پرش لینک ها

اهمیت هارد در دوربین مدار بسته CCTV

4.7/5 - (20 امتیاز)

اهمیت هارد در دوربین مدار بسته CCTV چیست؟ معمولاً در دوربین های مدار بسته از یکی یا چند هارد استفاده می‌کنند برای ثبت و ذخیره تصاویر ویدئویی که ظرفیت ذخیره سازی بالایی دارند چرا که دوربین های مداربسته در محلی که نصب می شوند معمولاً به صورت ۲۴ ساعته در تمامی روزهای سال روشن و فعال هستند بنابراین شما باید از هارد دوربین مدار بسته مناسبی استفاده کنید چرا که انتخاب بهترین هارد دوربین مداربسته از اقداماتی می باشد که در هنگام راه اندازی سیستم امنیتی از اهمیت بالایی برخوردار است توجه داشته باشید که شما می توانید هارد دوربین مداربسته را با توجه به ظرفیت هارد و گارانتی آن در قیمت های متنوعی را تهیه و خریداری کنید.

چنانچه نیاز به تعمیر دوربین مداربسته دارید، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

هارد مورد استفاده در سیستم مدار بسته

توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید از هارد دیسک های معمولی برای دوربین های مداربسته استفاده کنید چرا که این نوع هارد دیسک معمولاً به صورت شش روز در هفته که هر روز ۸ ساعت کار کند و عملکرد متوسطی دارند در نظر داشته باشید که برای سیستم های مداربسته هارد دیسک های مناسبی تولید و به بازار عرضه شده است که در داخل دستگاه های NVR یا DVR تعبیه می شود.
که این هارد دیسک ها یک جز مرکزی برای ذخیره سازی ویدئو ها می باشند و به صورت ۲۴ ساعته در تمامی ایام میتوانند فعال بوده و تصاویر ضبط نماید.

ظرفیت هارد برای دوربین های مداربسته

ظرفیت هارد برای دوربین های مدار بسته به عوامل متفاوتی بستگی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: تفاوت هارد دوربین نظارتی با هارد کامپیوتر

فرمت فشرده سازی

یکی از عواملی که در ظرفیت هارد تاثیر دارد فرمت فشرده سازی دستگاه دی وی آر می باشد که یکی از عوامل اصلی برای انتخاب هارد مناسب برای دوربین های مداربسته می باشد که امروزه با توجه به تکنولوژی های روز دنیا دی وی آر ها معمولاً از فرمت های ذخیره سازی متعددی استفاده می کنند.

رزولوشن ضبط

اگر شما می‌خواهید رزولوشن تصویر شما بالا باشد باید هاردی با ظرفیت بالا تر انتخاب کنید چرا که هرچه رزولوشن تصویر بالاتر باشد حجم اطلاعات بیشتر می شود.

حرکت در تصاویر

شرکت هایک ویژن دوربین های مداربسته را به گونه ای طراحی و وارد بازار کرده اند که در فریم های متوالی قسمت های تکراری و بدون تغییر را حذف می کند تا ظرفیت فیلم ها کاهش پیدا کند اگر تغییرات سریع و دائمی در تصاویر وجود داشته باشد حجم فیلم های ضبط شده افزایش پیدا می کند.

مدت زمان ضبط

توجه داشته باشید که اگر مدت زمان ضبط فیلم طولانی باشد فضای بیشتری از هارد استفاده می شود.

ویژگی های مهم هارد دیسک برای دوربین های مداربسته

ظرفیت هارد دیسک

یکی از ویژگی های مهم هارد دیسک ظرفیت می باشد اگر می خواهید تصاویر بیشتری را در هارد دیسک ضبط و ذخیره کنید سعی کنید از ظرفیت بالا استفاده کنید.

طول عمر و ماندگاری

طول عمر و ماندگاری هارد دیسک معمولاً بستگی به برند هارد دیسک و جنس صفحات و تکنولوژی ساخت و غیره دارد این خصوصیات مشخص می‌کنند که تا چه مدت می توانید از هارد دیسک استفاده کنید.

سرعت چرخش دیسک

توجه داشته باشید که سرعت چرخش دیسک معمولاً نشان دهنده سرعت هارد در نوشتن یا خواندن اطلاعات می باشد در نظر داشته باشید که هرچه سرعت چرخش بیشتر باشد هارد دیسک از عملکرد بهتر و سریعتر این برخوردار می‌باشد.

سرعت جستجو

به سرعت جستجوی اطلاعاتی که در داخل هارد ذخیره شده است معمولا ساعت جستجوی هارد می گویند که این سرعت بر ثانیه بیان می شود.

انواع برند هارد دوربین مدار بسته

برندهای معتبر و معروفی هستند که تولید کننده های بزرگ هارد دیسک در جهان می باشند و توانسته هارد دیسک های با کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی را تولید و به بازار عرضه کند برند SEAGATE و WESTERN DIGITAL از برندهای معروف هارد دیسک می باشد.

به شما پیشنهاد می کنیم برای انتخاب هارد مناسب جهت دوربین مداربسته حتماً با دقت بیشتری هارد را انتخاب کنید و به هیچ عنوان از هارد های قیمت پایین و بی کیفیت استفاده نکنید تمامی هارد دیسک ها که در بازار وجود دارند از لیبل های به رنگ های مختلفی استفاده می کنند که معمولاً هارد که دارای لیبل سفید می باشد از کیفیت بالایی برخوردار می باشد و شما می توانید برای کامپیوترهای خانگی استفاده کنید اما به هیچ عنوان برای دوربین های مداربسته مناسب نمی باشند

برای خرید دوربین مدار بسته داهوا با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.