پرش لینک ها

نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته

5/5 - (10 امتیاز)

در این مقاله به بررسی نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته خواهیم پرداخت.نحوه سیم کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه و آنالوگ با توجه به نوع دوربین مدار بسته بسیار متفاوت می باشد سیم کشی دوربین مدار بسته تاثیر مستقیم بر روی کیفیت تصاویری که توسط دوربین ثبت می‌شود دارد پس سعی کنید مراحل کابل کشی دوربین را به خوبی انجام دهید معمولاً دوربین در فاصله‌های طولانی از دستگاه ضبط تصاویر نصب می شود پس بهتر است که شما نقشه کابل کشی این دوربین های مدار بسته را با دقت بالایی و زیر نظر مهندسین انجام دهید تا در آینده اگر برای تعمیرات یا برای اضافه کردن دوربین های جدید و غیره نیاز به تغییرات داشتید با مشکلی مواجه نشوید.

نقشه کابل کشی دوربین مدار بسته با استفاده از اتوکد

شما می توانید برای نقشه کابل کشی دوربین های مداربسته از فایل اتوکدی که در بعضی مواقع کارفرما ها در دسترس شما قرار می دهند استفاده کنید و نقشه جایگزین دوربین‌های مداربسته را به راحتی انجام دهید اما اگر شما به فایل اتوکد دسترسی ندارید می توانید از طریق برخی از نرم افزارهایی که برای نقش کابل کشی دوربین مداربسته مورد استفاده می باشند نقشه کابل دوربین مداربسته را انجام دهید.

نرم افزارهای طراحی نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته

در ادامه قصد داریم برخی از پرکاربرد ترین نرم افزارهایی که می توانید برای تهیه نقشه سیم کشی دوربین مدار بسته استفاده کنید را برای شما ذکر کنیم.

Microsoft office Visio

Concept Draw

AutoCAD Electrical

IP Video System Design Tool

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته آنالوگ HD

بهتر است بدانید که برای انتقال تصویر از دوربین مدار بسته آنالوگ به دستگاه ضبط تصاویر dvr توسط منبع تغذیه و کابل های انتقال تصویر انجام می شود که شما می توانید برای طراحی نقشه سیم کشی دوربین های مداربسته آنالوگ از دو روش انجام دهید که در ادامه برای شما ذکر می کنیم.

نقشه کابل کشی دوربین مداربسته آنالوگ بر اساس انتقال تصویر

در این روش شما از هر دوربین یک کابل کواکسیال دستگاه ضبط تصاویر dvr باید وصل کنید در نظر داشته باشید که با توجه به تعداد دوربین‌های مداربسته هر چقدر تعداد دوربین ها بیشتر شود باید کابل کشی بیشتری نیز انجام دهید و می توانید برای محافظت از کابل ها از کابل فلکسی بهره مند شوید تا کابل های شما در برابر فشار و آسیب های احتمالی از مقاومت بالایی برخوردار باشد.

نقشه سیم کشی دوربین های مداربسته آنالوگ بر اساس منبع تغذیه

توجه داشته باشید که در این جا شما باید از دستگاه ضبط تصاویر دی وی آر تا محل نصب دوربین مداربسته به ازای هر دوربین یک کابل برق بکشید که این کابل های توسط فیش های بی ان سی دوربین مدار بسته و هم چنین منبع تغذیه اتصال داده می شود.

نقشه سیم کشی دوربین مداربسته تحت شبکه

همان طور که می‌دانید سیستم های مداربسته آی پی معمولاً از دوربین مداربسته تحت شبکه و کابل شبکه و دستگاه ضبط تصویر و همچنین سوئیچ تشکیل می شود که انتقال تصویر به دستگاه ضبط تصاویر از طریق کابل شبکه در دوربین های مدار بسته انجام می‌شود که این کابل شبکه معمولا توسط سوئیچ به دستگاه nvr یا همان دستگاه ضبط تصویر اتصال داده می‌شود.
نقشه کابل کشی دوربین مدار بسته تحت شبکه به این صورت است که از هر دوربین تحت شبکه معمولاً یک کابل شبکه به سوئیچ شبکه اتصال داده می شود و باید تمامی دوربین های مدار بسته به سوئیچ اتصال داده شوند که این سوئیچ توسط یک کابل شبکه جدا به دستگاه ضبط تصاویر باید اتصال داده شود شما می توانید از کابل شبکه که به دوربین و سوئیچ شبکه کشیده می شود برای تغذیه دوربین های مدار بسته تحت شبکه استفاده کنید.

انواع کابل دوربین های مدار بسته

برای نقشه سیم کشی دوربین های مداربسته معمولاً از سه نوع کابل استفاده می کنند که کابل کواکسیال و کابل شبکه و کابل فیبر نوری می باشند هرکدام از این کابل ها برای کار خاصی در دوربین های مدار بسته به کار می روند که شما می توانید از کابل فلکسی برای محافظت از تمامی این کابل را استفاده کنید تا مقاومت در برابر فشار و شرایط محیطی کاملا بالاتر رفته و به راحتی اسیب نبیند.

برای خرید دوربین مدار بسته داهوا و یا سایر برند های دوربین مداربسته با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.