی: اگر کابل های کواکسیال و فیش bnc وصل نشده باشند باعث می‌شود تا از سیگنال افت پیدا کرده و تصویر به درستی به نمایشگر نمی رسد این فیش ها را بررسی کرده و همچنین از پیش های بی ان سی با کیفیت عالی سعی کنید استفاده کنید.
4- کابل تصویر نامرغوب نیز یکی دیگر از علل های ایجاد نویز در تصویر بود. چرا که شما از کابل های بی کیفیت استفاده کنید باعث می‌شود تا امواج الکترومغناطیسی به درستی جدا نشود و این ممکن است باعث بی کیفیت شدن تصویر شما در دوربین مدار بسته شود.
5-منبع تغذیه نیز یکی از عواملی بود که باعث ایجاد تنوع تصویر دوربین مداربسته می شود. اگر در ولتاژ خروجی منبع تغذیه استاندارد که تعیین شده باشد بیش از حد زیادتر باشد باعث می شود تا امواج در تصویر ایجاد شود بهتر است در هنگام خرید دوربین مداربسته به کاتالوگ دوربین و ولتاژ استاندارد دوربین مداربسته دقت کنید.
6- طولانی شدن مسیر کابل کشی نیز دلیل و ایجاد نویز در تصویر می باشد پس در هنگام کابل کشی حتماً به کلاس کابل کواکسیال دقت کنید و نکته مهمی که باید مد نظر شما باشد ضخامت و عایق کابل ها می باشد که بسیار اهمیت دارد.
7-پارگی کابل ها نیز می تواند باعث ایجاد نویز در تصویر دوربین مدار بسته شود پس در هنگام مشاهده پارگی کابل ها هر چه سریعتر نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمایید.