پرش لینک ها

دوربین مداربسته بدون برق

5/5 - (8 امتیاز)

دوربین مداربسته بدون برق چیست؟ یا اینکه اجازه دهید این سوال را جور دیگری بپرسیم آیا امکان دارد که دوربین های مدار بسته بدون نیاز به برق کار کنند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله با پیشرفت روز افزون تکنولوژی در صنعت سیستم های نظارتی هوشمند انواع دوربین مدار بسته تولید شده اند که بدون نیاز به برق 220v و وصل شدن به برق شهری کار میکنند. این دوربین ها به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند:

  1. دوربین خورشیدی
  2. دوربین باتری خور
  3. استفاده از دوربین مداربسته با باتری پشتیبان
  4. استفاده از برق اضطراری

در این مقاله از سری مقالات آموزشی گروه نظارت گستر ایمن می خواهیم به بررسی این دوربین ها بپردازیم. البته اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در مورد دوربین مدار بسته خورشیدی دارید می توانید به مقاله مربوط به دوربین خورشیدی مراجعه کنید.

1- دوربین مداربسته بدون برق خورشیدی

دوربین مداربسته خورشیدی

دغدغه اکثر افراد امنیت و حفاظت برای محل کار و منزل می باشد که در حال حاضر با استفاده از دوربین های مداربسته این مشکل برطرف شده است اما در برخی موارد نبود برق سختی و دشوار بودن سیم کشی بسیار سخت می باشد که ما در اینجا به شما دوربین مداربسته خورشیدی را پیشنهاد می کنیم چرا که این دوربین ها بدون نیاز به برق می باشند نیازی به هیچگونه سیم کشی و کابل کشی ندارید که این دوربین ها از سلول های خورشیدی تنظیم می‌کنند و توسط خورشیدی که روی آن قرار دارد نور خود را از خورشید تامین می کند در نظر داشته باشید که هر که این دوربین ها یک روز کامل یا بیش از شش ساعت در زیر نور خورشید قرار گیرند به راحتی می تواند تا ۴ روز به صورت مداوم تصاویر ثبت و ضبط نماید. یکی دیگه از ویژگی های این دوربین ها ثبت تصاویر و ذخیره آن به صورت خودکار می باشد اگر شما در محل این دوربین ها اینترنت داشته باشید می توانید از طریق وای فای و آن متصل شوید و به صورت آنلاین تصاویر ضبط شده را مشاهده نمایید.

فروش و نصب انواع دوربین های های واچ در سایت negaco

2- دوربین مداربسته بدون برق باتری خور

دوربین مداربسته بدون برق باتری خور

دوربین بی سیم و دوربین تحت شبکه مدل هایی دارد که منبع انرژی آن ها باتری بوده و نیازی به برق کشی و وصل شدن به برق شهری را ندارند. بزرگترین حسن دوربین های باتری خور این است که در صورت قطعی برق دوربین مداربسته بدون برق کار می کند و تا زمانیکه باطری آن خالی نشده و نیاز به شارژ مجدد نداشته باشد، تصاویر را به خوبی برای شما ضبط می کند.

اما این نوع از دوربین های مداربسته خالی از عیب نیستند و نکته‌ای که در مورد آنها همواره مطرح می شود عمر باطری دوربین است. چراکه اگر باتری شارژ نداشته باشد دوربینتان عملا بی مصرف میشوند. البته گفتنی است که این مسئله به راحتی قابل حل است. آنهم این است که این دوربین ها مانند دوربین مدار بسته معمولا بی وقفه در حال ضبط تصاویری که میبینند، نیستند و فقط در حالیکه حرکتی احساس کنند فعال شده و شروع به ضبط تصاویر میکنند. همین مساله موجب می‌شود باطری آن‌ها برای مواقع ضروری ذخیره بماند.

مشاهده تصاویر دو دوربین مداربسته بدون برق

دوربین‌های مداربسته باتری نیز خود به انواع مختلفی تقسیم می شود. این دوربین‌ها ویژگی ها و قابلیت های بیشماری دارند از جمله امکان مانیتور کردن محل نصب دوربین مدار بسته از روی گوشی و از راه دور. شما میتوانید تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته خود را در هر مختصات جغرافیایی که در آن حضور دارید در بستر شبکه مشاهده کنید. از دیگر نقاط مثبت دوربین مداربسته بدون برق ذخیره کردن تصاویری است که ضبط می کند. بنابراین می‌توانید بعدا در صورت لزوم بعنوان مدرک از آن استفاده کنید. دوربین‌های باطری خور می‌توانند تا مدت‌ها بدون نیاز به تعویض یا شارژ باطری کار کنند. برخی از آن‌ها حتی تا ۱۸۰ روز می‌توانند در حالت استندبای باقی بمانند.

