پرش لینک ها

دوربین مدار بسته؛ نقش آن در امنیت و فرهنگ جامعه(2)

  • نظارت بر محیط برای موارد عمومی
  • نصب دوربین مدار بسته اساساً برای افزایش سطح امنیت محیط ساخته شده است اما این مسائل امنیتی همواره به جرم و جنایت مربوط نمی شود. یکی از مهم ترین کاربردهای نصب دوربین مدار بسته برای نظارت بر یک محیطی است که ممکن است هیچوقت مجرمی وارد آن نشود, برای مثال مهدکودک ها. بچه های زیر هفت سال نیاز به مراقبت لحظه به لحظه دارند و در صورتی یک غفلت کوتاه ممکن است حادثه ای برای خود یا همسالان بیافرینند. اگر مدیر مهد کودک از طریق نصب دوربین مدار بسته بها را دائماً تحت نظارت داشته باشد می تواند از وقوع حوادث پیشگیری نموده و یا در صورت اتفاق افتادن حادثه ای سریعاً نسبت به حل و فصل آن اقدام نماید. در مراکز خرید بزرگ و یا کارخانه ها هم در اتاقک نگهبانی همواره یک اچراتور مشغول رصد کردن فیلم دوربین های مدار بسته است تا در صورت بروز حادثه در گوشه ای از آن مکان سریعاً وارد عمل شده و مدیریت امور به شیوه آسان تر و جامع تری به انجام برسد.

    روش های استفاده از نصب دوربین مدار بسته

    دوربین های مدار بسته انواع مختلفی دارند و هر کدام برای هدف خاص و یا مکان خاصی استفاده می شوند.دوربین های امنیتی معمولاً با چند روش مختلف در اماکن نصب می شوند:
    • دوربین های امنیتی آشکار
    فلسفه این روش کاملاً مشخص است و در مکان هایی نظیر فروشگاه ها اعمال می شود, جایی که همگان باید از تجهیز بودن مکان به سیستم امنیتی نصب دوربین مدار بسته باید مطلع باشند. یا مثلاً در فردودگاه , که دوربین آشکار مانند یک کارمند بالای سر مشتری هاست. نصب دوربین مدار بسته آشکار خیلی از سارقین آماتور را از افدام به سرقت منصرف می کند. کارشناسان شرکت نگاکو می توانند شمارا در نصب دوربین مدار بسته راهنمایی کنند.]]>