پرش لینک ها

نصب دوربین مداربسته در معادن

5/5 - (1 امتیاز)

نصب دوربین مداربسته در معادن چه مزایا و معایبی به همراه دارد و چرا امروزه در اکثر معادن شاهد حضور پر رنگ سیستم های نظارتی هستیم؟ نصب دوربین مدار بسته با سرعت چشم گیری در بین مشاغل خصوصی و دولتی ورود پیدا کرده و با بکارگیری این تکنولوژی می توان امنیت مشاغل و اماکن را فراهم کرد. یکی از صنایعی که امروزه به این تکنولوژی نیاز دارد صنعت معادن است. دیگر مانند گذشته ها خیلی استفاده از هشدار دهنده ها و سیم خاردار ها برای جلوگیری از سرقت و آسیب رساندن به کارگران معدن رواج ندارد و با توجه به مناطق خطرناکی که در صنعت معدن وجود دارد و حفظ ایمنی کارگران صنعت معدن سیستم امنیتی دوربین مدار بسته وارد این صنعت شده است. شرکت های استخراج معادن با خطرات فراوانی در این صنعت رو به رو هستند که نصب دوربین مدار بسته در معادن می تواند باعت کاهش چشمگیر این وقایع شود. در این مقاله از مجموعه مقالات اموزشی شرکت نظارت گستر ایمن برآنیم تا مزایای استفاده از دوربین مدار بسته در صنعت معدن استفاده نمایید

  • نصب دوربین مداربسته در معادن به منظور حفظ ایمنی کارگران

نصب دوربین مداربسته در معادن به منظور حفظ ایمنی کارگران کمک می کند تا از این طریق استرس شرکت های استخراج معدن  درباره امنیت کارکنانشان به حداقل خواهد رسید و در صورت وقوع حادثه ای ناگوار مسئولین سریعاً مطلع شده و اقدامات اولیه در یک زمان اولیه طلایی انجام خواهد شد. این امر خطرات ناشی را برای کارکنان معدن به حداقل می رساند. به این منظور استفاده از دوربین مدار بسته داهوا که مجهز به تکنولوژیPPE است، می تواند بسیار کارساز باشد.

  • پیشگیری از سرقت و خرابکاری

جالب است بدانید که تا کنون حدود 30 درصد از طلای استخراج شده از معادن آفریقای جنوبی، پیش از آنکه بتوانند باعث ایجاد سود برای خود مراکز استخراج از معادن شوند، توسط کارکنان و یا دیگر افراد به سرقت میروند. برای جلوگیری از سرقت، استفاده از دوربین های تشخیص انسان و یا سیستم های ورود غیر مجاز به محل ذخیره سازی مواد استخراج شده، پیشنهاد می شود. همچنین با نصب دوربین مداربسته در معادن از اقدامات خرابکارانه برخی کارکنان برای متضرر کردن شرکت و نیز تفرقه افکنی می توان پیشگیری کرد.

  • نصب دوربین مداربسته در معادن به منظور جلوگیری از ورود افراد غیر مجاز

با نصب دوربین مدار بسته از ورود افراد غیر مجاز و ایجاد حوادث ناگوار و نیز مزاحمت برای کارگران جلوگیری می شود. چراکه به دلیل عریض بودن منطقه محافظت شده ی معادن استفاده از سیم های خاردار چندان مفید نبوده و نمی تواند مانع از ورود متجاوزان به محیط محافظت شده ی معدن شود.

  • جلوگیری از تماس افراد به مواد زائد و شاید خطرناک

استفاده از دوربین های مجهز به تکنولوژی ppe می تواند نظارت کامل بر رعایت نکات ایمنی توسط کار کنان و پوشیدن صحیح تجهیزات امنیتی به منظور افزایش ایمنی کار داشته باشد. با این روش میتوان حوادث خطرناک ناشی از رعایت نکردن ایمنی کار را به حداقل رساند.

  • نظارت از راه دور با نصب دوربین مداربسته در معادن

استفاده از سیستم های نظلرتی کمک می کند تا در هر مختصات جغرافیایی صرف دسترسی به اینترنت بتوانید تصاویر شرکت خود را به صورت زنده مشاهده کنید و با کارمندان خود مکالمه دوطرفه داشته باشید.

  • جلوگیری از نقض قوانین و مقررات امنیتی

دوربین های مداربسته امکان کنترل و نظارت 24 ساعته بر یک محیط را فراهم می کنند و همین امر نیز کمک می کند تا صاحبین مشاغل بتوانند از هر گونه نقص قوانینی جلوگیری کنند.

اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x