پرش لینک ها

از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته روشن است؟

4.5/5 - (42 امتیاز)

از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته روشن است؟ این سوال در مورد دوربین مداربسته صرف نظر از اینکه برند آن داهوا، هایک ویژن، های لوک و… باشد، برای اکثر افراد مخصوصا زمانیکه در مکان های عمومی قرار می گیرند پیش می آید.

حتی ممکن است موقع بیرون رفتن از منزل شما بخواهید از فعال بودن دوربین مدار بسته خود مطمئن شوید. برای تشخیص روشن بودن دوربین مدار بسته باید یکسری راهکارهای ساده وجود دارد که در این مقاله از سری مقالات آموزشی نظارت گستر ایمن به آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: چگونه دوربین مداربسته را خاموش کنیم؟

راهکارهای ساده برای تشخیص روشن بودن دوربین مداربسته

از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته روشن است

از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته روشن است؟ یکی ساده ترین روش ها برای پاسخ دادن به این سوال، این است که چک کنید آیا دوربین یا لنزهای آن حرکتی دارند یا خیر؟

لازم به ذکر است که در ساخت برخی دوربین ها از لنز موتورایز استفاده می شود و حرکت این نوع لنز موقع زوم کردن کاملا قابل مشاهده است. همچنین دوربین های گردان نیز برای ثبت تصاویر در جهت های مختلف از قبیل عمودی و افقی حرکت می کنند.

پس بدیهی است که اگر دوربینی حرکت کند، مسلما روشن است. آیتم دیگری که مشخص میکند دوربین روشن است یا نه، مشخص بودن نور قرمز کوچکی از دوربین مدا بسته است. این قابلیت اغلب در دوربین های هایک ویژن با قابلیت دید در شب به چشم میخورد. در ادامه به بررسی راهکارهای تخصصی تری خواهیم پرداخت که مشخص میکند دوربین روشن است یا خاموش.

از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته روشن است

در نظر داشته باشید که هر شخصی برای حفظ حریم شخصی خود باید روشن بودن یا خاموش بودن دوربین مدار بسته در محلی که دوربین نصب شده است دقت کند مثال وقتی شما برای خرید به فروشگاه مراجعه می کنید و قسمت اتاق پررو می روید باید اطمینان داشته باشید که دوربینی که در آن قسمت نصب شده است روشن می باشد یا خاموش هم چنین اگر شما برای حفظ امنیت شرکت یا محیطی از این دوربین مدار بسته استفاده می کنید باید چک کنید که دوربین های شما در حال ضبط هستند یا خیر؟
در این مقاله چند روش راحت و آسان برای بررسی روشن بودن دوربین مدار بسته را برای شما ذکر می کنیم.

راهکار اول: دستگاه ضبط تصاویر NVR/DVR را بررسی کنید.

از کجا بفهمیم دوربین مداربسته روشن است

اگر شما دوربین مداربسته را در محیطی نصب کرده باشید و به آن دسترسی داشته باشید می توانید دستگاه ضبط تصاویر ان وی ار و دی وی آر را بررسی کنید و بدانید که دستگاه دوربین مداربسته در حال ضبط می باشد یا خیر؟
البته توجه داشته باشید که این دستگاه‌ها امکان دارد نشان دهد که دوربین مداربسته در حال ضبط می باشد و تنها شما دسترسی دارید می توانید تصاویر را مشاهده کنید و در نهایت تصاویری توسط دوربین ضبط نشده باشد و شما باید نحوه عملکرد دوربین های مداربسته را چک کنید.

راهکار دوم: بررسی چراغ های اطراف لنز

این روش در عین سادگی یکی از بهترین روشهایی است که به راحتی می‌توانید بفهمید که آیا دوربین مدار بسته شما روشن است یا خاموش. کافیست چراغهای اطراف لنز دوربین را چک کنید. بیشتر پارتنامبرهای دوربین مداربسته چراغهایی  LED برا دیده شدن اجسام در شب توسط نور مادون قرمز دارند. در روز با مشاهده نور بسیار ضعیف این چراغ‌ها در اطراف لنز می‌توانید به روشن بودن دوربین پی ببرید.

راهکار سوم: کمک گرفتن از وای فای گوشی

اگر دوربین های مداربسته که شما نصب کرده‌اید از نوع وای فای دار باشد می توانید وای فای گوشی همراه خود را روشن کنید و با این روش می توانید تمامی وای فای های موجود در اطراف را مشاهده می کنید و اگر دوربین مدار بسته شما روشن باشید میتوانید وای فای آن را نیز پیدا کنید و به همین راحتی تشخیص دهید که دوربین مدار بسته روشن است یا خاموش؟.

از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته روشن است ؟ استفاده از اپلیکیشن ها

شما می توانید برای روشن یا خاموش بودن دوربین های مداربسته از نرم افزار هایی که در این زمینه وجود دارند نیز کمک بگیرید برخی از نرم افزارهایی که در این زمینه وجود دارند عبارتند از: Glint Finder و Hidden Camera Detecto
شما می توانید به راحتی این نرم افزارها را دانلود کرده و بر روی گوشی همراه خود نصب کنید تا به راحتی بتوانید تشخیص دهید که دوربین مداربسته ای که نصب کرده‌اید فعال می باشند یا خیر.

راهکار پنجم: استفاده‌ از تجهیزات الکترونیکی ضد جاسوسی

در این روش شما باید تجهیزاتی را که برای تشخیص روشن یا خاموش بودن دوربین مدار بسته مورد نیاز می باشد را به صورت جداگانه خریداری نمایید و از قیمت بالایی نیز برخوردار می باشد شما می توانید از برخی از آشکارساز ها استفاده کنید تا اگر دوربین مخفی در محیط شما به کار رفته باشد به راحتی پیدا کنید این آشکارساز ها به گونه ای عمل می کنند که اگر دوربینی در محیط وجود داشته باشد سیگنال دوربین را به راحتی می‌تواند دریافت کند و به شما آلارم دهد.

از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته روشن است ؟ حرکت لنز دوربین مداربسته

با دقت به دوربین مدار بسته نگاه کنید البته اگر دوربین های مداربسته شما از لنز موتورایز استفاده کرده باشند شما می توانید به راحتی حرکت لنز در دوربین مداربسته را تشخیص دهید در برخی از دوربین های مداربسته معمولاً لنز ها در دو جهت افقی و عمودی حرکت می‌کنند و اگر لنز های دوربین مداربسته ثابت باشد یعنی دوربین مداربسته شما غیرفعال و خاموش می باشد.

برچسب ها: از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته خاموش است، از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند، دوربین مداربسته روشن، چگونه بفهمیم دوربین مداربسته روشن است ؟، چک کردن روشن بودن دوربین مداربسته، چگونه بفهمیم دوربین مداربسته روشن است، از کجا بفهمیم دوربین مداربسته فعال است، از کجا بدانیم دوربین مداربسته روشن است، از کجا بفهمیم دوربین مداربسته روشن است، روش از کار انداختن دوربین مدار بسته، دوربین مدار بسته تا چند روز فیلم نگه میداره، از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته صدا ضبط میکند، برنامه تشخیص دوربین مدار بسته، ایا دوربین مدار بسته صدا ضبط میکنه، روشن شدن چراغ دوربین مدار بسته،

اشتراک در
اطلاع از
14 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
14
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x