پرش لینک ها

دزدگیر بهتر است یا دوربین ؟

4.5/5 - (28 امتیاز)

دزدگیر بهتر است یا دوربین ؟ بدیهی است که اگر به دنبال راهکاری برای بالابردن امنیت هر محیطی هستید، این سوالی است که نباید از آن غافل شوید. در این مقاله به این نکته می پردازیم که دوربین مدار بسته بهتر است یا دزدگیر اماکن ؟ امروزه تمامی افراد معمولا از دوربین های مدار بسته برای حفظ امنیت بیشتر محیط کاری و منزل خود استفاده می کنند علاوه بر دوربین های مداربسته برای حفظ امنیت از دزدگیر ها نیز می توانید بهره مند شوید. در ادامه میخواهیم تفاوت دوربین مدار بسته و دزدگیر را برای شما ذکر کنیم و اینکه دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر؟

بیشتر بخوانید: آشنایی با محصولات پرطرفدار برند داهوا

دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مدار بسته از دیگر سیستمهای امنیتی است که بسیار کاربردی و مهم بوده و تقریبا در هر محیطی مورد استفاده قرار می گیرد. دوربین مدار بسته می تواند تمامی تصاویر محیط را ضبط و ذخیره کند است تا شما بتوانید هر زمان که نیاز داشتین، آنها را بازیابی کنید. البته علاوه بر این شما می توانید تصاویر را از طریق نرم افزار بر روی تلفن همراه خود به صورت آنلاین مشاهده کنید و همچنین آن را بر روی تلفن همراه ذخیره کنید. البته فراموش نکنید که استفاده از دوربین به تنهایی نمی تواند جلوی سرقت را بگیرد چرا که سارقین در صورت آگاهی از وجود دوربین مدار بسته در محل می توانند به سادگی با پوشاندن صورت خود از محیط سرقت کنند.

دوربین مداربسته به جای دزدگیر

همانطور که می دانید افراد بسیاری هستند که برای ثبت تصاویر از نصب دوربین مدار بسته استفاده می‌کنند اما در نظر داشته باشید که دوربین های مدار بسته تنها می توانند تصاویر را ثبت کنند. و در برخی مواقع با وجود اینکه دوربین های مداربسته نیز وجود دارد سرقت هایی انجام می شود به این دلیل که دوربین های مداربسته سیستم نظارتی و امنیتی می باشند و شما هم می توانید از طریق تلفن همراه محل کار یا منزل خود را از راه دور نظارت کنید به گونه‌ای که اگر کسی در محل حضور نداشته باشد شما با مشاهده تصاویر دوربین مداربسته به نوعی می توانید از محیط نگهبانی کنید.

محدودیت دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته در کاهش وقوع جرم و سرقت ها نقش بسیار مهمی دارد اما به صورت پیشگیرانه نمی تواند عمل کند سارقین می‌توانند توسط پوشاندن چهره به راحتی از ثبت چهره خود در فیلم دوربین مداربسته جلوگیری کنند و برخی نیز می تواند به دوربین های مداربسته آسیب بزنند تا فیلم و تصاویر ثبت نشود  البته در نظر داشته باشید دوربین های مدار بسته نیز از برخی سیستم هایی می باشند که با پیشرفت تکنولوژی توانسته است به سرعت پیشرفت کند و به گونه ای طراحی می شوند که دارای قابلیت هشدار می باشند و همچنین می‌توانند حرکت را تشخیص دهند و این قابلیت ها اگر همه در یک دوربین مداربسته وجود داشته باشد امکان دارد دوربین دچار خطا شود یعنی حرکت هر موجودی باعث می شود سنسور هشدار دوربین مدار بسته فعال شود اما سنسورهایی که در دزدگیر ها قرار دارند از حساسیت بالایی برخوردار می باشند که اگر موجودی کوچکتر از انسان در محیط حرکت کند آژیر دزدگیر ها فعال نمی شوند.

