پرش لینک ها

دوربین مداربسته 360 درجه چشم ماهی چیست؟

5/5 - (11 امتیاز)

در این مقاله به بررسی دقیق دوربین مدار بسته 360 درجه می پردازیم. برای اطلاع از دقیق ترین قیمت های لوازم جانبی دوربین مدار بسته می توانید وارد شوید.

دوربین مداربسته چشم ماهی چیست؟

یکی از انواع دوربین های تحت شبکه با قابلیت های خاص می باشد که عملکرد لنز این دوربین ها بسیار شبیه به چشم ماهی می‌باشد به این خاطر دوربین مداربسته چشم هایی می گویند شما می توانید با استفاده از این دوربین های مدار بسته تصاویر را در تمامی زاویه ها ثبت و دریافت کنید.

کاربرد دوربین چشم ماهی

شما می‌توانید از دوربین های چشم ماهی در کاربری‌های زیادی استفاده کنید اما به طور کلی می توان گفت در محیط های بزرگ و سوله های بزرگ همچنین اماکن تفریحی و غیره شما می توانید از دوربین مداربسته چشم ماهی استفاده نمایید معمولاً در فضاهای گسترده شما می توانید تصاویر را در تمام جهات توسط دوربین چشم ماهی دریافت کنید. محل هایی که شما نیاز به چندین دوربین مداربسته دارید می توانید تنها از یک دوربین مداربسته چشم ماهی استفاده کنید چرا که این دوربین ها دارای درجه ۳۶۰ درجه می باشد و می تواند 360 درجه از محیط را پوشش دهد.

در زمان نصب دوربین های مداربسته چشم ماهی حتماً میزان نور محیط را بررسی کنید چرا که دوربین های مداربسته چشم ماهی قابلیت دید در شب را ندارند و اگر نور محیط کم باشد معمولاً تصاویر بی کیفیتی را ارائه می دهند.

زاویه دید دوربین مدار بسته چشم ماهی

برای دوربین های مداربسته چشم ماهی معمولاً از لنز ثابت استفاده می‌کنند بنابراین زاویه دید دوربین چشم ماهی نیز ثابت می باشد برای اینکه بتوانید تصاویر با کیفیت داشته باشید باید دوربین مداربسته را در ارتفاع مناسبی نصب کنید یعنی ارتفاع باید بیش از ۳ متر باشد.

مزایای دوربین مداربسته 360 درجه

یکی از مزایای دوربین مداربسته چشم ماهی پوشش کامل در تمامی جهات می باشد همچنین می‌توان به ارائه تصاویر ۳۶۰ درجه نیز اشاره کرد این دوربین ها قابلیت نصب در محیط داخلی و خارجی می‌باشد همچنین تعداد دوربین ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

نکات مهم در نصب دوربین های مداربسته چشم ماهی

اولین نکاتی که باید در نصب دوربین مداربسته چشم ماهی مد نظر قرار دهید میزان نور محیط می باشد چراکه دوربین های مداربسته چشم ماهی در محیط‌های کم نور تصاویر خوبی را ارائه نمی‌دهند و ضعیف عمل می کنند با توجه به فاصله کانونی کم لنز در دوربین های مداربسته چشم ماهی این دوربین ها برای ثبت تصاویر نیاز به نور بیشتری دارند.
یکی دیگر از نکاتی که باید در نصب دوربین مداربسته چشم ماهی در نظر بگیرید هم سطح بودن سقف می باشد برای اینکه بتوانید از حداکثری زاویه دید دوربین چشم ماهی استفاده کنید بهتر است این دوربین را در مکانی که به صورت یک دست و هم سطح باشد نصب نمایید تا تمامی زوایا را در بر بگیرد ولی اگر محل نصب دوربین های مداربسته چشم ماهی هم سطح نباشد باعث می‌شود شما تصاویر بخشی از زاویه دید دوربین را نداشته باشید.

همچنین در هنگام نصب دوربین های مداربسته چشم ماهی باید ارتفاع نیز در نظر داشته باشید که کمتر از ۳ متر نباشد ارتفاع مناسب دوربین های مداربسته چشم ماهی معمولاً ۳ تا ۶ متر می باشد.

محل هایی که نباید دوربین مداربسته 360 درجه نصب شود؟

معمولاً در محیط های بیرونی یا محلی که از نور کمی برخوردار است و همچنین از محلی نا هم سطح ای برخوردار است نباید دوربین بسته چشم ماهی نصب شود همچنین محلی که ارتفاع آن بیش از حد کوتاه یا بیش از حد بالا باشد نیز برای نصب دوربین مداربسته چشم هایی مناسب نمی باشد.

دوربین های مداربسته چشم ماهی با توجه به قیمت مناسبی که دارد به صرفه و بهینه می باشد اما در نظر داشته باشید که در محل های که ذکر شد نباید از دوربین مداربسته چشم استفاده کنید چرا که عملکرد خوبی در این محیط ها ندارند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری در زمینه تجهیزات امنیتی و حفاظتی نیز رشد و پیشرفت وجود داشته که در دوربین های مدار بسته به کار گرفته شده است در قدیم تصاویری که توسط دوربین‌های مداربسته ثبت می‌شد چندان قابل اعتماد نبود اما دوربین‌های مداربسته در حال حاضر ۳۶۰ درجه دید دارند و می توانند تصاویر را دقیق تر و گسترده تر است ثبت نمایند این امکان را با استفاده از دوربین های مداربسته همه جهت مانند دوربین چشم ماهی به دست آورد چرا که این دوربین های مداربسته از قابلیت های بیشتری برخوردار می باشد و همچنین تجهیزات پیشرفته دید را دارا می باشد که باعث می‌شود افزایش آگاهی از موقعیت را امکان‌پذیر باشد.

برای خرید دوربین مدار بسته داهوا با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x