پرش لینک ها

کابل شبکه چیست (Lan) | انواع کابل LAN

تعمیر دوربین مداربسته در مرکز تخصصی رستر سرویس در استان تهران. تعمیر برد، دوربین مداربسته سوخته، تعمیرات انواع دستگاه های DVR و NVR، تعمیر دوربین مدار بسته از برندهای مطرحی همچون داهوا، هایک ویژن و… . لطفا جهت استعلام قیمت تعمیرات با واحد مشاوره فنی تماس بگیرید.

کابل شبکه کاربرد های فراوانی دارند که یکی از کاربرد های مهم دوربین مدار بسته می باشد که از انواع کابل های شبکه ی دوربین شبکه استفاده می‌کنند معمولاً از هشت رشته سیم مسی که دو به دو به یکدیگر شدند تشکیل می‌شود که باعث می‌شود تا نویز در سیم های موجود در دوربین مداربسته کمتر شود. جهت اطلاع از قیمت داهوا کلیک کنید.

انواع کابل شبکه

شیلد
فویل
سیم اتصال ب زمین
روکش PE. برای کابل های مورد استفاده در فضای خارجی
محافظ

کابل شبکه دوربین مدار بسته

معمولاً کابل هایی هستند که به شکل تنیده بر یکدیگر می باشند و برای انتقال دیجیتال دیتا یا اطلاعات موجود در دوربین های مداربسته استفاده می شوند را کابل شبکه می گوید که انواع متفاوتی وجود دارد با توجه به کاربردهای خاصی که دارند.

مشخصات کابل شبکه

معمولاً هر کابل از هشت تا سیم تشکیل می شود که باعث می شود تا نویز بر روی سیم ها کمتر شود و به شکل دو به دو به هم وصل شده‌اند در نظر داشته باشید که حداکثر طول کمتر برای هر کابل به سیستم معمولاً ۱۰۰ متر می باشد.

رنگ بندی

معمولاً به رنگ های سفید سبز یا سبز سفید نارنجی و همچنین نارنجی سفید آبی یا آبی سفید قهوه ای و قهوه ای تولید و به بازار عرضه می شوند.

دسته بندی

معمولاً میزان فرکانسی که انواع کابل ها پشتیبانی می کند متفاوت می باشد بنابراین حجم اطلاعاتی که قابل انتقال می باشد نیز بسیار تفاوت خواهد داشت که معمولاً دسته بندی ها را با CAT همه می شناسند.

CAT3
این مدل معمولاً از فرکانس ده هزار هرتز پشتیبانی می کند که می تواند اطلاعات را تا ۱۰ مگاپیکسل انتقال دهد در نظر داشته باشید که با توجه به  این که این نوع آپ محدودیت حجم انتقال دارد در حال حاضر از آن استفاده نمی کنند.

CAT5
توجه کنید این نوع از کابل ها معمولاً تا فرکانس ۱۰۰ مگا هرتز را معمولا پشتیبانی می‌کند همچنین انتقال اطلاعات در این کابل های شبکه تا ۱۰۰ مگا پیکسل می باشد.

CAT6

در ابتدا این نوع کابل های شبکه فرکانس ۲۵۰ مگا هرتز را پشتیبانی می کردند اما با توجه به پیشرفته تکنولوژی و استفاده از زیر مجموعه ها در حال حاضر این نوع کابل شبکه فرکانس ۵۰۰ تا ۶۵۰ مگا هرتز را نیز پشتیبانی می کند.

CAT7

این نوع کابل شبکه ای که بیشترین کاربرد را دارد معمولا از فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند و هم چنین می‌تواند اطلاعات و تا ۱۰ گیگ پیکسل انتقال دهد.

از نظر نوع محافظ استفاده شده در آن

در تولید کابل شبکه معمولاً از نوع پوشش استفاده می‌کنند که باید این نوع پوشش محافظ آن کیفیت بالایی داشته باشد که این کابل های شبکه با توجه به نوع محافظ به دسته بندی های زیر تقسیم می شود

کابل UTP این نوع کابل ها همان کابل های شبکه می باشند که معمولا بدون غلاف محافظ هستند.

کابلSTP و اما این نوع کابل شبکه خلاف محافظ را دارا می باشد.
کابل S_UTP و بهتر است بدانید که کابل روکش داره بدون غلاف محافظ را با این اسم می شناسند.
کابلU_FTP همچنین کابل شبکه ای که دارای فول محافظ برای سیم باشد را در بازار به این اسم می شناسند.
کابلSFTP کابل  دارای غلاف محافظ و همچنین روکش زرورقی در بازار به این است که شناخته می شود.

سیستم های دوربین مداربسته

همانطور که می دانید در سیستم های حفاظتی و امنیتی از جمله دوربین های مداربسته معمولاً از تابلوی شبکه متنوعی استفاده می کند بهتر است بدانید که برای محیط های داخلی و اداری از کابلهای CAT_6UTP استفاده می کنند همچنین معمولا کمی طولانی تر می باشد و امکان دارد به کابل شبکه سرب بخورد از کابلCAT_6SFTP استفاده می کنند.
اما اگر پهنای باند و تصاویر در دوربین‌های مداربسته زیاد باشد باید از کابلCAT_7 استفاده شود.

نکته بسیار مهم : کیفیت کابل های شبکه در دوربین های مدار بسته از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اگر از کابل های شبکه بی کیفیت در دوربین های مدار بسته استفاده کنید در کیفیت و وضوح تصویر تاثیر گزار می باشد و باعث می شود تا کیفیت تصاویر در دوربین های مدار بسته ضعیف شود.