پرش لینک ها

معرفی دوربین مدار بسته AHD

این روزها به واسطه افزایش آمار سرقت از منازل مسکونی، دفاتر و … اکثریت به سمت خرید دوربین مداربسته روی آورده‌­اند. دوربین­‌های مداربسته انواع و اقسام مختلفی دارند که کاربر باید بسته به نوع استفاده و محل نصب، یکی از آنها را انتخاب کند. دوربین مداربسته AHD یکی از آنهاست که در این مقاله قصد داریم بیشتر درباره آن صحبت کنیم.

دوربین مداربسته AHD چیست؟

دوربین مداربسته AHD که فرم کوتاه شده عبارت Analogue High Definition است به معنای دوربین مداربسته آنالوگ HD است. این نوع دوربین فرم پیشرفته از دوربین­‌های مداربسته آنالوگ TVLs است که به دوربین مداربسته CVBs معروف هستند. دوربین مداربسته AHD یک تکنولوژی امروزی و جدید است که برای انتقال تصاویر با کیفیت بالا استفاده می­‌شود. پیش از این تکنولوژی دوربین­‌هایی با کیفیت غیر HD بودند که با کمک کابل­‌های کواکسیال به دستگاه ضبط تصاویر DVR  وصل می­‌شدند. همین موضوع سبب افت کیفیت تصاویر به دست آمده می­‌شد، اما در دوربین مداربسته AHD  تصاویر به کمک کابل کواکسیال ولی تحت پوشش دیجیتال منتقل می­‌شوند. بنابراین تصاویر بدون افت کیفیت تا 1000 منتقل می­‌شوند. البته عدم افت کیفیت بستگی به کابل کواکسیال نیز دارد.

ویژگی­‌های مهم دوربین مداربسته AHD

از جمله ویژگی­‌های مهم این دوربین که نسبت به سایر دوربین­‌های مداربسته برتر است، شامل:

کیفیت بالای تصاویر

فراموش نکنید که دوربین مدار بسته AHD از خانواده آنالوگ‌­ها است و کیفیت تصاویر آن بر پایه مگاپیکسل خواهد بود. اولین دوربین مداربسته از این خانواده با کیفیت 1 مگاپیکسل به بازار عرضه شد یعنی وضوح تصویری برابر با 480*720 با سرعت 30 فریم بر ثانیه. در حالی که امروزه با کیفیت تصویر 5 مگاپیکسل وارد بازار شده است.

بعد مسافت بالا برای ارسال تصاویر به کمک کابل کواکسیال

دوربین مداربسته AHD  به کمک کابل کواکسیال کار می‌­کند، و انواع کابل این امکان را به آن می‌­دهد تا فاصله 1000 متر ارتباط بین بین و دستگاه ضبط کننده تصاویر دیجیتال یا DVR بدون افت کیفیت، برقرار باشد. این در حالی است ماکسیمم مسافت در دوربین­‌های CVBs حدود 100 متر است. جالب است بدانید که این نوع دوربین به شکل­‌های زیر نیز ساخته شده است:

  1. دوربین مداربسته بالت (Bullet)،
  2. دوربین مداربسته دام (Dome) + بدنه آلومینیومی و پلاستیکی + ضدآب (Water Proof) + دید در شب.

آیا برای تکنولوژی AHD به DVR نیاز است؟

برای ضبط تصاویر دوربین مداربسته از دستگاه ضبط کننده تصاویر دیجیتال یا DVR استفاده می شود. برای این نوع دوربین نیز به تکنولوژی DVR نیاز است. اما باید دقت داشته باشید که دستگاه ضبط DVR معمولی قادر به پشتیبانی از دوربین­‌های مداربسته AHD نیست. بنابراین باید دوربین مداربسته AHD با DVR مخصوص آن باید تهیه شود.

دوربین مداربسته AHD چگونه کار می­‌کند؟

این نوع دوربین AHD بر اساس سیستم­‌های تلویزیونی دیجیتال (DTV) تصاویر را منتقل می­‌کند که اطلاعات همچنان به صورت آنالوگ انتقال پیدا می­‌کنند. در واقع نوع کد گذاری آنها امکان انتقال اطلاعات با حجم بیشتر و در نتیجه گرفتن تصاویر با رزولوشن بالاتر را ایجاد می­‌کند. کد گذاری در دوربین مداربسته AHD به کمک چیپ  AHD-TX است. به این صورت که اطلاعات دیجیتال را از دوربین دریافت می­‌کند و آنها را به صورت AHD کد گذاری می­‌کند. در مورد DVR نیز چیپست AHD-RX اطلاعات کد گذاری شده را دریافت می­‌کند و به صورت دیجیتال آماده ضبط می­‌نماید.

دوربین مداربسته IP مناسب­‌تر است یا AHD؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که انتهاب هر کدام از دوربین­‌های مداربسته، بستگی به نوع کاربرد شما دارد. برای یک انتخاب بهتر، باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  1. دوربین­‌های IP روی بستر شبکه نصب می‌­شوند در حالی که دوربین­‌های AHD  به کمک کابل کواکسیال متصل می­‌شوند.
  2. مواقعی که بستر شبکه اهمیت ندارد، دوربین­‌های AHD  گزینه مناسب و مقرون به صرفه­‌ای هست، در حالی که اگر ویژگی­‌های شبکه مورد نظر شما است، باید به سراغ IP  رفت، هر چند هزینه بالاتری باید پرداخت گردد.

مزایای دوربین­‌های AHD

شامل:

  • قیمت مقرون به صرفه (در مقایسه با دوربین­‌هایIP )،
  • مقاوم در برابر نویز، این نوع دوربین نسبت به دوربین­‌های آنالوگ نویز پذیری کمتری دارد.

هر دوی این ویژگی‌­ها باعث شده است تا دوربین مداربسته AHD جایگزین مناسبی برای دوربین مداربسته آنالوگ باشد.

سخن آخر

با توجه به همه آنچه گفته شد، اگر بین خرید دوربین‌­های AHD  و آنالوگ دو دل هستید، بدون شک دوربین مداربسته AHD را انتخاب کنید. زیرا این سیستم کیفیت بالایی را با استفاده از کابل کواکسیال و یک دستگاه DVR  مجهز به تکنولوژی AHD  در اختیار شما قرار می­‌گذارد که پرداخت کمترین هزینه می‌­توانید آن را بخرید. فقط باید مطمئن باشید که از یک فروشگاه معتبر خرید می­‌کنید. شرکت نظارت گستر ایمن می‌­تواند در تجربه یک خرید خوب با شما همراه باشد. برای اطلاعات بیشتر می­توانید به سایت negaco.com مراجعه کنید و یا با شماره 41217-021 تماس بگیرید.

جهت استعلام قیمت دوربین مدار بسته داهوا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x