پرش لینک ها

نقشه‌ گرمایی دوربین مدار بسته چیست؟

نقشه گرمایی دوربین مدار بسته

آیا تا کنون اصطلاح نقشه گرمایی دوربین مداربسته به گوشتان خورده است؟ منظورمان از نقشه گرمایی دوربین مدار بسته اطلاعات مربوط به ابعاد پنهان قدرت دوربین مدار بسته و … است. در این مقاله از سری مقالات آموزشی نظارت گستر ایمن به بررسی نقشه گرمایی در دوربین های مداربسته خواهیم پرداخت.

چنانچه قصد خرید محصولات برند داهوا را دارید، با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در تماس باشید.

بهتر است بدانید که دوربین های مدار بسته معمولاً دارای ابعاد پنهان می باشندکه نقشه گرمایی اطلاعات مربوط به ابعاد پنهان قدرت دوربین را برای شما شرح می دهد فکر می کنند که سیستم های نظارتی امنیتی از جمله دوربین ها تنها برای امنیت و حفاظت محیط کاربرد دارند.
اما دوربین مداربسته از الگوریتمهای معادن و هوش مصنوعی از طریق یادگیری ماشین را دارا می باشند که برای برنامه های کاربردی تبدیل به حوزه های کاملاً جدید جدایی از امنیت با کمک هوش مصنوعی و الگوریتم های مدرن شده اند یکی از کاربردهای این دوربین ها استفاده از نقشه های گرمایی و نقطه داغ تجزیه و تحلیل تجاری و هوش تجاری می باشد اگر شما در فروشگاه یا مرکز خرید خود از دوربین های مداربسته استفاده کرده باشید علاوه بر اینکه امنیت و حفاظت فروشگاه را می توانید بالا ببرید علاوه بر این موارد شما می توانید بفهمید که چه محصولات و چه چیزی باعث جذب مشتریان بیشتر برای شما می شود.
شما می توانید با دانستن علاقه مردم به محصولات در فروش خود پیشرفت داشته باشید علاقه مشابه محل دکوراسیون و غیره این عوامل را شامل می توانید از طریق نقشه گرمایی دوربین های مدار بسته به راحتی پیدا کنید.

نقشه گرمایی دوربین های مدار بسته برای مناطقی هستند که اغلب بازدید می‌شوند و با بازدیدکنندگان رونق پیدا می‌کنند. دوربین های مدار بسته و دستگاه های ضبط تصاویر NVR که توانایی نشان دادن بیش‌ترین بازدید و یا ترقی را دارند از طریق نقشه گرما است. نقشه‌های حرارتی و نقاط داغ به ما در شناسایی جنبه‌های مختلف کمک می‌کنند. بیشتر اماکن بازدید شده، علاقه مردم، محصولات، و قفسه‌های کتاب بیشتر مورد بازدید قرار گرفتند. این نوع اطلاعات می‌تواند به ما در زمینه منافع مردم کمک کند. بنابراین ما می‌توانیم بر روی محصولات یا مناطق تمرکز کنیم تا جذاب‌تر یا مفیدتر باشد.

راه اندازی این خاصیت دوربین های مدار بسته

نقشه گرمایی دوربین مدار بسته

از طریق IP  دوربین های مدار بسته به پیکر بندی و تنظیمات نقشه گرمایی دوربین بروید.

نشانه بررسی نقشه گرمایی دوربین را به کار بیندازید حداکثر و حداقل اندازه را تنظیم کنید.

کل منطقه تشخیص را مطابق با سناریوی خود تنظیم کنید.
معمولا تمام ناحیه برای این خاصیت انتخاب می‌شود.
مقدار پیش‌فرض اعتبار را حفظ کنید.
پرونده‌های دیتا را انتخاب کنید تا: زمان و شماره افراد را انتخاب کنید.
همچنین می‌توانید برنامه مسلح و اتصال را طبق نیاز خود تنظیم کنید.
حالا پیکربندی را ذخیره کنید.

نقشه گرمایی چیست؟

نقشه گرمایی دوربین مدار بسته

نقشه‌های حرارتی توسط نرم‌افزاری مخصوص دوربین های مدار بسته ایجاد می‌شوند که یک تصویر ویدیویی را تجزیه و تحلیل می‌کند، و در جایی که سوژه‌ها در طول کادر دوربین مدار بسته حرکت می‌کنند. با مرور فعالیت در مدت‌زمان طولانی، نرم‌افزار می‌تواند یک روکش رنگی را به تصویر اضافه کند که پیاده روی و فعالیت را در یک نگاه نشان می‌دهد.

هنگامی که نقشه گرمایی دوربین مدار بسته را تنظیم کردید، می‌توانید برای چک کردن آن دوربین مدار بسته به صفحه تنظیمات مربوط بروید.

در نقشه گرما، رنگ‌های سرد نشان‌دهنده ارزش پایین غلظت افراد هستند. در حالی که رنگ‌های گرم به معنی ارزش و یا غلظت زیاد مردم هستند.
همچنین می‌توانید آن را در شکل گراف مشاهده کنید. در حالت گراف، تراکم افراد در جدول زمانی ساعات در روز نشان‌داده شده‌است. این مساله همچنین به ما اجازه می‌دهد تا بدانیم چه زمان خاصی در طول روز مهمان داریم.

ایجاد نقشه‌ حرارتی در دوربین مدار بسته

نقشه گرمایی دوربین مدار بسته

از آنجا که دوربین IP دارای یک پردازنده توکار است، این به این معنی است که شما حتی لازم نیست آن را به یک دستگاه خارجی مثل NVR متصل کنید، با این حال شما به یک کارت حافظه جدا برای ضبط فیلم نیاز دارید. دوربین به شبکه شما از طریق کابل اترنت متصل می‌شود، و سپس برای دسترسی از راه دور شکل می‌گیرد، اجازه می‌دهد شما وارد شوید و فیلم را از یک کامپیوتر شخصی در هر جایی که می باشید ببینید. نرم‌افزار iVMS می‌تواند برای کنترل از راه دور میزبان ویژگی‌های تجزیه و تحلیل‌های هوشمند مثل تشخیص نفوذ و حتی تشخیص چهره مورد استفاده قرار گیرد.