پرش لینک ها

چگونه دوربین های نظارتی (مداربسته) را خاموش کنیم؟

5/5 - (20 امتیاز)

چگونه دوربین مداربسته را خاموش کنیم؟ چنانچه دوربین مدار بسته دارید و به دنبال سرچ این سوال در گوگل وارد این صفحه شده اید، خبر خوبی برای شما داریم.

در این مقاله از سری مقالات آموزشی شرکت نظارت گستر ایمن به اموزش و برسی نحوه خاموش کردن دوربین های امنیتی برندهای معتبر از جمله داهوا و… میپردازیم.

چگونه دوربین مداربسته را خاموش کنیم؟

شما برای زمانی که تمایل ندارید تصاویر ضبط شود می توانید دوربین مداربسته را خاموش کنید برای خاموش کردن دوربین ها دو را حل وجود دارد اولین راه و ساده ترین راه این است که برق دوربین را قطع کنید و راه حل دوم نیز این است که دستگاه ضبط کننده تصاویر DVR یا NVR را خاموش کنید.
البته در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید دستگاه ضبط تصاویر را قطع کنید باید دوربین شما حافظه داخلی نداشته باشد چرا که اگر حافظه داخلی داشته باشد تصاویر ضبط می‌شوند اما در نظر داشته باشید که تصاویر را خاموش کنید دوربین امنیتی روشن می باشد ولی هیچ تصویری ضبط و ثبت نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم دوربین مدار بسته روشن است؟

تشخیص دوربین مداربسته روشن یا خاموش ؟

چطور دوربین مداربسته را خاموش کنیم

چطور بفهمیم یک دوربین امنیتی روشن است یا خاموش؟ شما می‌توانید با چک کردن دستگاه ضبط تصاویر nvr و dvr و هم چنین نور مادون قرمز دوربین  و وای فای و استفاده از نرم افزارهای موجود در این زمینه تشخیص دهید که دوربین روشن است یا خیر؟

در صورتی که شما مطمئن شدید که دوربین روشن است می توانید دوربین را خاموش کنید در ابتدا راه های تشخیص روشن یا خاموش بودن دوربین های مداربسته را برای شما ذکر می کنیم.

روش اول چک کردن دستگاه ضبط کننده تصاویر NVR/DVR

اگر شما به دستگاه ضبط تصاویر ان وی آر یا دی وی آر دسترسی داشته باشید می توانید به راحتی تشخیص دهید که دوربین روشن است یا خاموش است.

روش دوم مادون قرمز دوربین مداربسته

چطور دوربین مداربسته را خاموش کنیم

دوربین های مداربسته دارای قابلیت دید در شب هستند که با خاموش کردن چراغ ها و  نور در محوطه ال ای دی هایی که در بدنه دوربین امنیتی تعبیه شده است روشن شده و به چشم می خورد و روشن بودن نور این ال ای دی ها یعنی دوربین شما روشن می باشد در غیر این صورت خاموش می باشد.

روش سوم نرم افزارهای تشخیص روشن بودن دوربین مدار بسته

در برخی مواقع دوربین های مداربسته در ارتفاع بالایی نصب می شوند که شما دسترسی به دستگاه ضبط کننده تصاویر nvr و dvr ندارید و هم چنین توسط نور مادون قرمز نیز نمی توانید تشخیص دهید که دوربین روشن است یا خاموش به شما پیشنهاد می کنیم از نرم افزار های موجود در این زمینه استفاده کنید. برخی از این نرم افزار ها عبارتنداز : Hidden Camera Detector و Glint Finder
شما با استفاده از این نرم افزار ها به راحتی در چند دقیقه تمامی دوربین های روشن را می توانید متوجه شده و به راحتی خاموش می دهد.

در هنگام نصب دوربین های مداربسته در نظر داشته باشید که باید دوربین ها را به گونه ای نصب کنید که بتوانند یکدیگر را به خوبی پوشش دهند در این صورت اگر کسی بخواهد به دوربین های مداربسته دست بزند و دست کاری کند توسط دوربین‌های دیگر تصاویر ثبت می‌شود.

خاموش کردن دوربین مداربسته با قطع کابل ها

اگر به این روش می خواهید دوربین مدار بسته را قطع کنید، کافیست سیم های دستگاه امنیتی با دستگاه DVR یا NVR، را قطع کرده تا دوربین خاموش شود. در نظر داشته باشید که کلیه ی دستگاه های امنیتی با دو کابل به سیستم دوربین نظارتی متصل می شوند:

  1. کابل برق 
  2. کابل دیتا.

و چه کابل برق را قطع کنید چه کابل دیتا، نهایتا دستگاه خاموش می شود. تنها نکته ای که نباید از آن غافل شوید این است که به محض قطع کابل برق، دوربین فورا خاموش می شود. اما با قطع کابل دیتا کابل، دوربین با آنکه روشن است، هیچ تصویری را نمی توانید دریافت کنید. عموم مدل های دوربین IP به این دلیل که از فناوری POE پشتیبانی می کنند، تنها از یک کابل استفاده می کنند و در واقع کابل برق و دیتا یکی هستند. بنابراین، قطع کردن آن نهایتا به غیرفعال شدن دوربین می انجامد.

نکته ای که نباید از آن غافل شوید این است که، قطع سیم های یک سیستم نظارت تصویری نیاز به تخصص فنی داشته و شما اگر در این زمینه متخصص نیستید بهتر است که از این روش استفاده نکنید. برخی از مدل های دوربین مداربسته مانند دوربین ایمو باتری داخلی یا دستگاه UPS دارند. پس بی شک قطع کردن کابل برق  موجب خاموش شدن دوربین شما نمی شود. برای خاموش کردن این دوربین ها باید دستگاه UPS را خاموش کنید یا باتری داخلی را از سیستم خارج کنید.

خاموش کردن دوربین از طریق dvr و nvr

چطور دوربین مداربسته را خاموش کنیم

برای اینکه بخواهید دوربین را از این طریق خاموش کنید باید وارد تنظیمات دستگاه دی وی آر و  ان وی ار شده و تیک تمامی روز های ضبط را بردارید در این صورت دوربین مداربسته خاموش شده و می توانید به راحتی برق دوربین را نیز قطع کنید.

اشتراک در
اطلاع از
12 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
12
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x