دزدگیر منزل چیست؟

برای اینکه بدانید دزدگیر بهتر است یا دوربین ابتدا باید هر یک را به خوبی بشناسید. دزدگیر اماکن از جمله دستگاههای حفاظتی و امنیتی بسیار کارآمد است که ایمنی محیط را در مقابل سرقت بالاتر میبرد. معمولا از دزدگیرها میتوان در تمامی اماکن اعم از منزل، مغازه، دفتر کار و … استفاده نمود. همانطور که پیشتر در مقاله دزدگیر منزل توضیح دادین این سیستم ها مجهز به لوازم جانبی متعدد و بسیار کارآمدی هستند که تلفن کننده ها مهمترین آنها است. گفتنیست در سالهای نخست که شرکت ها اقدام به ساخت دزدگیر می نمودند، تلفن کننده را به صورت یک دستگاه جدا ارائه می دادند که مکمل دزدگیر است و با کمک  تلفن ثابت امکان برقراری تماس و اعلام سرقت به کاربران دزدگیر را داشت. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تلفن کننده با دزدگیر ادغام شده و به صورت یک پنل بر روی درب دزدگیر اجرا گردید. این تلفن کننده ها دو مدل سیم کارتی و ثابت دارند. تلفن کننده های سیم کارتی امنیت بالاتری دارند چراکه در نمونه های ثابت سارقان با قطع تلفن ثابت خانه، عملکرد دزدگیر را مختل می کردند.

عملکرد دزدگیر اماکن

دوربین های مدار بسته از یک مدار باز و یک مدار بسته و همچنین حسگرهای مختلف و مدار شارژ باتری و مدار آژیر و هشدار دهنده ها تشکیل شده است که یکی از اجزای اصلی و مهم سیستم دزدگیر اماکن دستگاه مرکزی می باشد که دریافت سیگنال و از سنسورهای حرکتی و ارسال فرمان به هشدار دهنده ها معمولاً وظیفه دستگاه مرکزی می باشد.

انواع دزدگیرها در برند های مختلفی از جمله کلاسیک و فایروال و سایلکس و… طراحی و تولید می شوند که شما با توجه به محیطی که می خواهید استفاده کنید می توانید دزدگیر مناسبی را تهیه و استفاده کنید.

برخی از دزدگیرها دارای قابلیت منوی سخنگو نیز می باشند که شما می توانید میکروفون نصب و شنود داشته باشید همچنین برخی از این دزدگیر ها می توانند توسط ریموت یا موبایل از طریق اپلیکیشن از راه دور کنترل کنید.

محدودیت دزدگیر اماکن

محدودیت هایی که دزدگیرهای اماکن دارند این است که اگر وقتی سرقتی رخ دهد هیچ تصویری از سارقین و سرقت برای شما ثبت نمی شود.

دزدگیر بهتر است یا دوربین ؟

برای اینکه امنیت کامل ساختمان منزل یا محل کار شما تامی‌ن شود ما به شما پیشنهاد می کنیم هم از دوربین مداربسته و هم از دزدگیر استفاده کنید تا بهترین نتیجه را داشته باشید چرا که با وجود دوربین مدار بسته اگر سرقتی انجام شود و فرد از محیط فرار کند شما به راحتی می توانید با تصاویر این فرد را شناسایی و دستگیر کنیم یا اگر دزدگیر شما دچار خطا شود و آیا شیر اشتباهی برای شما ارسال کند شما میتوانید با بررسی تصاویر دوربین مدار بسته از عملکرد دزدگیر خود مطلع شوید.

برچسب ها: تفاوت دزدگیر و دوربین مداربسته، دوربین دزدگیر، دزدگیر دوربین، ایا دزدگیر دوربین دارد، دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن، دوربین مداربسته و دزدگیر، دوربین دزدگیر منزل، فرق دزدگیر تصویری با ساده، نصب آژیر به دوربین مداربسته، آیا دوربین مداربسته شنود دارد

اشتراک در
اطلاع از
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
10
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x