پرش لینک ها

تفاوت رک شبکه و رک سرور

در این مقاله قصد داریم برای شما بازدید کنندگان گرامی تفاوت رک سرور با رک شبکه را ذکر کنیم و اینکه رک چیست شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر این متن رو با دقت مطالعه کنید.. جهت اطلاع از قیمت داهوا کلیک کنید.

رک چیست؟

رک معمولاً محفظه ای از جنس آلومینیوم یا استیل می باشد که از آن برای محافظت از تجهیزات شبکه استفاده می کند برخی از تجهیزاتی که می توان در داخل رک قرار داد عبارتند از روتر یا مودم یا یو پی اس و … که شما می توانید برای محاافظت از تمامی این تجهیزات از رک شبکه یا رک سرور استفاده کنید رک ها معمولا توسط شرکت های تولید کننده به همراه روکش تولید می شوند که این روکش ها به رنگ ابی می باشند.

رک های شبکه علاوه بر محافظت از تجیزات سیستم برای افزایش کارایی سیستم نیز به کار می روند.

انواع رک های شبکه

رک های شبکه در انواع مختلفی از جمله رک های شبکه دیواری و رک های ایستاده و .. طراحی و به بازار عرضه می شوند. که این رک های شبکه در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی می شوند در هنگام خرید رک حتما به ارتفاع رک ها دقت کنید اگر تمایل دارید تجهیزات بیشتر را در داخل رک قرار دهید باید رک با ارتفاع زیاد انتخاب کنید ولی اگر تجهیزات کم موجود می باشد که می خواهید در داخل رک قرار دهید می توانی رک با ارتفاع کم خریداری کنید.

تفاوت رک شبکه و رک سرور

بهتر است بدانید که در برخی موارد برای رک از واژه کابینت نیز استفاده می کند چرا که مانند کابینت ها محفظه می باشد که به صورت بسته می باشند همان طور که از نام رک سرور پیداست از این رک برای نگهداری و محافظت از خود سرور و تجهیزات مورد نیاز سرور مانند مانیتور و استوریج غیره استفاده می‌کند اما از رک شبکه برای محافظت و نگهداری تجهیزات شبکه استفاده می‌کنند. تجهیزات شبکه شامل کابل و غیره می باشد توجه داشته باشید که معمولاً ارتفاع هر دو رک به صورت یکسان بوده ولی رک سرور معمولاً دارای عمق بیشتری می باشد.

شما با استفاده از رک شبکه و رک سرور علاوه بر نگهداری و حفاظت از تجهیزات می توانید استفاده از این تجهیزات را راحت تر و با سرعت بهتری انجام دهید.

مزایای رک شبکه و رک سرور

یکی از مزایای رک شبکه و سرور افزایش کارایی می باشد که در نظر داشته باشید که سیستم های پردازشی در صورت فعالیت گرما را تولید می کند و اگر در داخل محفظه ها تهویه مناسب صورت می گیرد باعث می شود تا عملکرد دستگاه پایین بیاید اما اگر شما از یک شبکه و اینکه سرور استفاده کنید باعث میشود تا گردش هوا در داخل محفظه و سیستم به خوبی انجام شود و در این صورت عملکرد دستگاه بهتر خواهد شد.

توجه داشته باشید که همان طور که ذکر شد رک شبکه و سرور معمولاً از جنس فلزی آلومینیومی و .. می باشد این محفظه ها به راحتی گرم می شود اما به خاطر تجهیزات خنک کننده که در داخل سیستم قرار دارند باعث می شود تا به راحتی دمای آن ها کنترل شود.
یکی دیگر از مزایای استفاده از رک شبکه و سرور افزایش امنیت می باشد.
چرا که اگر شما از  رک ها استفاده کنید باعث می‌شود تا تجهیزات شما در برابر ضربات و افتادن محافظت شده همچنین در زمانی که بلا های طبیعی و .. می افتند دیگر امکان آسیب رسیدن به تجهیزات سیستم وجود ندارد با اطمینان خاطر از رک شبکه و سرور استفاده کنید.

در انتخاب رک برای محافظت از سرور و تجهیزات شبکه باید دقت کنید تا بتوانید رک مناسبی را انتخاب کنید که بتواند تمامی برند های تجهیزات را در داخل رک قرار داد و از آن محافظت کرد توجه داشته باشید که شما باید در هنگام خرید به خدمات پشتیبانی و همچنین فضایی که موجود است نیز دقت کنید.
نکته مهم این که شما باید در هنگام خرید رک می‌توانید وزن قابل تحمل توسط رک را در نظر بگیرید. چراکه تجهیزات در داخل رک باید به وزن آن ها نیز توجه کنید توجه داشته باشید که شما می توانید رک مورد نیاز را به صورت متحرک یا ثابت خریداری نمایید در هنگام خرید شبکه و سرور حتماً به شرکت سازنده و برند رک توجه کنید.

برای خرید انواع دوربین مدار بسته با شماره تماس 41217-021 در تماس باشید.