پرش لینک ها

در مواقع عدم شناسایی هارد و ضبط دستگاه چه باید کرد ؟

1/5 - (1 امتیاز)

حجم بسیار از دستگاه هایی که برای تعمیرات به واحد تعمیر دوربین مداربسته نظارت گستر ارسال می شوند، مشکلاتی دارند نظیر عدم شناسایی هارد توسط دستگاه، عدم ضبط تصویر توسط دستگاه، بوت نشدن دستگاه  و قطع و وصل شدن تصاویر . لذا در این مقاله از شرکت نظارت گستر ارائه دهنده انواع دوربین مداربسته و دستگاه ضبط ویدئویی، برآنیم تا به بررسی این مشکلات بپردازیم.

❌دستگاه NVR/DVR شما ضبط نمی کند ؟
❌هارد را نمی شناسد ؟
❌قطع و وصل می شود ؟
❌بوت نمی شود ؟

✅در این ویدیو به بررسی نکات فنی دستگاه ها و پاسخ به سئوالات پیش آمده می پردازیم.

از کجا متوجه شویم دستگاه هارد را شناسایی نکرده است؟

معمولا اگر دستگاه تصاویر را ضبط نکند، یک دلیل آن می تواند عدم شناسایی هارد توسط دستگاه باشد البته عدم ضبط تصویر می تواند دلایل دیگری نظیر سوختن هارد و … را نیز داشته باشد اما تنها نشانه ی عدم شناسایی هارد توسط دستگاه این است که تصویر ضبط نشود. برای همین اگر دستگاه شما هم تصویر را ضبط نمی کند پیش از آنکه اقدام به خریدیک هارد جدید کنید، بهتر است مراحل زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید مشکل چیز دیگری نباشد. به طور کلی، دریافت هر یک از پیغام های خطای زیر بیانگر عدم شناسایی هارد توسط dvr است:

  • HDD not detected
  • HDD not exist
  • HDD failure
  • HDD not available
  • Unformatted HDD

ریشه ی این مشکل می تواند دلایل متفاوتی باشد که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

چرا دستگاه DVR هارد را نمی شناسد؟

هارد به وسیله ی کابل برق (با ولتاژی 12 ولت و 4 آمپر) و کابل دیتا یا SATA به دستگاه DVR متصل می شود.کابل برق به وسیله ی پاور دستگاه به هارد متصل می شود و کابل دیتا یا SATA مستقیما به برد دستگاه DVR متصل می شود. خرابی هر بخش موجب عدم شناسایی هارد توسط دستگاه می شود.در حالت کلی دلایل عدم شناسایی هارد توسط دستگاه عبارتند از:

1- خرابی پاور: اگر پاور خراب شود، برق کافی به برد هارد و قطعات مکانیکی آن نرسیده و در نتیجه هارد به درستی کار نمی کند. در این شرایط دستگاه قادر به شناسایی هارد و ضبط تصاویر بر روی آنها نیست و شما با مشکل نشناختن HDD در DVR روبرو می شوید. اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که مشکلتان خرابی پاور است یا خیر، یک پاور 5 آمپر را جایگزین پاور فعلی کنید. در صورت کار کردن صحیح هارد، مشکل از پاور دستگاه DVR است و باید تعویض شود.

2- خرابی کابل ها یا اتصالات: همانطور که بالاتر اشاره کردیم هارد به وسیله ی دو کابل به دستگاه متصل است که خرابی هر یک از آنها می تواند باعث بروز مشکل و نشناختن هارد در DVR شود. برای تشخیص این مشکل کافیست هارد را با کابل SATA جدید امتحان کنید و یا خروجی برق را در سوکت انتهای کابل پاور بررسی کنید تا متوجه شوید مشکل از کدام قسمت است.

3- خرابی سوکت SATA: اگر خرابی سوکت sata موجب عدم شناسایی هارد توسط دستگاه باشد، تنها راهکار تعمیر سوکت است اگر در زمینه تعمیر دوربین مداربسته تخصص ندارید، پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه خودتان اقدام به تعمیر دستگاهتان نکرده و حتما به یک مرکز تخصصی تعمیرات معتبر مراجعه کنید.

4- ایراد در پارتیشن بندی هارد: اگر می خواهید مطمئن شوید که پارتیشن بندی هارد درست است یک راه کار ساده این است که، هارد را در خارج از دستگاه فرمت کرده و مجددا آن را در دستگاه DVR پارتیشن بندی کنید. در صورتی که مشکل با این روش برطرف شد، پارتیشن بندی هارد ایراد داشته است.

خرابی برد دستگاه: زمانی که هارد توسط دستگاه ضبط ویدئویی شناخته نمی شود یکی از دلایل آن می تواند خرابی برد دستگاه باشد. در صورتی که برد دستگاه DVR دچار آسیب شده باشد، تنها راه حل پیش روی شما تعمیر و یا تعویض دستگاه DVR خواهد بود.

5- قرار گرفتن هارد در حالت SLAVE: چک کنید که هارد توسط جامپر در حالت Master قرار داشته باشد، چراکه اگر در حالت Slave باشد این امکان وجود دارد که شما با خطای نشناختن HDD در DVR مواجه شوید.

6- خرابی هارد: اگر تمامی موارد بالا را چک کردید و مشکلتان حل نشد، به احتمال قوی ایراد کار از هارد دستگاه است و دوربینتان باید برای تعمیرات فرستاده شود.

سوالات پر تکرار

1- چرا دستگاه NVR/DVR ضبط نمی کند ؟ در گام نخست آداپتور را چک کنید و از سلامت آن مطمئن شوید. اگر مشکل حل نشد باید هارد را چک کرده و از سلامت آن نیز مطمئن شوید چنانچه مشکل حل نشد باید از یک تعمیر کار به منظور تعمیر دوربین مدار بسته خود کمک بگیرید.

2- اگر در زمان تنظیمات دی وی آر با ارور عدم شناسایی هارد مواجه شدم، مشکل چیست؟ در نخستین گام آداپتور دستگاه DVR را عوض کنید اگر مشکل حل نشد و همچنان با ایراد هارد روبرو بودید باید هارد را ریست فکتوری کنید. اگر باز هم مشکلتان حل نشد به احتمال فراوان مشکل از هارد دستگاه است و می بایست آن را عوض کنید.

برچسب ها: عدم شناسایی هارد، دستگاه dvr هارد را شناسایی نمیکند، هارد دستگاه dvr

 

اشتراک در
اطلاع از
12 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
12
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x