پرش لینک ها

دوربین کنترل از راه دور

4.4/5 - (118 امتیاز)

دوربین کنترل از راه دور

دوربین کنترل از راه دور از آن دسته از انواع دوربین مدار بسته است که میتوان به جرات گفت یکی از بهترین راهکار برای برقراری امنیت در خانه، نظارت بر عملکرد پرستار کودکتان و … هنگامی که شما در محل حضور ندارید، است.

بیشتر بخوانید: دوربین جاسوسی کنترل از راه دور چیست؟

چراکه حتی در مسافرت هایتان نیز آرامش خاطر را برایتان به ارمغان می آورد و تنها کافیست که اتصال دوربین کنترل از راه دور خود را با تلفن هوشمند یا تبلت برقرار کنید، آنگاه می توانید منظره ای از خانه خود داشته باشید. در این مقاله از سری مقالات تخصصی گروه نظارت گستر ایمن برآنیم تا شما را با سازوکار دوربین کنترل از راه دور آشنا کرده و همچنین بهترین انواع دوربین مدار بسته از جمله دوربین مداربسته داهوا ، رستر و … آشنا کنیم.

کنترل از راه دور چیست؟

دوربین کنترل از راه دور

یکی از راه های برتر برای جلوگیری از سرقت و ورود مجرمان به منزل و محل کار شما دوربین کنترل از راه دور می باشند که شما می توانید از راه دور کنترل کنید و با استفاده از اینترنت تصاویری که دوربین های مداربسته در محل ثبت می کنند را برای شما ارسال کرده و می توانید با دریافت تصاویر ثبت شده از راه دور بر محل مورد نظر کنترل داشته باشید که بلافاصله پس از هرگونه فعالیت مشکوکی می توانید اقدام مناسبی انجام دهید.

دوربین های کنترل از راه دور چگونه کار میکند؟

در نظر داشته باشید که شما برای دریافت تصاویر از دوربین های مداربسته در محل در هر جایی باشید کافیست اتصال اینترنتی داشته باشید که دوربین مداربسته در محل وصل کنید تصاویر به صورت آنلاین برای شما ارسال شده می توانید با استفاده از لپ تاپ و گوشی مشاهده کنید و از راه دور نظارت نمایید تصاویر برای گوشی فرد ارسال شده و میتوانید با بزرگنمایی و مانور به خوبی کنترل نمایید . در این صورت به هیچ عنوان سارقین نمی‌توانند از نقاط کور دوربین نیز فرار کند برخی از دوربین های مدار بسته دارای قابلیت مکالمه و شنود نیز می باشد که شما با مشاهده کردن حرکت مشکوک فردی کافیست اعلام کرده تا فرد مورد نظر از محل گریزان شود. این دوربین های مداربسته برای ادارات و شرکت ها بسیار مناسب می باشد و دیگر نیازی به حضور ۲۴ ساعته در محل کار نمی باشد و میتوانید در هر تایمی که تمایل داشتید نسبت به کنترل محل کار خود اقدام نمایید این یکی از ویژگی‌های برتر دوربین های مداربسته کنترل از راه دور می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به این خاطر استقبال خوبی از این دوربین ها شده است.

انواع دوربین کنترل از راه دور

قبل از هرچیزی مایلیم بدانید شما هر نوع دوربینی را با اتصال به مودم میتوانید به دوربین کنترل از راه دور تبدیل کنید. اما در ادامه به بررسی پرطرفدارترین انواع دوربین مداربسته نظارت  از راه دور میپردازیم.

دوربین مداربسته گردان

دوربین گردان کنترل از راه دور

دوربین مداربسته گردان از جمله پرطرفدار ترین انواع دوربین ها هستند که دارای قابلیت چرخش هستند و شما می توانید از راه دور آنها را نظارت کنید تا به هر زاویه ای که مد نظر شماست چرخیده و تصاویر آن قسمت را به شما نمایش دهند. از رترین مزیت های دوربین های گردان این است که شما را از داشتن چند دوربین ی نیاز میکند و شما میتوانید ا چرخواندن آن نقاط کور دوربین را نیز پوشش دهید. نکته ای که باید حتما در نظر داشته باشید این است که کیفیت تصویر در مکان های بزرگ بسیار حائز اهمیت است، پس بهتر است از دوربین مداربسته HD و Full HD استفاده کنید تا حتی تصاویری با فواصل دور را هم بتوانید به راحتی زوم کنید. نظارت گستر ایمن انواع متنوع ای از دوربین گردان را ارائه میدهد.

روش های کنترل دوربین مداربسته گردان

1- استفاده از نرم افزارهای مانیتورینگ برای به دست گرفتن کنترل دوربین و چرخاندن آن
2- استفاده از جوی استیک مربوط به دوربین مانند کنترل یک تلوزیون می توان آن را مدیریت کرد(در این شرایط حتما اید فردی در محل حضور داشته و دوربین را چرخاند)
3- امکان برنامه ریزی دوربین مداربسته گردان وجود دارد تا به صورت خودکار در زمان هایی از پیش تعیین شده، بچرخد

 

دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین های مداربسته تحت شبکه به کمک Network کار می کنند و کافیست تا شما سیستم کامپیوتری یا تلفن همراه خود را به آن ها لینک کنید آنگاه به سادگی میتوانید تصاویر را از طریق این دیوایس ها دریافت کنید. بخاطر داشته باشید که برای انتقال تصاویر دوربین کنترل از راه دور تحت شبکه باید هم دیوایس شما و هم دوربین به بستر اینترنت دسترسی داشته باشند و همچنین شما باید روی سیستم کامپیوتری یا موبایل خود نرم افزار متناسب با نوع دوربین خود را نصب کرده باشید. که بسته به نوع دوربینتان شرکت ارائه دهنده نرم افزاری را ه شما پیشنهاد میکند. نظارت گستر ایمن انواع مختلفی از دوربین های نظارت از راه دور تحت شکه را ارئه میدهد.

