پرش لینک ها

آشنایی با اصطلاحات آداپتور

آشنایی با اصطلاحات آداپتور

آداپتور یکی از تجهیزات نظارتی و امنیتی می باشد که در دوربین های مداربسته استفاده می شود در اینجا قصد داریم شما را با اصطلاحات آداپتور آشنا کنیم تا در صورت نیاز به خرید آداپتور به راحتی بتوانید آداپتور مناسبی را با توجه به کاربرد مورد نیاز خود انتخاب کنید. آشنایی با آداپتور از آن جهت حائز اهمیت است که گاهی اصلا نیازی به تعمیر دوربین مدار بسته خود ندارید و با تعویض آداپتور مشکل دوربینتان حل می شود. لازم به ذکر است که منابع تغذیه ای که در فروشگاه ها برای دوربین های مداربسته به فروش می‌رسند معمولاً به دو دسته آداپتور تکی یا آداپتور مرکزی تقسیم می‌شود که معمولاً این آداپتور ها از کیفیت بالایی برخوردارند توجه داشته باشید که با آداپتور مرکزی معمولاً سوئیچینگ می گوید که شما می‌توانید از این دو نوع منبع تغذیه برای دوربین های مداربسته هایک ویژه و هایلوک استفاده کنید.

تکی یا مرکزی

توجه داشته باشید آداپتور ها دارای دو نوع دسته تکی و مرکزی می‌باشند که به آداپتور تکی، آدابتور لب تاپی نیز می گویند توجه داشته باشید که آداپتور تکی معمولاً در استفاده‌های تکی کاربرد دارد ولی آداپتور مرکزی برای استفاده‌های که به صورت دسته جمعی می باشد کاربرد دارد اگر می خواهید از یک دوربین مداربسته به صورت مجزا برای دوربین مداربسته استفاده کنید می بایست از آداپتور لپ تاپی کمک بگیرید و اگر می‌خواهید تمامی دوربین های مداربسته توسط یک منبع تغذیه واحد برق بگیرد به شما پیشنهاد می کنیم از از آداپتور مرکزی یا سوئیچینگ استفاده کنید در نظر داشته باشید که آداپتور های مرکزی به تعداد دوربین های متصل به منبع تغذیه دارند که مدل و انواع مختلفی دارد.

میزان آمپر متغیر

با توجه به تعداد مختلفی از دوربین های مداربسته ای که به آداپتور متاثر می‌شوند میزان آمپر متغیر می باشد در نظر داشته باشید که هر دوربین مداربسته معمولا به ۲ آمپر برق نیاز دارد که باید توسط منبع تغذیه تامین شود. اگر شما از آداپتور تکی برای دوربین مداربسته خود استفاده کنید یک آداپتور با 2 آمپر برای شما کافی می باشد. اما اگر از آداپتور سوئیچینگ استفاده می کنید مثلاً برای دو دوربین به یک آداپتور ۵ آمپر نیاز دارید برای  سه یا چهار و پنج دوربین شما به یک آداپتور 10 آمپر نیاز دارید.

جهت خرید دوربین مداربسته داهوا کلیک کنید.

فن داشتن یا نداشتن

معمولاً برای خنک نگه داشتن آداپتور سوئیچینگ از یک عدد فن استفاده می کنند چرا که آمپر زیادی جریان ندارد شما می توانید آداپتور های مرکزی را هم با فن و هم بدون فن تهیه کنید.

ظاهر مهندسی شده

آداپتور های سوئیچینگ معمولاً به شکل لانه زنبوری تولید و عرضه می شوند و دلیل این شکل آن است که هوا بتواند به سادگی جریان داشته باشد سازه های مشبکی کاملا مهندسی استفاده می‌کنند که بر اساس استانداردهای روز دنیا این سوئیچ ها طراحی و اجرا می شوند.

آداپتور چیست؟

آداپتور نوعی مبدل الکتریکی می باشد که معمولاً از آداپتور برای تبدیل انرژی الکتریکی مختلفی استفاده می کنند. در دوربین های مداربسته نیز برای تبدیل برق مورد نیاز دستگاه از انواع آداپتور استفاده می‌کنند معمولاً جریان الکتریکی را به دو نوع ولتاژ مستقیم و متناوب تقسیم می کند.

مزایای استفاده از آداپتور

یکی از مزایای مهم آداپتور ها قابل هم بودن آن ها می باشد و از دستگاه های دوربین مدار بسته و .. به صورت جدا قرار دارند در نظر داشته باشید که دارای ابعاد و وزن مناسبی می باشد و شما در صورت نیاز به تعویض می توانید به راحتی و آسانی آداپتور را تعویض نمایید یکی دیگر از مزایای این آداپتور ها امنیت بالایی که دارند و برای سلامتی انسان معمولاً هیچ گونه خطری ندارد همینطور می توان قیمت مناسب و صرفه اقتصادی مناسب را از مزایای آداپتور ها دانست.

نکات مهم در خرید آداپتور

از نکاتی که باید در خرید آداپتور مورد توجه قرار دهید ولتاژ خروجی آداپتور می باشدکه معمولاً این آداپتور ها ۱۱۰ تا ۲۴۰ ولت و ولتاژ را دریافت می کند و با توجه به خود می‌توانند درباره سه تا ۴۸ ولت نیز تبدیل کنند و یکی دیگر از نکاتی که شما باید در هنگام خرید مد نظر قرار دهید شدت جریان آداپتور ها می باشد.

می‌توانید از طریق فروشگاه اقدام به خرید آداپتور مورد نیاز خود کنید و از اصل و اورجینال بودن آداپتور ها اطمینان داشته باشید چرا که تمامی آداپتور های موجود در فروشگاه دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش می باشد.