پرش لینک ها

تفاوت دوربین مدار بسته DNR و 3D DNR چیست؟

در این مقاله به بررسی دقیق تفاوت دوربین مدار بسته DNR و 3D DNR می پردازیم. با ما باشید.

تفاوت دوربین مدار بسته DNR و 3D DNR چیست؟؟

دوربین مداربسته سال ها است که جهت حفظ امنیت محیط به بازار عرضه شده است دوربین های اولیه ویژگی های زیادی را نداشتند و با توجه به پیشرفت کنولوژی دوربین های مداربسته پیشرفته نیز وارد بازار شدند یکی از مواردی که در کیفیت تصویر بسیار مهمی باشد نوی.صز روی تصویر دوربین ها می باشد.

دی ان ار یعنی دوربین مداربسته دارای قابلیتی می باشد که می تواند نویز های موجود در تصویر را به صورت دیجیتالی از بین ببرد و 3D DNR نیز نوعی پیشرفته تر از تکنولوژی DNR می باشد که می تواند نویز ها را به صورت اتوماتیک و خیلی موثرتر از بین ببرد و در شرایطی که نور محیط کم می باشد و نور کافی وجود ندارد از تصویر فیلتر می کند ادامه تفاوت DNR و 3D DNR را برای شما شرح می دهیم.

نویز در دوربین مداربسته

معمولاً در دوربین های مداربسته دو نوع نویز وجود دارد که بر روی کیفیت تصاویر خروجی از دوربین های مداربسته تاثیر گذار می باشد.
نویز نوع اول معمولاً زمانی که سنسور سی سی دی دوربین مدار بسته دچار داغی شود یا گرد و خاک  در درون دوربین مدار بسته وجود داشته باشد ایجاد می‌شود که این نوع نویز معمولاً تصادفی می باشد و هیچ ارتباطی با پیکسل های تصویر اطراف ندارد به صورت نقاشی سیاه و سفید رنگ در تصویر خروج از دوربین ایجاد می شود که باعث می شود تا کیفیت تصویر کمتر شود.

و نویز نوع دوم معمولا به صورت یک تداخل تصادفی ایجاد می‌شود که این تداخل معمولا در حرکت الکتریسیته و مدار های دوربین مداربسته ایجاد می شود این نوع نویز معمولا باعث می‌شود پیکسل های تصاویر ضبط شده با رنگ تصویر محیط واقعی تفاوت داشته باشد و تصاویر به صورت تار و کدر به نظر برسد.

DNR چیست؟

همان طور که ذکر شد از تکنولوژی دی ان ار برای حذف کردن نویز در تصاویر دوربین های مدار بسته استفاده می شود به این صورت که هر فریم را با فریم  کناری مقایسه می کند و اگر هم  خوانی نداشته باشد حذف می کند با استفاده از مقایسه و تلفیق دادن فریم‌ها نویز کلی تصویر را کمتر می کند.

به طور کلی دی ان ار نویز و اطلاعات ناخواسته که معمولا در جلوی تصویر وجود دارد را به طور کلی حذف می کند یعنی فقط اشیایی که جلوی تصاویر هستند پردازش می شوند و نویز ها کم می شود البته در نظر داشته باشید که اشیا دورتر پردازش نمی شوند.

3D DNR چیست؟

تکنولوژی مدرن DNR را معمولاً 3D DNR می گویند. در این روش علاوه بر اینکه فریم به فریم انجام می شود باعث کاهش نویز نقطه ای نیز می شود یعنی هر پیکسل را با پیکسل کناری مقایسه کرده و نویز هایی که درداخل تصاویر ثبت شده پیدا می‌شود را به طور کلی از بین می‌رود و کل تصویر را پردازش کرده و خروجی کار تصاویر با کیفیت و وضوح بالا تحویل داده می‌شود.

مزایای 3D DNR

یکی از مزایای تریدی دی ان ار این است که می تواند سیگنال های واضح تری را تولید کند و هم چنین در فضای ذخیره سازی صرفه جویی می شود همچنین تصاویری که ثبت شده بر روی هارد دیسک می باشند مدت زمانی بیشتری ذخیره می شود که این باعث شده است تا اهمیت بالایی در بین کاربران دوربین های مداربسته داشته باشد.

دوربین های مدار بسته که از تکنولوژی 3D DNR استفاده شده است بسیار شفاف و واضح تصاویر را ارائه می‌دهند و در تشخیص چهره ها نیز بسیار دقیق تر عمل می‌کند تکنولوژی 3دی دی ان ار علاوه بر اینکه محیط را کمتر می‌کند حرکت اضافی ناشی از آنها را نیز تصویر می‌تواند کاهش دهد هم چنین دارای قابلیت تشخیص حرکت بوده و بسیار کارآمد می باشد.
یکی از مزایای تریدی دی ان ار می‌توانند استفاده در فضاهایی که نور کافی ندارد باشد چرا که عملکرد بهتری دارد و باعث می شود تصاویر با کیفیت را ارائه دهد.

جهت خرید دوربین های مدار بسته و تجهزیات مورد نیاز برای دوربین ها باید از افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی دارند مشاوره و کمک بگیرید و هم چنین برای نصب دوربین های مدار بسته نیز از افراد ماهر کمک بگیرید تا دوربین مدار بسته عملکرد مناسبی داشته باشد.