پرش لینک ها

کاربرد سوئیچ در تجهیزات نظارتی

5/5 - (20 امتیاز)

در این مقاله به بررسی کاربرد سوئیچ در تجهیزات نظارتی می پردازیم. با توجه به سرقت های اخیر از منازل بهترین مدل دزدگیر اماکن در سایت نگاکو نصب و راه اندازی می شود.

سوئیچ چیست و کاربرد آن در دوربین مداربسته

­­با توجه به استفاده اکثر مردم از دوربین های مداربسته برای محافظت و امنیت محیط مورد نظر روزه به روز بر تقاضای مشتریان برای تولید دوربین های مداربسته بیشتر می شود بهتر است بدانید که یکی از دستگاه هایی که امروزه کاربرد فراوانی در دوربین های مداربسته دارد سوپیچینگ می باشد.

سوئیچ چیست ؟

این دستگاه دارای قابلیت متصل کردن چند دستگاه مانند دوربین یا کامپیوتر را دارد و اطلاعاتی که در این دستگاه ها رد و بدل می شوند را می تواند کنترل کرد و اطلاعات اول به سوئیچ ارسال می شود و پس از اینکه سوئیچ تایید کرد به مقصد ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: جانمایی سوئیچ شبکه در پروژه های تحت شبکه

سوئیچ چگونه کار می کند؟

مدیریت اتصال و انتقال داده ها بر عهده دستگاه سوئیچ می باشد توجه داشته باشید اطلاعاتی در دوربین یا کامپیوتر می شود معمولا در قالب بسته ارسال می شود که در داخل هر بسته معمولا مشخصات کارت شبکه فرستتنده و گیرنده و .. می باشد که سوئیچ پس از دریافت بررسی می کند که این بسته با این مشخصالت متعلق به کدام سیستم می باشد و پس از پیدا کردم ادرس سیستم مورد نظر بسته را برای ان ارسال می کند.

انواع سوئیچ ها از نظر پیکر بندی

سوئیچ ها معمولا با توجه به کاربردی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرید به دو دسته سوئیچ مدیریتی و سوئیچ غیر مدیریتی تقسیم بندی می شوند.

سوئیچ های غیر مدیریتی

معمولا این نوع از سوئیچ ها نیاز به پیکر بندی ندارد و دارای قابلی شبکه شدن می باشند و همچنین قاببلیت این را دارند که به طور خودکار و اتوماتیک به شبکه با پیکر بندی پیش فرضی که دارد وصل شوندو اطلاعات را انتقال دهد.

سوئیچ های مدیریتی

یکی از قابلیت هایی که این نوع سوئیچ ها دارند این است که شما می توانید این سوئیچ ها را پیکربندی کنید و بر اساس اولویت ها اطلاعات منتقل می شوند.

تعداد پورت های سوئیچ

توجه داشته باشید که معمولا هر دستگاه سوئیج دارای تعداد متفاوت پورت می باشد اما به طور کلی شما از یک سوئیچ کوچک می تواند برای اتصال دو کامپیوتر به یک دیگر استفاده کنید .

برخی از سوئیچ ها موجود می باشند که دارای 32، 64 یا 128 پورت می باشند که شما می توانید این تعداد دستگاه را به یک دیگر متصل نماید

و اما تقسیم بندی سوئیچ ها از نظر کیفیت و کارایی

سوئیچ هوشمند

سوئیچ تجاری

سوئیچ های POE

سوئیچ های صنعتی

سوئیچ های وب هوشمند

کاربرد سوئیچ ها در دوربین مدار بسته

معمولا از سوئیچ ها در دوربین های مدار بسته به عنوان مسیر یاب بین دوربین ها و دستگاه مرکزی NVR  و هم چنین واسط به کار می برند در دوربین های مداربسته برای انتقال و ارسال تصاویر به دستگاه مرکز NVR  باید ابتدا تصاویر و اطلاعات را به سوئیچ ارسال کنند و سوئیچ ها با توجه به پیکر بندی های خاص خود می تواند با استفاده از کابل LAN  اطلاعاتا را به دستگاه مرکز انتقال می دهد.

سوئیچ های غیر مدیریتی در دوربین های مدار بسته :

توجه داشته باشید که این سوئیچ های غیر مدیریتی دارای قیمت ارزانی می باشند و تمامی تنظیمات به صورت اتوماتیک انجام می شود  که در اکثر دوربین های مدار بسته از سوئیچ های غیر مدیریتی استفاده می کنند.

سوئیچ های POE

برای تامین برق دوربین های مداربسته تحت شبکه معمولاً از این سوئیچ ها استفاده می کنند که توسط کابل اترنت اطلاعات دوربین را منتقل کرده و هم برق دوربین های مداربسته را تامین می کند.

سوئیچ های صنعتی

نمونه در شرایط بد آب و هوایی دوربین های مداربسته تحت شبکه صنعتی فعالیت می‌کنند که این نوع از سوئیچ ها تنها برای دوربین مداربسته تحت شبکه صنعتی می باشد.
توجه داشته باشید که تمامی دوربین های مداربسته تحت شبکه معمولا دارای کابل کواکسیال میباشد که سوئیچ شبکه اینترنت معمولاً در این دوربین ها وجود دارد که به یک پورت سوئیچ متصل می شوند از طریق یک رفت کابل شبکه مستند پخش شبکه دستگاه ضبط ان وی ار متصل می‌شود و ارتباط صوتی و تصویری بین دوربین ها و دستگاه مرکزی به راحتی برقرار می شود.

می توانید در جهت تهیه دوربین های مداربسته و هم چنین تمامی لوازم جانبی دوربین های مداربسته از طریق همین سایت اقدام نمائید توجه داشته باشید که تمامی محصولات دارای گارانتی معتبر می باشند.

دوربین مدار بسته داهوا