پرش لینک ها

تفاوت هارد دوربین نظارتی با هارد کامپیوتر

4.5/5 - (105 امتیاز)

در این مقاله قصد داریم تفاوت هارد دوربین مدار بسته با هارد کامپیوتر را برای شما بررسی کنیم. جهت خرید دوربین داهوا کلیک کنید.

هارد چیست؟

یکی از تجهیزات مورد نیاز برای دوربین های مداربسته معمولاً هارد دیسک ها می باشد که شما می توانید هارد ها را در حجم های مختلفی از جمله ۵۰۰ گیگ و یک ترا یا سه ترا و بالاتر در بازار تهیه و استفاده کنید در نظر داشته باشید که هارد ها معمولا محل ذخیره تصاویر می باشد و شما اگر هارد را بر روی کامپیوتر نصب و یا بر دوربین مداربسته نصب کنید فرقی نمی کند و تمامی تصاویر را برای شما در داخل هارد ذخیره می شود اما باید در نظر داشته باشید که هارد با حجم مناسبی را جهت استفاده خود تهیه کنید معمولا قطعاتی بسیار محکم و سخت می باشند که به راحتی آسیب نمی بیند توجه داشته باشید که هارد ها را به صورت اکسترنال و یا به صورت درونی قرار دارند در داخل دوربین یا کامپیوتر تعبیه شده است شما می توانید از خارج به دوربین یا کامپیوتر وصل کنید و اطلاعات را بر روی آن ذخیره کنید.

چنانچه نیاز به تعمیر دوربین مدار بسته خود دارید می توانید با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.

انتخاب هارد دیسک برای دوربین مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که معمولاً در قیمت دوربین نیز بسیار تاثیر دارد که علاوه بر قیمت دوربین در کیفیت تصاویر نیز تاثیر گذار می باشد و با انتخاب هارد دیسک مناسب می توانید تصاویر با کیفیتی را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اهمیت هارد در دوربین های مدار بسته

تفاوت هارد دوربین مداربسته با هارد کامپیوتر

معمولا برای ذخیره سازی اطلاعات از هارد دیسک استفاده می‌کنند که این دستگاه به شدت غیر فرار می باشد توجه داشته باشید که سرعت خواندن و نوشتن داده ها در هارد دیسک معمولاً از اس اس دی آهسته تر عمل می کند.
اما هارد دیسک ها ظرفیت بیشتری برای ذخیره کردن اطلاعات در اختیار شما قرار می دهند.
یکی از تفاوت‌های هارددیسک دوربین با هارد کامپیوتر این است که هارد هایی که برای دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می‌گیرند معمولا حافظه بیشتری دارند چرا که این دوربین‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و باید فضای بیشتری جهت ذخیره تصاویر داشته باشند اما هارد هایی که برای کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرند نیازی نیست تا حافظه خیلی زیادی داشته باشند.
تفاوت بعدی هارد دوربین مدار بسته و هارد کامپیوتر در روش نصب هارد می باشد که در دوربین مداربسته کابل داده و یک کابل برق برای منبع تغذیه برای اتصال دادن هارد دیسک ها استفاده می کنند در نظر داشته باشید که در کامپیوتر معمولا هارد دیسک در داخل کیس کامپیوتر قرار داده می‌شود و از طریق اتصال به واحد منبع تغذیه اتصال داده می شود.

تفاوت بعدی هارد دوربین مداربسته با هارد دیسک کامپیوتر این است که اطلاعاتی که در هارد دیسک کامپیوتر ذخیره می‌شود به صورت همیشگی و ثابت می باشد اما هارد دیسکی که در دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می‌گیرد به این صورت است که اگر حافظه به صورت کامل پر شد و اطلاعات قدیمی را پاک کرده و اطلاعات جدید را جایگزین اطلاعات قبلی می کند توجه داشته باشید که هارد دیسکی که برای دوربین های مداربسته باید مورد استفاده قرار بگیرد این است که باید توانایی ضبط تصاویر با کیفیت بالا داشته باشد و سعی کنید در هنگام خرید از برند های معتبر تهیه کنید.

هارد دیسک دوربین مداربسته نسبت به هارد کامپیوتر معمولا ازقیمت بالایی برخوردار می باشد چرا که هارد هایی که برای کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد معمولی بوده و از قیمت کمتری برخوردار می‌باشد ولی هارد هایی که در دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند معمولاً به صورت پیچیده تر بوده و حافظه بیشتری دارند که تمامی این عوامل بر قیمت این هاردها تاثیر گذاشته معمولاً قیمت بالاتری نسبت به هارد های کامپیوتر دارند.

هارد دیسک های که برای کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد به صورت معمولی بوده و با حالت هایی که در دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار متفاوت می باشد.

شما می توانید جهت تهیه انواع هارد دیسک های مورد نیاز برای دوربین مدار بسته از طریق فروشگاه نظارت گستر ایمن اقدام کنید و هارد را با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش با اطمینان خاطر تهیه کنید.