پرش لینک ها

منبع تغذيه دوربين مدار بسته

انتخاب منبع تغذيه دوربین مدار بسته برای اينكه بتوانيم يك  دوربین مداربسته خوب راه اندازی كنيم در ابتدا نياز به اين داريم كه  يك منبع تغذیه دوربين مدار بسته مناسب انتخاب كنيم . چگونه يك منبع تغذیه دوربين مداربسته مناسب شناسايي مي شود ؟ ولتاژ دوربین های مداربسته به طور  معمول ۱۲ ولت است . و همان طور كه مي دانيد ولتاژ برق شهر هم كه ۲۲۰ ولت است پس در اينجا شما احتياج به يك مبدل داريد كه بتواند ولتاژ را تبديل كند به همان ولتاژ معمول .تعداد آداپتورها معمولا بر اساس تعداد دوربین های مدار بسته مي باشد از تعداد دوربين هاي مدار بسته ي بيشتري استفاده كنيد مجبوريد تعداد آداپتور را نيز افزايش  دهيد.گاهي از يك منبع تغذيه به صورت مشترك استفاده مي شود مثلا شما سه دوربين مداربسته مختلف داريد  و هر كدام با برندهاي مختص در اين حالت شما از یک آداپتور ۱۲ ولت با ۲ آمپر استفاده مي  کنید تا جریان برق به خوبی به سمت دوربین مدار بسته هدايت شود .يك نكته را هم در نظر داشته باشيد ميزان ولتاژ بستگي به طول مسير سيم كشي هم دارد با افزايش هر ۱۰۰متر با افت ولتاژ مواجه هستيم بنابراين ۲ ولت افزايش جريان را در نظر داشته باشيد. دو راه حل متفاوت در نصب دوربين مداربسته : استفاده از منبع تغذيه دوربين مدار بسته يا به صورت مشترك و يا به صورت مجزا ممكن است حال در اين قسمت مي پردازيم به مزايا و معايب راه حل هاي ارائه شده : در ابتدا بررسي مزاياي استفاده از منبع تغذيه مشترك : در صورتي كه منبع تغذيه خرابی داشته باشد به سرعت تشخيص داده مي شود . عمر بالاتر منبع تغذیه در اين موارد ديده شده كه عمر بيشتري دارد به علت همان تشخيص به موقع عيوب موجود در سيستم . ميزان جريان تعيين و مشخص شده هم  همان حالت ثابت و تعيين شده ي ۱۲ ولت است كه اين مورد هم باز از مزاياي بسيار خوب است و بدين ترتيب در هنگام نصب از ميزان اين خطرات و صدمات كم خواهد شد. و به لحاظ هزينه اي هم بسيار مقرون به صرفه خواهد بود.  

چنانچه نیازمند تعمیر دوربین مدار بسته خود هستید می توانید با کارشناسان ما با شماره تماس ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در ارتباط باشید.

معايب استفاده از منبع تغذيه دوربين مدار بسته مشترك

در صورتيكه براي منبع تغذيه دوربين مدار بسته مشكلي پيش آيد به طور كل مجور هستيد كه دوربین ها را از مدار خارج كنيد تا نقص را دريابيد. با افزايش طول مسیر هم افزايش افت ولتاژ خواهيد داشت .

جهت استعلام قیمت محصولات داهوا کلیک کنید.

مزایاي منبع تغذیه دوربين مدار بسته مجزا:

در صورتي كه مشكلي براي منبع تغذیه پيش آيد فقط دوربین مشخص شده را از مدار خارج می كنيد. در اين روش از افت ولتاژ كم خواهد شد تقريبا  مي توان گفت كه ۲۰ برابر كمتر مي شود .

 معایب منبع تغذيه دوربين مدار بسته مجزا:

طول عمر اداپتورهای موجود در بازار به نسبت منابع تغذیه صنعتی بسيار كم است و بسته به تعداد دوربین ها احتمال خرابی بيشتر است