پرش لینک ها

از دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال یا dvr چه می­ دانید؟

اگر تا به حال با دوربین مدار بسته سر و کار داشته‌­اید، می­‌دانید که تصاویر حاصل از آنها به صورت آنالوگ است و خوانایی لازم را ندارد، اما به کمک دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال یا dvr این مشکل حل می­‌شود. در واقع دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال کمک می­‌کند تا تصاویر آنالوگ به دیجیتال تبدیل شوند و در نهایت بر روی کارت حافظه یا هارد دستگاه ذخیره شوند.

بیشتر بخوانید: طریقه ی نصب اولیه دستگاه dvr

دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال چیست؟

به طور کلی دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال یا DVR که مخفف Digital Video Recorder است نوعی سیستم الکترونیکی است که تصاویر آنالوگ دوربین مدار بسته را به کمک کابلی دریافت می­‌کند. تصاویر دریافتی داخل دستگاه  کد گذاری و پردازش می­‌شود. بسته به نوع dvr کیفیت نهایی تصویر می­‌تواند متفاوت باشد. برای مثال برخی از dvr های موجود  به نام HD-DVR شناخته می­‌شوند و این قابلیت را دارند تا تصاویری با وضوح بسیار بالا در اختیار کاربر بگذارند.

این دستگاه‌­های DVR و یا حتی HD-DVR پورت­‌های ورودی و خروجی دارند که شامل:

  • پورت­ خروجی صدا برای اتصال به اسپیکر،
  • پورت­ ورودی صدا برای نصب میکروفن،
  • پورت­ انتقال تصاویر HDMI
  • پورت­ VGA برای اتصال به نمایشگر،
  • پورت CVBS برای اتصال به تلویزیون،
  • پورت ارتباطی شبکه LAN برای اتصال به شبکه یا دستگاه سوئیچ،
  • خروجی آلارم،
  • پورت USB برای اتصال موس یا کیبورد.

لازم به ذکر است که تمامی پورت­‌های نام برده در بالا، به صورت یکجا در تمام مدل­‌های ضبط تصاویر دیجیتال موجود نیست و بسته به قیمتی که می­‌پردازید، امکانات آن متفاوت خواهد بود.

Dvr چه کاربردهایی دارد؟

کاربردهای آن عبارتند از:

دستگاه ضبط تصاویر دوربین مداربسته (تبدیل آنالوگ به دیجیتال)

به کمک این دستگاه، تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته قابل بازبینی و یا حتی پشتیبان­‌گیری است.

مشاهده تصاویر دوربین مداربسته با dvr

علاوه بر ضبط تصاویر، dvr این قابلیت را به شما می‌­دهد تا با اتصال دستگاه به نمایشگر، تصاویر تمامی دوربین­‌ها را در لحظه و پیوسته مشاهده کنید.

تنظیم و ضبط تصاویر

Dvr به کمک امکاناتی که دارد این قابلیت را برای شما فراهم می­‌کند تا نور، رنگ، نوع و زمان بندی ضبط را به دلخواه تنظیم کنید.

قابلیت dvr برای اتصال به شبکه یا انتقال تصویر

به کمک پورت LAN دستگاه dvr این امکان را دارید تا تصاویر دوربین­‌های خود را به محیط شبکه کامپیوتری وارد کنید و یا از طریق اینترنت مشاهده نمائید.

قابلیت کنترل دوربین گردان

یکی دیگر از پورت­‌های موجود بر روی dvr، پورت RS485 است که به شما این امکان را می­‌دهد تا دوربین­‌های گردان یا دوربین­‌های زوم را کنترل کنید.

مزایا و معایب دستگاه dvr

مزایا شامل:

  • پرداخت هزینه کمتر، زیرا مثل همیشه اولین دغدغه برای هر خریدی، پول است. خرید دوربین مدار بیته نیز از این قاعده مستثنی نیست! دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال را می‌­توانید با قیمت مناسب تهیه کنید.
  • همانطور که تا به اینجا متوجه شدید، dvr با اینترنت کار نمی­‌کند، بنابراین نگرانی نیز بابت قطعی تصاویر وجود ندارد.
  • کار کردن با دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال بسیار ساده است زیرا نیاز به نرم­‌افزار خاصی ندارد. تنها موردی که شاید برای شما مشکل ایجاد کند، کابل کشی پیچیده آن است.

و اما معایب:

  • اگر کمی با دوربین مدار بسته آشنا باشید، می‌­دانید که حداقل یک سیم در قسمت پشتی دستگاه وجود دارد. بنابراین برای اتصالات بیشتر، کابل­‌ها افزایش پیدا می‌­کند. متأسفانه در مورد dvr نیز این افزایش سیم کشی، هنگام نصب محدودیت ایجاد می­‌کند.
  • دستگاه dvr نسبت به nvr کیفیت تصویر کمتری دارد.
  • درست است که این در برخی موارد، دوربین مدار بسته با اینترنت کار نمی­‌کند، اما نباید محل نصب خیلی از دستگاه دور باشد تا مبادا در سیگنال اختلال ایجاد شود.

امنیت خود را به نظارت گستر ایمن بسپارید!

همانطور که می‌­دانید کاربرد اصلی دوربین مدار بسته برای حفظ امنیت است. بنابراین اگر قصد تهیه آن را دارید بهتر است از کیفیت دستگاهی که خریداری می‌­کنید، مطمئن باشید. کیفیت بالا را باید از مراکز معتبر بخواهید. شرکت نظارت گستر ایمن نیز با سابقه­‌ای درخشان در زمینه انواع دوربین مدار بسته، dvr  و … آماده خدمت رسانی است. اگر تمایل به خرید دارید می‌­توانید به سایت negaco.com مراجعه کنید و یا با شماره 41217-021 تماس بگیرید.

جهت استعلام قیمت دوربین مدار بسته داهوا با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x