پرش لینک ها

علت سیاه و سفید شدن تصاویر دوربین مدار بسته

در این مقاله به بررسی علت سیاه و سفید شدن تصاویر در دوربین مداربسته می پردازیم.  اهمیت دوربین مدار بسته امروزه برای همه اشکار شده است با توجه به پیشرفت تکنولوژی دوربین های مداربسته با امکانات به روزی برای حفظ امنیت و حفاظت از محیط به بازار عرضه شدند که در ابتدا این دوربین های مداربسته تصاویر را به صورت سیاه و سفید و بدون رنگ ضبط می کردند اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی دوربین های مداربسته نیز توانستند رشد کرده و پیشرفت کنند و تصاویر را به صورت رنگی به خوبی ضبط کنند اما در برخی موارد دوربین های مدار بسته دچار مشکلاتی از جمله سیاه و سفید شدن تصویر دوربین مدار بسته می شوند و شما نیاز به تعمیر دوربین مدار بسته خود پیدا می کنید، تا بتوانید تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته را به صورت رنگی داشته باشید.

با ما همراه باشید تا در این مقاله علت سیاه و سفید شدن تصویر دوربین مداربسته برای شما ذکر کنیم و زمانی که دوربین مداربسته شما دچار سیاه و سفید شدن تصویر شد بتوانید به راحتی برطرف کنید.

سیاه و سفید شدن تصویر در دوربین مداربسته

جزئیات تصاویر ضبط شده توسط دوربین مدار بسته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد مانند رنگ وسیله ای که مجرمان از آن استفاده می‌کنند تا اقدام به سرقت یا غیره می کنند یکی از مشکلاتی که بیشتر برای دوربین های مداربسته ایجاد می‌شود سیاه و سفید شدن تصویر دوربین مداربسته می باشد که باعث می‌شود که تصاویر به خوبی و واضح دیده نشود در ادامه علت های سیاه و سفید شدن تصویر دوربین را برای شما ذکر می کنیم.

بیشتر بخوانید: آموزش ویدئویی دریافت تصاویر دوربین ایمو

سنسورهای مادون قرمز

در اکثر دوربین های مداربسته سنسور های مادون قرمز تعبیه شده اند که اگر نور محیط کم باشد باعث می‌شود تا دوربین مداربسته نتواند تصاویر را به‌خوبی ثبت و ضبط کند و چراغ های مادون قرمز که در دوربین تعبیه شده‌اند از کار می‌افتد.

بهتر است بدانید که در اطراف لنز دوربین های مداربسته معمولا چراغ هایی تعبیه شده اند که مادون قرمز قرار می گیرد که در صورت روشن شدن به صورت نور نشان داده می شود که در صورتی که این نور قرمز به شی یا چیزی برخورد کند باعث می شود شما تصاویر دوربین مداربسته را به صورت سیاه و سفید دریافت کنید برای برطرف کردن این مشکل شما باید سعی کنید از دوربین هایی که توان بالایی در شب دارند استفاده کنید تا بتوانید در شب تصاویر رنگی را توسط دوربین های مداربسته ثبت کنید.

منبع تغذیه

در صورتی که برق به صورت صحیح به دوربین مداربسته وارد نشود باعث می شود تا مشکل در تصاویر دوربین ها ایجاد شود البته توجه داشته باشید که شما اگر از اداپتور های غیر اورجینال نیز استفاده کنید باعث می‌شود تا مشکلاتی برای دوربین مدار بسته شود سعی کنید همیشه از تجهیزات و لوازم جانبی از جمله اداپتور های اورجینال استفاده کنید.

توجه داشته باشید که اگر دوربین مداربسته در محیط کم نور نصب شده باشد باعث می شود تا حالت دید در شب دوربین مداربسته فعال شود که در اینجا باعث می شود تا شما تصاویر را به صورت سیاه و سفید دریافت کنید یکی دیگر از موارد که باعث می شود تصاویر در دوربین مدار بسته سیاه و سفید شود این است که لنز دوربین مداربسته آلوده و کثیف شده باشد در این صورت معمولاً نور محیط کن به لنز برسد و امکان دارد تا تصاویر به صورت سیاه و سفید ضبط و ذخیره شود.

البته در نظر داشته باشید که اگر دوربین مداربسته به گونه‌ای نصب شده باشد که نور به صورت مستقیم به لنز دوربین مداربسته وارد شود باعث می‌شود تا تصاویر به صورت سیاه و سفید ضبط شود.

اگر تنظیمات دوربین مداربسته و دستگاه ضبط تصاویر نیز دستکاری شده و اختلالی ایجاد شود باعث می شود تا شما تصویر دوربین مداربسته را به صورت سیاه و سفید دریافت کنید.

توجه داشته باشید زمانی که قصد دارید دوربین مداربسته را خریداری کنید حتماً به حالت دید در شب توجه داشته باشید چرا که اگر دوربین مداربسته که خریداری می‌کنید دارای حالت دید در شب باشد می تواند تصاویر را در شب نیز به صورت رنگی ضبط کند اما اگر دوربین مداربسته شما بدون حالت دید در شب باشد باعث می‌شود تا در شب تصاویر را به صورت سیاه و سفید ذخیره کند چرا که نور کم بوده و تصاویر به صورت سیاه و سفید ضبط می شود.