پرش لینک ها

آموزش زدن سوکت شبکه دوربین مداربسته

2.1/5 - (15 امتیاز)

تجهیزات مورد نیاز

کابل CAT5 یا CAT6 شبکه، پرس شبکه، سیم لخت کن یا کاتر، سوکت RJ-45 CAT5 یا RJ-45 CAT6

در رابطه با انتخاب نوع کابل شبکه حتما به شرایط محل نصب و نوع کاربری کابل توجه کنید. سوکت شبکه با توجه به نوع کابل انتخاب خواهد شد.

مراحل کار ۱- ابتدا کابل شبکه را به اندازه حدود ۲٫۵سانتی متر مانند شکل لخت می کنید. برای لخت کردن کابل می توانید از سیم لخت کن یا کاتر استفاده کنید.

۲- سیم های موجود در کابل را کاملا باز کنید و آنها را با توجه به رنگشان زوج کنید. (مثلا کابل نارنجی و سفید نارنجی در یک زوج قرار می گیرند.)

  ۳- با توجه به نوع اتصال مورد نظرتان (استریت یا کراس) سیم ها را در دست مرتب می کنید. ترتیب رنگ سیم ها برای هر یک از انواع اتصالات را در شکل زیر می بینید. همانطور که در شکل مشخص است در اتصال کراس یکی از سرهای کابل دارای رنگ بندی متفاوت است. در ادامه به کاربرد کابلهای کراس هم اشاره خواهیم کرد.

  ۴- پس از مرتب کردن رنگ ها با توجه به اتصال آنها، سر سیم ها را صورت کاملا صاف قیچی می کنید به طوری که حدود ۱٫۳ سانتی متر از سیم ها سخت بماند. توجه کنید که لخت مانند زیاد سیم ها باعث می شود کابل به خوبی با سوکت متصل نشود.

سر سیم ها
 سر سیم ها

  ۵- پس از قیچی شدن سیم ها آنها را به همان صورت وارد سوکت می کنید تا به شکل زیر در آید. توجه کنید که سیم ها حتما مانند عکس تا ته سوکت رفته باشند. به نحوه قرار گیری عایق آبی رنگ کابل هم توجه داشته باشید. عایق حتما باید تا داخل سوکت برسد.

  ۶- در مرحله نهایی سوکت را مانند شکل به وسیله دستگاه پرس، پرس کنید. دسته های پرس را محکم فشار دهید تا از اتصال درست سیم ها با سرسوکت مطمئن شوید.

  ۷- یک سر از کابل شما قابل استفاده است. چه زمانی از کابل شبکه استریت یا کراس استفاده می کنیم؟ در صورتی که نیاز به اتصال دستگاهی به سوئیچ یا روتر باشد باید از اتصال استریت استفاده کرد. در رابطه با NVRهای POE که برای هر دوربین سوکت متفاوت دارند نیز از اتصال استریت استفاده کرد. اما در صورتی که نیاز به اتصال مستقیم دوربین شبکه به کامپیوتر باشد باید از اتصال کراس استفاده کنید.