ذخیره تصویر در دوربین مدار بسته بدون نیاز به برق

در این دوربین‌ها درگاه رم قرار دارد که شما می توانید آن را بر روی دوربین مداربسته نصب کنید و تصاویر را ضبط کند. شما می توانید از راه دور نیز کنترل نمایید.
در نظر داشته باشید زمانی که حافظه رم به صورت کامل پر شود این دوربین به صورت خودکار شروع به حذف قدیمی ترین تصاویر ضبط شده می کند حافظه کافی برای ثبت و ضبط تصاویر جدید داشته باشد.

انتقال تصویر در دوربین مداربسته باتری خور

شما می توانید برای انتقال تصویر از این دوربین ها بدون نیاز به سیم کشی و از طریق وای فای داخلی و آنتنی این دوربین ها با انواع مودم های وای فای دار یا گوشی ها ارتباط برقرار کرده و تصاویر توسط اینترنت انتقال دهید. مکان هایی که شما می توانید از دوربین های مداربسته خورشیدی استفاده کنید؟ شما می توانید در کارگاهها و کارخانه ها, با ویلا، کوه، در مزرعه و غیره از این دوربین ها استفاده نمایید این دوربین ها دید خوبی در شب دارند و مادون قرمز جهت ضبط تصاویر در شب استفاده می کنند.

ویژگی های دوربین مداربسته باتری خور

این دوربین ها دارای استاندارد آی پی ۶۶ می باشد . یکی دیگر از ویژگی‌های برتر دوربین های مداربسته و مقاوم بودن در برابر هوای بارانی، آفتابی، برفی و غیره می باشد که به خوبی کار می کند و هیچ گونه اختلالی در عملکرد دوربین ایجاد نمی شود.

امکانات دوربین مداربسته باتری خور

یکی از امکانات این دوربین ها می تواند امکان انتقال صدای دوطرفه باشد، نصب آسان و ذخیره ابری و همچنین امکان تشخیص حرکت می باشد. در نظر داشته باشید که یکی از امکاناتی که این دوربین مداربسته دارد این می باشد که شما می توانید تصویر را به صورت همزمان برای ۲۰ تا تلفن همراه انتقال دهید.

جهت خرید دوربین مدار بسته داهوا با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.

3- استفاده از باتری پشتیبان (ups)

دوربین مداربسته بدون برق

استفاده از باتری پشتیبان معمولا راهکاری است که به هنگام قطعی برق، می توان از آن در جهت راه اندازی مجدد دوربین های مدار بسته کمک گرفت. باتری پشتیبان یا همان UPS ها در اصل سیستم های تغذیه الکترونیکی هستند که از اجزای مختلفی تشکیل شده و وظیفه اصلی آن ها تامین  توان مورد نیاز دستگاه های مصرف کننده، آنهم بدون وقفه می باشد.

مزایا و معایب باتری پشتیبان و یا همان UPS

معایب:

  • اگر سیم دوربین قطع شود، دوربین از کار می افتد
  • باتری UPS عمر مفیدی دارد و بعد از مدتی نیاز به تعویض باتری

مزایا:

معمولا در شرکت های بزرگکه تعداد دوربین ها زیاد بوده و همین طور قطع برق یک معضل برای ثبت تصاویر است، UPS یک گزینه مناسب است. چراکه تعویض دوربین ها و سیستم مداربسته هزینه بسیار گزافی را به شرکت تحمیل میکند.

4- استفاده از منبع تغذیه برق اضطراری

فرض کنید دوربین شما در منطقه ای نصب است که احتمال قطعی برق بالاست، در این شرایط اگر هنگام خرید دوربین مداربسته این موضوع را در نظر بگیرید مجبور می شوید بعدها تبعات بسیاری پرداخت کنید. در این شرایط بهتر است دوربین مداربسته بدون برق تهیه کنید که در زمان قطعی برق، ضبط تصویر متوقف نشود. اما اگر به هر دلیلی بعد از خرید و نصب دوربین متوجه شدید که در منطقه شما قطعی برق زیاد است در چنین شرایطی چه باید کرد؟ در این حالت اگر می خواهید هزینه اضافی بابت تعویض دوربین را نداشته باشید و در حالتی که برق قطع شد، دوربین همچنان به کار خود ادامه دهد، بهتر است از منبع تغذیه برق اضطراری استفاده کنید.

معایب استفاده از منبع تغذیه

  • در صورتی که سیم دوربین قطع شود، دیگر دوربین کار نمی کند.
  • سر و صدا و همچنین دود ژنراتورها تا حدودی آزار دهنده است.
  • در موقع قطعی برق، ژنراتورها با وقفه چند ثانیه ای وارد مدار می شوند.

برچسب ها: قیمت دوربین مداربسته بدون برق، دوربین مداربسته شارژی بدون نیاز به برق، آیا دوربین مداربسته بدون برق کار میکند، دوربین مدار بسته شارژی برای باغ، از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته ضبط میکند، برق دوربین مدار بسته

اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x