پرش لینک ها

چگونه میکروفون را به سیستم دوربین مدار بسته متصل کنیم؟

5/5 - (10 امتیاز)

روش های مختلف برای اتصال میکروفون دوربین های مدار بسته وجود دارد که در این مقاله از سری مقالات آموزشی نظارت گستر ایمن به شرح آنها می پردازیم:

اتصال میکروفن در دوربین های آنالوگ

در یک سیستم آنالوگ، تنظیم میکروفون بسیار ساده است و لازم نیست میکروفون در کنار دوربین مدار بسته باشد. شما بعنوان مثال می توانید میکروفون را در وسط اتاق و دوربین مداربسته را در گوشه ای از اتاق داشته باشید.در این پیکربندی من می خواهم میکروفون را با استفاده از کابل سیامی به سیستم DVR مینی  وصل کنم که دارای ۲ پورت است که از آن بیرون می آید. یکی برای برق است. دیگری برای جریان های صوتی است.

بیشتر بخوانید:

نکاتی که قبل از نصب دوربین مداربسته باید بدانیم:

1- اگر مشتری قصد نصب میکروفون را دارد، مراقب باشید که تعداد کانالهای صدای DVR شما کمتر از میکروفن های شما نباشد.

2- به نوع فیش ورودی صدای موجود بر روی DVR دقت کنید. در برخی DVR ها این فیش به صورت BNC و در برخی به صورت AV است. اگر پیش از نصب میکروفن نوع فیش را ندانید، قطعا اتصالات خوبی نخواهید داشت.

اتصال برق در دوربین مداربسته

اتصال برق درست مثل تأمین انرژی یک دوربین آنالوگ است. شما از انتهای برق ماده (PT-3) استفاده می کنید و آن را به پورت برق  وصل می کنید. انتها را به سیم  PT-3 تا ۱۸-۲ کابل اتصال سیامی وصل کنید و انتهای دیگر ۱۸-۲ را به جعبه توزیع وصل کنید. برای صدا، شما به RCA نر یا BNC ماده (RCA-M-BNC-F) نیاز دارید زیرا پورت صوتی RCA است. در DVR مینی، واردات صوتی RCA هستند و بنابراین شما به RCA-M-BNC-F به منظور اتصال RG59 به DVR کوتاه نیاز دارید. توجه: شما باید میکروفون را به همان شماره کانال مشابه دوربینی که می خواهید ضبط کنید وصل کنید. از آنجا که این DVR کوتاه دارای ۴ پورت صوتی است، شما فقط یک انتخاب از کانال های ۱-۴ برای دوربین مدار بسته دارید. در این تصویر بعدی، من اساساً از همان راه اندازی البته با دستگاه DVR کامل استفاده می کنم.این پیکربندی همان نصب دقیق با DVR کوتاه است، به جز اینکه اندازه کامل DVR دارای پورت BNC صوتی به جای RCA است. بنابراین، تنها تفاوت در دستگاه DVR است، شما به تبدیل گر BNC به RCA نیاز ندارید.

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت صدا از دوربین میکروفن دار در دستگاه های CVI داهوا

فقط کانکتور BNC را به پورت صدا وصل کنید.

نکته: اطمینان حاصل کنید که میکروفون وارد همان عدد کانال صوتی مانند کانال دوربین می شود. در ۲ تصویر بعدی من میکروفون را با وصل کردن و اجرای کابل پیکربندی نمودم که دارای ویدئو، برق و صدا است.    در دو تنظیمات بالا، میکروفون نیاز به نزدیک شدن به دوربین مدار بسته دارد زیرا برق از طریق شکاف برق (PT-6) تقسیم می شود. یکی از انتهای ماده شکاف برق را به پورت برق  وصل کنید. یکی دیگر را به دوربین مدار بسته وصل کنید. طرف دیگر PT-6 را به پورت برق ماده کابل وصل و اجرا متصل کنید. طرف دیگر وصل و اجرای کابل را به یک منبع تغذیه وصل کنید. برای صدا، فقط سیم صوتی قرمز کابل وصل و اجرا را به پورت RCA  وصل کنید. انتهای دیگر کابل را به صدا در جک DVR وصل کنید. برای DVR کوتاه، یک جک RCA صوتی وجود دارد. برای اندازه کامل DVR، شما نیاز به یک متصل کننده BNC نر تا RCA ماده دارید و آن را به BNC جک صوتی وصل کنید.

نکته: این دوربین مدار بسته باید به همان شماره کانال همانند کانال صوتی میکروفون متصل شود.

در پیکربندی بعدی، من به شما نشان می دهم که چگونه میکروفون IP را به دوربین مگا پیکسل IP وصل کنیم.در دنیای IP، دوربین خود پشتیبانی صدا را انجام می دهد، به طوری که میکروفون به طور مستقیم به دوربین IP متصل می شود. در تصویر بالا، شما به اصطلاح به RCA نر تا جفت ساز ماده برای اتصال پورت های صوتی میکروفون به پورت های صوتی دوربین های IP نیاز دارید. برای برق میکروفون شما از انتهای برق ماده PT-3 از طریق  سیم برق PT-4 استفاده می کنید. متصل کننده ماده به میکروفون متصل می شوند و متصل کننده های نر به منبع تغذیه وصل می شوند. در تصویر بعدی میکروفون IP به هر یک از دوربین های زوم شیب پان  (PTZ) IP ما متصل خواهد شد.در این پیکربندی آخر، من نشان می دهم که چگونه میکروفون IP را به هر یک از دوربین های PTZ IP مان وصل می کنم. برق دقیقا همانند نمودار قبل راه اندازی می شود. برای صدا، IP PTZ دارای ۲ سیم خروجی است. شما به آن ۲ برای اتصال به Balun-P نیاز دارید و سپس متصل کننده BNC Balun-P به RCA-M-BNC-F متصل می شود که به پورت RCA میکروفون وصل می شود. فقط به یاد داشته باشید از قوانین ضبط صدای کشور خود پیروی کنید. اگر نیاز به کمک داشتید، محصولات ما با پشتیبانی فنی رایگان ارائه می شوند.