پرش لینک ها

دوربین مداربسته و کاربردهای آن

دوربین مداربسته و کاربردهای آن

دوربین مدار بسته برای اهداف نمایش و نظارت و عمدتا به دلایل امنیتی استفاده می شود. دوربین مداربسته شامل استفاده از سیستم دوربین فیلمبرداری با قابلیت کنترل از راه دور است. با کاربرد این تکنولوژی می توان با انتقال تصاویر به صفحه نمایش تلوزیونی بر محیط نظارت کرد و تمام وقایع در محل ضبط خواهد شد.
سابقه استفاده از دوربین مدار بسته و مزایای و معایب آن
دوربین مدار بسته برای اولین بار در اواخر دهه 1970 توسعه یافت و در ابتدا تنها برای مکانهایی با ریسک خطر بالا مانند بانکها مورد استفاده قرار می گرفت.  هزینه استفاده از هر واحد دوربین مداربسته بسیار زیاد بود و تصاویر در طولانی مدت کیفیت کمی داشتند. امکان شناسایی افراد مجرم در تصاویر به خوبی فراهم نمی شد و افراد با ابهام روبرو می شدند. با گذر زمان به تدریج کیفیت دوربیهای مداربسته افزایش یافت و با استفاده روز افزون همراه شد. فروشگاه ها و مراکز خرید و نیروی راهنمایی و رانندگی بیشترین متقاضیان این تکنولوژی محسوب می شوند.
کیفیت تصویر بالا با وضوح زیاد و تشخیص پلاک خودروهای شخصی از قابلیت های اصلی این نوع دوربین محسوب می شود. برخی دولتها برای مبارزه با رفتارهای ضداجتماعی از دوربینهای مدار بسته استفاده می کنند. کنترل مستقیم محل های عبور با قابلیت ضبط و پخش صدا از دیگر مزایای چنین سیستمی می باشد.
در کشورهای توسعه یافته استفاده از سیستم های دوربین مدار بسته به گونه ای گسترش یافته که  برای برخی شواهد در دادگاه های عمومی از مدارک موجود در فیلم های ضبط شده استفاده می شود. افراد در منزل احساس امنیت بیشتری با وجود دوربین های مدار بسته تجربه می کنند. کسب و کارها و  صاحبان مشاغل با استفاده از سیستم های امنیتی می توانند امنیت در برابر سرقت و زیانهای مالی ناشی از آن خود را محافظت کنند.
رعایت حریم شخصی افراد با توجه به قوانین حقوقی هر جامعه و حقوق بشر باید مورد توجه قرار گیرد. با اینحال، نگرانی ها در مورد ماهیت نفوذ دوربین مداربسته و جنبه های قانونی مطرح شده است.

جهت استعلام قیمت محصولات داهوا کلیک کنید.