پرش لینک ها

انتقال صدای دوربین مداربسته

در این مقاله بررسی خواهیم کرد که انتقال صدای دوربین مداربسته چگونه اتفاق رخ میدهد.  و برای اطلاع از بهترین مدل های دوربین مدار بسته کلیک کنید.

انتقال صدای دوربین مداربسته چگونه صورت می گیرد؟

برخی از دوربین های مداربسته علاوه بر قابلیت ضبط تصاویر دارای قابلیت انتقال صدا نیز می باشند برخی از دوربین های مدار بسته امکان دارد انتقال صدای دوربین به درستی انجام نگیرد یا در زمانی که تصاویر ضبط می شود صدای ضبط نشد در این من متن نحوه انتقال صدا در دوربین های مداربسته و همچنین مشکلات آن را برای شما ذکر می کنیم.

انواع دوربین مداربسته با قابلیت انتقال صدا

برخی از دوربین های مدار بسته وجود دارند که دارای قابلیت ضبط صدا می باشند اولین نوع دوربین های مداربسته که میکروفون نصب شده باشد که معمولاً برای نصب میکروفون بر روی این دوربین های مدار بسته بر روی بدنه آنها سوراخ های کوچکی وجود دارد و اما دومین نوع دوربین های مداربسته این است که میکروفون خارجی وجود ندارد و دارای یک ورودی مجزا برای نصب میکروفون دوربین می باشد.

انتقال صدای دوربین مداربسته آی پی

اگر برای شما ضبط صدای محیط مهم می باشد پیشنهاد می کنیم از دوربین های مدار بسته تحت شبکه استفاده کنید چرا که یکی از ویژگی ها و قابلیت های برتر دوربین های تحت شبکه برخورداری این دوربین ها از قابلیت انتقال صدا و صوت می باشد که شما می توانید برای استفاده از این قابلیت دوربین تحت شبکه از یک کابل شبکه استفاده کنید و این کابل شبکه را باید به دوربین مدار بسته و دستگاه تصاویر اتصال دهید تا بتوانید تصاویر و صدا را ضبط و انتقال دهید. شما می توانید از نرم افزار های مدیریت دوربین های مدار بسته نیز استفاده کنید و با نصب این نرافزار به راحتی دوربین مدار بسته را مدیریت و تنظیم کنید.

قابلیت صدای دو طرفه دوربین مدار بسته Two Way Audio

بعضی از دوربین های مدار بسته تحت شبکه از قابلیت صدای دوطرفه برخوردار می باشد یعنی توسط این دوربین های مداربسته امکان انتقال مکالمه صوتی وجود دارد و شما با فعال کردن این قابلیت می توانید از راه دور با کارمندان یا شخصی که در آن محیط وجود دارد از راه دور مکالمه داشته باشید به عنوان مثال دوربین ۴ مگاپیکسلی هایک ویژن دوربینی می باشد که از ۴ مگاپیکسل آی پی با کیفیت تاثیر بسیار عالی برخوردار است این دوربین مداربسته از قابلیت میکروفون داخلی برخوردار می باشد و نیازی نیست شما میکروفون خارجی نصب کنید هم چنین دارای اسپیکر نیز می باشد بنا بر این امکان قابلیت مکالمه دو طرفه در دوربین های مداربسته هایک ویژن فراهم شده است.

انتقال صدا مدل آی پی از طریق میکروفون اکسترنال

اگر دوربین مداربسته تحت شبکه میکروفون داخلی نداشته باشد شما می توانید جهت تقویت صدا از میکروفون خارجی استفاده کنید البته در نظر داشته باشید که باید دوربین مدار بسته دارای پورت مربوط به میکروفون باشد.

شما می‌توانید برای اتصال میکروفون دوربین های مدار بسته از طریق پورت AV دوربین و هم چنین کانکتور دو طرفه RCA میکروفون خارجی را به دوربین وصل کنیم می توانید از آداپتور برای تامین برق مورد نیاز دوربین مدار بسته استفاده کنید صدا و تصویر از طریق کابل شبکه به دستگاه NVR انتقال داده می‌شود.

تشخیص دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا

شرکت هایک ویژن برای دوربین های هایک ویژن که از قابلیت ضبط صدا برخوردار هستند در انتهای پارت‌نامبر خود از حرف S استفاده می کنند این دوربین ها می توان میکروفون داخلی داشته یا میکروفون خارجی متصل شود.

جابجایی صدای  آنالوگ

برای انتقال صدای دوربین مداربسته آنالوگ باید به مدل دستگاه dvr دقت کنید توجه داشته باشید که در دوربین های مداربسته آنالوگ برای انتقال صدا و تصویر از کابل جداگانه باید استفاده شود در صورتی که در دوربین های تحت شبکه صدا و تصویر از طریق یک کابل شبکه انتقال داده می‌شدند برای همین هنگام خرید باید تعداد پورت های ورودی صدا را در نظر داشته باشید دستگاه های دی وی آر ها تعداد پورت های صدا و تصویر از تعداد پورت های دوربین مداربسته کم تر می باشد در هنگام خرید دستگاه حتماً تعداد پورت را در نظر داشته باشید و با توجه به نیاز خودتان دستگاه را خریداری کنید.

جهت راهنمایی و انتخاب دوربین مدار بسته با قابلیت صدا می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا در انتخاب بهترین دوربین مداربسته شما را راهنمایی و کمک کنند.

 

دوربین مدار بسته داهوا