پرش لینک ها

دوربین مدار بسته ای اچ دی

دوربین مدار بسته ای اچ دیدر دوربین مدار بسته ای اچ دی این اصطلاح بر گرفته ازاین اصطلاح می باشد و به معنای Analog High Definition CCTV  وضوح بسیار بالا در تصویر می باشد.مشکلی که در دوربین های سنتی و قدیمی وجود دارد مربوط است به رزولوشن تصویر و برای برطرف این مشکل از تکنولوژی های جدید در دوربین مدار بسته استفاده شد یکی از این تکنولوژی ها به دوربین مدار بسته ای اچ دی مربوط است.

عملکرد دوربین مدار بسته ای اچ دی

عملکرد دوربین مدار بسته ای اچ دی به این شکل می باشد که بیس و زیر ساخت پروژه به شکل انتقال تصویر با استفاده از صفحات مانیتوری  می باشد. در این تکنولوژی اطلاعات همچنان به صورت آنالوگ  یعنی به همان صورت طبیعی و به شکل اولیه که دریافت می شوند و سپس طی فرآیند کدگذاری این امکان فراهم می شود که حجم بیشتری از اطلاعات بتواند انتقال یابد و در این صورت تصاویری هم که دریافت می شود تصاویری با کیفیت می باشند.در نتیجه تصاویر دریافتی رزولوشن با روزولشن بالاتری هم ایجاد می نمایند.هم چنین چیپ های هم برای این کد گذاری وجود دارند نام یکی از این چیپ ها AHD TX می باشد.چیپ ها با دریافت اطلاعات از دوربین  آنها را کدگذاری و سپس  به سمت dvr  انتقال می دهند.این اطلاعات به دستگاه dvr می رسند پس از آن از طریق چیپ داخلی به نام  AHD RX که در سمت چپ دستگاه dvr  به جهت کدگذاری و دریافت اطلاعات تعبییه شده است و سپس این اطلاعات به صورت دیجیتالی در سیستم ذخیره می گردند .

روزولشن دوربین های مداربسته ای اچ دی

در یک تعریف کلی رزولوشن و کیفیت دوربین مدار بسته ای اچ دی بدین صورت می باشد. دوربین های ahd :مربوط به نسل اول : با کیفیتی در حدود یک مگاپیکسل (720p) دوربین های ahd :مربوط به نسل دوم :با کیفیتی در حدود 2 مگاپیکسل (1080p) می باشند که کد گذاری هر دوی اینها با هم متفاوت است و نمی شود که از یکی به جای دیگری و یا به صورت همزمان  استفاده داشت در حال حاضر هم نمی شود با تکنولوژی های موجود رزولوشنی بیش از 2 مگاپیکسل را فراهم آورد. ]]>