دوربین میکروفون دار

بزرگترین حسن استفاده از دوربین های مداربسته میکروفون دار این است که شما علاوه بر نظارت تصویری می توانید صدای محیط را نیز شنود کنید. این نوع از دوربین کنترل از راه دور ارتباط دو طرفه صوتی و تصویری سیار مناسبی را فراهم میکند. در این نوع دوربین ها علاوه بر میکروفون، بلندگوی داخلی نیز وجود دارد. شما می توانید از طریق موبایل خود با مکان مورد نظر صحبت کنید و پاسخ آن ها را بشنوید. اگر دوربین مداربسته را رای منزل خود میخواهید، پیشنهاد میکنیم حتما از دوربین های میکروفون دار استفاده کنید.

دوربین کنترل از راه دور سیم کارت خور

دوربین کنترل از راه دور

دوربین کنترل از راه دور سیم کارت خور که عمدتا دوربین های مداربسته رم خور نیز از این نوع هستند، با اتصال به شبکه دیتای سیم کارت تصاویر را ارسال میکنند. علاوه بر آن تصاویر تصاویر ضط شده را روی کارت حافظه داخلی خود نیز ذخیره می کنند. البته لازم ه ذکر است که انتقال تصاویر از طریق این دوربین ها شامل هزینه های گزاف مخابراتی سرویس های اینترنتی خط همراه میشود. برای نظارت از راه دور کافیست بعد از راه اندازی این دوربین ها آن را با سیستم کامپیوتری یا موبایل خود ست کنید.

ویژگی های قابلیت کنترل از راه دور دوربین های مداربسته

همانطور که می دانید دوربین های مداربسته نظارت  از راه دور مزایا و ویژگی های زیادی دارد که در ادامه سعی کرده ایم که برخی از آنها را برای شما ذکر می کنیم. یکی از مزایای دوربین های مدار بسته از خود را از راه دور این است که شما با استفاده از این دوربین ها در محل کار خود میزان سرقت ها را می توانید به صفر برسانید و همچنین با استفاده از این دوربین ها شما می توانید زاویه دوربین را تغییر داده و نظارت نمایید. یکی دیگر از مزایای دوربین های نظارت از راه دور این است که چند دستگاه دی وی آر در یک نرم افزار وجود داشته که شما می توانید به صورت همزمان نظارت نمایید. اما یکی دیگر از ویژگی‌های برتر دوربین های مداربسته امکان مکالمه و شنود می باشد که شما می توانید صدای افرادی را که در محیط قرار دارند را بشنوید و همچنین اگر خواستید با افرادی که در محل حاضر هستند صحبت کنید با استفاده از این دوربین های مداربسته می توانید انجام دهید. یکی دیگر از فاکتورهای دوربین های مداربسته نظارت از راه دور این است که شما میتوانید تصاویر یا فیلم‌هایی که در دوربین های مداربسته به صورت آنلاین پخش می شود را برای استفاده مجدد و مشاهده مجدد ذخیره کنید.
یکی دیگر از مزایای دوربین های مدار بسته کنترل از راه دور می توانید کودکان یا حیوانات خانگی خود را از راه دور کنترل نمایید. قابلیت نظارت از راه دور در اکثر دوربین های مداربسته پیشرفته وجود دارد و شما می توانید محلی که دوربین های مداربسته را نصب کرده اید را از راه دور کنترل نمایید برخی از دوربین های مداربسته از جمله دوربین اسپید دام و همچنین دوربین تحت شبکه و غیره از دوربین های مداربسته ای می باشند که قابلیت نظارت از راه دور را دارا می باشد.

مزایای استفاده از دوربین مداربسته کنترل از راه دور

 

  • دوربین کنترل از راه دورکاهش امکان سرقت توسط مشتریان یا کارکنان یک سازمان.
  • امکان کنترل چندین مرکز به طور همزمان
  • امکان کنترل و تغییر زاویه دوربین ‌های گردان
  • امکان مکالمه صوتی با افراد حاضر در محل و شنیدن صدای آنها ه صورت آنلاین
  • امکان ضبط فیلم
  • امکان بازپخش تصاویر ضبط ‌شده روی دستگاه
  • توانایی نظارت از راه ‌دور بر فعالیت پرستار کودک، کودکان و حیوانات خانگی موجود در خانه

قیمت دوربین کنترل از راه دور

سیستم های نظارتی با توجه به تنوع بسیاری که در خصوصیات و تکنولوژی و مشخصات دوربین ها دارند، رنج قیمتی متفاوتی نیز دارند. چنانچه قصد خرید دوربین کنترل از راه دور را دارید، پیشنهاد میکنیم با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید تا باتوجه به مصرف و نیازتان بهترین پیشنهاد ممکن با مقرون به صرفه ترین قیمت را به شما بدهند.

سوالات پرتکرار

دوربین کنترل از راه دور

1- دوربین نظارت از راه دور امکان چرخش دارد؟

اگر دوربین مدار بسته نظارت از راه دور شما از نوع گردان  یا PTZ باشد، بله در بیشتر نرم افزارهای انتقال تصویر چنین امکانی وجود دارد.

2- آیا امکان شنود صدا در دوربین کنترل از راه دور وجود دارد؟

اگر در محل نصب میکروفن نصب شده باشد یا دوربین میکروفون دار استفاده کنید، شما می‌توانید صداها را هم به صورت یک طرفه و هم به صورت دو طرفه شنود و انتقال دهید.