پرش لینک ها

ارتفاع نصب دوربین مدار بسته چقدر است؟

دراین مقاله به شما یاد میدهیم که ارتفاع نصب دوربین مدار بسته چه مقدار باید باشد. یکی از موضوع هایی که در محل نصب دوربین های مداربسته از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و ارتفاع نصب دوربین مداربسته می باشد چرا که قرار گرفتن دوربین مدار بسته در محل مناسب برای پیشگیری از دزدی و جرایم بسیار اهمیت دارد.

ارتفاع مناسب برای نصب دوربین مداربسته چقدر می باشد؟

ارتفاع نصب دوربین مداربسته بستگی به این دارد که شما بخواهید دوربین مداربسته را در چه محلی و برای نظارت بر چه نقطه‌ای به کار ببرید اما ارتفاع استاندارد برای نصب دوربین های مداربسته بین ۲.۴ تا ۲.۶ متر می باشد.

ارتفاع نصب دوربین مداربسته در محیط های اداری

در محیط های اداری و پاساژ ها که ارتفاع زیاد نیست و سقف نیز کوتاه می باشد و باید تصاویر با وضوح بالایی برای شما ارائه داده شود و ارتفاع نصب دوربین مدار بسته به گونه ای می باشد که باید راستای قرار گرفتن دوربین مدار بسته در اینجا به افق مایل باشد اما در صورتی که ارتفاع محل نصب دوربین مداربسته بالا باشد و راستای دوربین نیز به سمت پایین تنظیم شده باشد تنها چیزی که شما در این تصاویر مشاهده خواهید کرد بالای سر و موی افراد می باشد و تشخیص هویت فرد بسیار دشوار خواهد بود پس در نظر داشته باشید که در محیط های اداری و پاساژها باید دوربین مداربسته را به گونه ای نصب کنید که در راستای دوربین مدار بسته به افق مایل باشد.

ارتفاع نصب دوربین مداربسته در سوله و واحدهای صنعتی

در سوله ها و واحد های صنعتی ارتفاع سقف بسیار زیاد می باشد شما می توانید از دوربین های چرخشی یا دوربین های اسپید دام استفاده کنید چرا که شما می توانید این دوربین ها را در ارتفاع بالای ۴ متر نیز نصب کنید اگر از دوربین‌های با وجود وضوح تصاویر متوسط استفاده کنید جزئیات را به خوبی در تصاویر مشاهده نخواهید کرد پس بهتر است که توسط یک پایه محکم و استاندارد به ارتفاع یک و نیم متر ارتفاع محل نصب دوربین را کم کنید.

دوربین های مداربسته محیط بیرونی را در چه ارتفاعی نصب کنید؟

دوربین های مداربسته که در محیط بیرون نصب می شوند معمولاً در ارتفاع بالا تری نصب خواهند شد تا افراد به آن دسترسی نداشته باشند به شما پیشنهاد می کنیم برای نصب دوربین های مداربسته هایک ویژن در محیط های بیرونی در ارتفاع ۳ تا ۴ متر نصب و بیش از این اضافه امکان آسیب رسیدن به دوربین مداربسته وجود دارد و همچنین تصاویر با جزئیات کمتری دیده خواهد شد البته در نظر داشته باشید که شما اگر می خواهید از دوربین مداربسته گردهای اسپید دام در محیط بیرونی استفاده کنید می توانید در ارتفاع بالاتری نیز نصب کنید دوربین های مداربسته گردان دارای قابلیت زوم وریفوکال بالاتر می باشد.

بهترین مکان برای نصب دوربین مدار بسته

بالای درب ورودی و  بالای پارکینگ بالای پنجره طبقه اول و بالای درب پشت بام از بهترین نقاطی می باشند که شما می توانید دوربین مداربسته را نصب کنید.

درب ورودی

یکی از حساس ترین راه های نفوذ به خانه ها درب های ورودی می باشد. در این قسمت باید دوربین مداربسته را در بالا ترین ارتفاع ممکن قرار دهید تا هر فردی به دوربین مداربسته دسترسی نداشته باشد به شما پیشنهاد می‌کنیم در این قسمت از دوربین مداربسته استفاده کنید تا همپوشانی دوربین ها ایجاد شود و اگر دوربین دست کاری یا دزدیده شدن دوربین دیگر بتواند این تصاویر را ثبت و ضبط نمایند.

نصب در پنجره طبقه اول

طبقه اول ساختمان ها به خیابان دید ندارند و به این خاطر بیشتر در معرض آسیب هستند و شما باید دوربین مداربسته را حتماً در این قسمت به کار بگیرید.

قرار دادن در درب پشت بام

در برخی موارد سارقان از طریق پشت بام وارد ساختمان می‌شود پس یکی دیگر از مناطق حساس ساختمان در پشت بام می باشد که به شما پیشنهاد می کنیم حتماً دوربین های مداربسته را در این منطقه به کار ببرید.

نصب دوربین مدار بسته در پارکینگ

برای جلوگیری از به سرقت رفتن خودرو ها و هم چنین ورود افراد ناشناس از راه پارکینگ به داخل ساختمان حتما در این قسمت نیز دوربین مدار بسته به کار ببرید.