پرش لینک ها

زاویه دید دوربین مداربسته

چه عواملی بر زاویه دید دوربین موثر میباشد؟

می‌توان گفت اندازه سنسور تصویر و همچنین فاصله کانونی لنز دوربین مداربسته بسیار موثر می باشد در زاویه دید دوربین مداربسته.

فاصله کانونی لنز دوربین مداربسته

معمولاً دوربین ها دارای دو لنز می باشند یک لنز ثابت و یک لنز متغیر لنز ثابت دوربین معمولا با یک عدد نشان می‌دهند که هر عدد کوچکتر باشد زاویه دید دوربین بیشتر خواهد بود که دوربین برای محیط های داخلی معمولاً دارای لنز ثابت هستند زاویه دید در لنز ثابت معمولاً بین ۸۵ تا ۹۵ درجه می باشد اما در محیط های خارجی که دوربین ثابت دارد چون در ارتفاع قرار دارند زاویه دید بین ۶۵ تا ۸۵ درجه قرار دارد.
برخی از دوربین ها با لنز وریفوکال نیز در بازار وجود دارند که زاویه دید این دوربین ها بین ۳۰ تا ۹۵ درجه می باشد قابلیت زوم بر روی اشیا و همچنین افراد را دارند این دوربین ها توسط کارفرما به راحتی می توانند در زاویه دلخواه دوربین را تنظیم کنند.

نصب و فروش بهترین برند های دوربین مدار بسته در این وب سایت

اندازه چیپ تصویر دوربین مداربسته

وضعیت تبدیل نور به سیگنال الکترونیکی در دوربین های مداربسته بر عهده چیپ تصویر می باشد در نظر داشته باشید که چیپ تصویر تاثیر بسزایی در زاویه دید دوربین های مداربسته دارد اگر سایز چیپ تصویر کمتر باشد زاویه دید دوربین نیز پایین تر خواهد بود.
پس در هنگام خرید دوربین های مداربسته حتماً به اندازه چیپ تصویر نیز دقت کنید.

تفاوت دید دوربین های مداربسته آی پی با آنالوگ

نکته بسیار مهم این که دید دوربین های مداربسته آنالوگ و آی پی به هیچ عنوان با هم فرقی ندارند چرا که تنها دو عامل فاصله کانونی لنز دوربین و اندازه سنسور تصویر می باشد که بر روی زاویه دید دوربین تاثیر دارد.

بیشترین زاویه دید دوربین مداربسته چقدر است؟

دوربین هایی که دارای لنز چشم ماهی می باشد به گونه ای هستند که از تمامی زوایا می توانند تصاویر را برای شما ثبت و ضبط نمایند که این دوربین ها زاویه دید ۱۸۰ تا ۳۶۰ درجه را در اختیار شما قرار می دهند.
اما در نظر داشته باشید که دوربین های مدار بسته آنالوگ دارای زاویه ۳۶۰ درجه نمی باشند اما سیستم های تحت شبکه آی پی ۳۶۰° را نیز پوشش می‌دهند.
سوالی که برای کاربران به وجود می‌آید این است که چگونه می‌توان زاویه دید دوربین مداربسته را به دست آورد؟
ما در اینجا راه حلی برای به دست آوردن زاویه دید دوربین مدار بسته به شما آموزش خواهیم داد در نظر داشته باشید که برای بدست آوردن زاویه دید دوربین مداربسته اندازه تصویر و فاصله کانونی لنز که در کاتالوگ دوربین های مدار بسته شده است لازم می باشد.
شما می توانید برای به دست آوردن زاویه دید دوربین مداربسته واحد سایت شوید تا به صورت آنلاین اندازه سنسور و فاصله کانونی دوربین را وارد کرده تا به صورت اتوماتیک و با دقت بالا میزان زاویه دید دوربین را به شما بدهد.

زاویه دید بیشتر باشد بهتر است یا کمتر؟

بستگی به نوع کاربری شما دارد که زاویه دید دوربین های مداربسته چگونه باشد قبل از خرید دوربین مداربسته هدف خود را از نصب دوربین و نظارت بر چه محدوده است را مشخص کنید در کارخانه ها به دلیل گستردگی و بیشتر بودن فضا، زاویه دید بالاتر مد نظر می باشد تا دوربین مداربسته بتواند مناطق بیشتری را پوشش دهد اما در طلافروشی ها این عدد ترازو می باشد که بسیار مهم می باشد و معمولاً زوم در حداکثر ترین حالت باید قرار گیرد پس ما به شما پیشنهاد میدهیم قبل از خریداری دوربین های مداربسته حتماً هدف از درس بزرگی را برای خود مشخص کنید چراکه انتخاب بهترین زاویه دید دوربین بستگی به نوع کاربری شما دارد.

برای نصب دوربین مداربسته سعی کنید در محلی نصب کنید که مانعی برای دوربین نباشد و چیزی در جلوی دوربین قرار نگیرد نصب غیر اصولی موجب کاهش طول عمر مفید دوربین مداربسته و همچنین کاهش کارایی دوربین می باشد ما به شما پیشنهاد می کنیم برای نصب دوربین مداربسته حتماً از یک متخصص که توانایی انجام این کار را داشته باشد و به خوبی بتواند آن را در محیط داخلی از زاویه دید محدود و همچنین در محیط های خارج از زاویه دید بالا استفاده کند کمک بگیرید تا بتوانید دوربین را به خوبی نصب نمایید.

برای خرید دوربین مدار بسته داهوا با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در تماس باشید.