پرش لینک ها

مشاهده تصاویر دوربین‌ امنیتی نصب شده از راه دور بدون دسترسی به اینترنت

IP مجهز کند تا بتواند از راه‌دور اسبان خود تحت نظر داشته باشد. کشاورز مزبور می‌خواست از داخل خانه‌اش به تماشای اسب‌های داخل اصطبل بنشیند (که در حدود 1500 متر دورتر از منزلش قرار داشت). همچنین می‌خواست وقتی از مزرعه دور است بتواند با گوشی تلفن همراهش تصاویر دوربین‌ مدار بسته را ببیند. مشکل این‌جا بود که اصطبل فاقد اتصال به اینترنت بود. کشاورز مزبور پیشتر به سراغ سرویس‌هایی همچون StallWatch رفته بود که با استفاده از یک اتصال اینترنت تلفن همراه در مکان‌های دور مانند اصطبل، امکان دیدن تصاویر محل‌های فوق را فراهم می‌کند، اما به من گفت که هزینه راه‌اندازی بالا و هزینه‌های جانبی ماهیانه این گونه سرویس‌ها از عهده دارندگان اسب خارج است.

جهت مشاهده لیست محصولات داهوا کلیک کنید.

استفاده از بریج بی‌سیم راه‌دور برای دوربین‌های دیجیتال

تصویر بالا شمایی کلی از نحوه استفاده از بریج‌های بی‌سیم دوربرد جهت شبکه کردن دو ساختمان را ارائه می‌دهد (یکی با و دیگری بدون دسترسی به اینترنت) به طوری که ویدئو زنده دوربین F3210 IP را بتوان از راه‌دور روی اینترنت قرار داد. ساختمان سمت چپ نشان دهنده اصطبل (بدون دسترسی به اینترنت است اما دارای منبع تغذیه برق) و ساختمان سمت راست نشان دهنده منزل کشاورز است. این اصطبل خاص به صورن نفوذ ناپذیر در برابر جریان هوا ساخته شده و در منطقه است که در آن رطوبت بسیار کمی‌ وجود دارد. برای مناطقی که دارای رطوبت بیشتری هستند یا اگر دوربین امنیتی در محلی قرار گیرد که به طور مستقیم در معرض عناصر آب و هوایی سخت باشد، استفاده از دوربین‌های فضای باز را توصیه می‌کنم. نکته مهم: سیستم‌های بی‌سیم برد بلند نیازمند خط دید مستقیم بین فرستنده و آنتن گیرنده هستند. در فضای بین این مکان هیچ ساختمان یا درختی که مانع دید ساختمان روبرو باشد، نباید وجود داشته باشد. چکونگی کار کردن سیستم در اینجا توضیح داده خواهد شد. سیستم‌های بی‌سیم برد بلند، مانند  WIFI-EH9500، دارای آنتن‌های فرستنده و گیرنده هستند.

چنانچه نیاز به تعمیر دوربین مدار بسته خود دارید، با کارشناسان ما با شماره ۴۱۲۱۷-۰۲۱ در تماس باشید.

  1. سیستم فرستنده بی‌سیم را در خارج از ساختمان که نیازی به اتصال به اینترنت ندارد، نصب کنید که در این مورد، همان اصطبل اسب‌هاست.
  2. با مته سوراخی در دیوار بیرونی ساختمان ایجاد کنید و کابل تغذیه برق و کابل CAT-5 را به داخل اصطبل عبور دهید.
  3. دوربین مدار بسته را وصل کرده و آن را با استفاده از کابل CAT-5به فرستنده بی‌سیم متصل کنید.
  4. سیم برق دوربین مدار بسته و فرستنده WiFi را به یک پریز برق وصل کنید.
  5. گیرنده بی‌سیم را در منزل نصب کنید.
  6. با مته سوراخی در دیوار بیرونی ساختمکان منزل برای عبور کابل CAT-5 و کابل برق آنتن گیرنده ایجاد کنید.
  7. کابل CAT-5 را به روتر شبکه متصل کنید.
  8. منبع تغذیه آنتن گیرنده را یک پریز برق وصل کنید.
  9. حال جفت فرستنده / گیرنده به نحوی پیکربندی شده اند که یک بریج بی‌سیم WiFi بین آن دو برقرار است. می‌توان آنها را به صورتی پیکربندی کرد که تنها به یکدیگر متصل شوند به طوری که دیگر تجهیزات وای فای امکان تداخل امواج با آن‌ها را نداشته باشند. هدف از ایجاد این بریج بی‌سیم امکان برقراری ارتباط بین دوربین مدار بسته و شبکه خانگی است. حال شبکه خانگی به یک اتصال اینترنت سرعت بالا مانند DSL یا کابل متصل می‌شود.
  10. پورت فورواردینگ بر روی روتر پیکربندی می شود به طوری که می‌توان از راه‌دور و از طریق اینترنت به تصاویر دوربین‌های IP دسترسی داشت. شما canlearnمی‌توانید از اینجا اطلاعات بیشتری درباره پورت فورواردینگ کسب کنید.
  11. اکنون می‌توانید از هر نقطه‌ای از جهان با استفاده از یک مرورگر وب به تصاویر زنده دوربین امنیتی نصب شده در اصطبل‌ اسب‌ها دسترسی داشت. می‌توانید برای این دسترسی یک شناسه و رمز عبور بگذارید. می‌توان با استفاده از سیستم عامل‌های مک، ویندوز، اندروید و iOS به تصاویر دوربین دسترسی داشت.

سرور‌های ویدئویی ZAVIO  و دوربین‌های  IP از دسترسی راه‌دور مرورگر‌های وب که با ویندوز یا مک کار می‌کنند، پشتیبانی می‌کند. کاربران دستگاه‌های تلفن همراه iOS و آندروید حتی می‌توانند تجربه بهتری هم داشته باشند و آن استفاده از اپلیکیشن‌های همچون iCamViewer است که بر روی گوشی‌های تلفن همراه قابلیت نصب دوربین مدار بسته  دارد.

نظارت تصویری بیشتر با استفاده از بریج‌های بی‌سیم

علاوه بر این سیستم دوربین IP تکی که در بالا توضیح داده شد، در اینجا  به برخی از روش های مورد استفاده در  سیستم‌های بی‌سیم برد بلند برای انتقال تصاویر دوربین‌ امنیتی اشاره می‌کنیم.