پرش لینک ها

نقاط کور دوربین مداربسته را چطور پیدا کنیم؟

5/5 - (20 امتیاز)

در این مقاله به شما خواهیم گفت که  نقاط کور دوربین مداربسته را چطور پیدا کنیم. جهت اطلاع از قیمت داهوا  کلیک کنید.

پیدا کردن نقاط کور دوربین مداربسته

یکی از دغدغه‌های نصب دوربین مداربسته نقاط کور دوربین ها می باشد همیشه نقاط کوری وجود دارند که در زاویه دید دوربین های مداربسته قرار نمی گیرد در نظر داشته باشید که سارقین حرفه ای به دوربین های مدار بسته توجه می کنند پس بهتر است دوربین های خانه محل کار خود را بررسی کنید و نقاط کور را بیابید.

نقاط کور دوربین مداربسته را چطور پیدا کنیم؟

مکان هایی که در هیچ یک از زوایای دید دوربین های مدار بسته قرار نمی گیرند نقاط کور می باشد با توجه به طراحی ها و شیوه نصب معمولاً محیط ها دارای نقاطی هستند که لنز های دوربین قادر به ثبت تصویر نمی باشد. اگر زاویه دید دوربین های مدار بسته را داشته باشید که در هنگام خرید دوربین این زاویه دید در داختل برگه راهنمای دوربین مدار بسته ذکر شده است توسط زاویه دید می توانید به راحتی نقاط کور دوربین را چپ

برای پیدا کردن نقاط کور اولین قدم به دست آوردن زاویه دید دوربین های مدار بسته می باشد هنگامی که شما دوربین‌مداربسته را خرید می کنید این زاویه دید در دیتاشیت دوربین ذکر شده است لنز های مختلفی در زاویه دید های متفاوت وجود دارد مثلاً دوربین مداربسته با فاصله کانونی ۴ میلی متر تقریباً دارای زاویه دیدی برابر با ۸۰ درجه می‌باشد و تمامی نقاطی که خارج از این زاویه باشد معمولاً نقاط کور می باشند و دوربین آن ها را ثبت نمی کند.

برای به دست آوردن دوربین مداربسته بهتر است آن را روشن کنید و با آزمون و خطا محدوده نقاط کور را به دست آورید می توانید از فردی کمک بگیرید تا جلوی دوربین ظاهر شده و در تمام نقاط رفت و آمد کند شما نیز تصاویر دوربین را دنبال کنید البته می توانید این کار را از طریق گوشی همراه نیز انجام دهید.

چطور نقطه کور نداشته باشیم؟

برای این که نقطه کور نداشته باشید مکان هایی که می خواهید مانیتور شوند را بررسی کنید و از آنها یا عکس بگیرید در این موارد کارشناسان می‌توانند با توجه به این عکس ها به شما کمک کنند که اندازه لنز مورد نیاز دوربین چقدر باشد و دوربین را در چه فاصله ای باید نصب کنید و هم چنین پهنای مورد نظر و دوربین مداربسته چقدر است البته می توانید در چندین دوربین استفاده کنید تا نقطه کوری وجود نداشته باشد می توانید دوربین‌های مدار بسته را به طریقی نصب کنید که محدوده شان با هم همپوشانی داشته باشد و هیچ نقطه کوری وجود نداشته باشد.

اول از همه روی مکان تمرکز کنید.

رعایت یک پارچگی یکی از ویژگی های مهم در هنگام نصب ابزار برای از بین بردن نقاط کور می باشد اما مهم ترین نکته این که شما برای نصب دوربین مداربسته محل مناسبی را انتخاب کنید می توانید برای این کار از کارشناسان کمک بگیرید تا محل مناسب برای نصب دوربین های مداربسته خانه شما را تعیین کند و در این صورت نقطه کور بسیار کم وجود خواهد داشت.

دوربین با زاویه دید گسترده

انتخاب محل نصب دوربین مدار بسته نقش اساسی در نداشتن نقطه کور را دارد ولی باید راه های جایگزینی را هم در نظر داشته باشید که یکی از راه‌های جایگزین برای نداشتن نقطه کور در دوربین های مدار بسته این است که زاویه دید گسترده تری داشته باشید.

چرا که این دوربین ها می توانند نقاط بیشتری از محیط را به خوبی پوشش دهند و درصد زیادی از نقاط کور از بین می رود که در ادامه به معرفی تعدادی دوربین مداربسته با زاویه دید گسترده تر می پردازیم.

دوربین مداربسته چشم ماهی پانورامیک

زاویه دید این دوربین های مدار بسته معمولا ۳۶۰ درجه می باشد و شما برای اینکه از این نقطه کور جلوگیری کنید بهترین گزینه دوربین های مدار بسته چشم ماهی پانورامیک می باشد دوربین های مداربسته دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه می باشد و هیچ نقطه کوری ندارد بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ دنیا برای جلوگیری از سرقت از این دوربین مداربسته چشم ماهی پانورامیک استفاده می کنند.

دوربین مدار بسته PTZ

این دوربین ها به دوربین های گردان یا چرخشی نیز معروف هستند که نسبت به دوربین‌های چشم‌ ماهی پانورامیک از قیمت کمتری برخوردار هستند و برای افرادی که دنبال گزینه اقتصادی تر می باشند بسیار مناسب می باشد شما می‌توانید با استفاده از دوربین توسط کنترلر تمامی نقاط را پوشش دهید و هیچ نقطه کوری وجود ندارد که دوربین به آن دید نداشته باشد.

شما می توانید جهت انتخاب بهترین دوربین مداربسته و محل نصب مناسب دوربین های مدار بسته از راهنمایی های کارشناسان بهره مند شوید.