پرش لینک ها

چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم؟

4.5/5 - (83 امتیاز)

چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم؟ اگر به دنبال یافتن پاسخی برای این سوال هستید،بی شک در موقعیتی قرار گرفته اید که احتمال میدهید فرد و یا افرادی به دنبال شنود کردن صدای شما هستند. از این رو در این مقاله از سری مقالات آموزشی سایت نظارت گستر ایمن، به شما آموزش میدهیم چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم امروزه بسیاری از افراد با اهداف پلید سعی می‌کنند دستگاه شنود یا دوربین مدار بسته مخفی را در خانه یا خودرو افراد جاسازی کنند اگر شما نیز نگران وجود شنود در خانه و ماشین خود هستید در این مقاله ما را همراهی کنید تا نحوه پیدا کردن دستگاه شنود را برای شما ذکر کنیم. جهت خرید دستگاه داهوا از سایت نگاکو کلیک کنید. همچنین میتوانید برای خرید انواع دوربین مداربسته داهوا و سایر برند ها با کارشناسان ما با شماره تماس 41217-021 در ارتباط باشید.

انواع دستگاه شنود

دستگاه شنود، وسیله ای برای ضبط صدا است. دستگاه های شنود معمولا ابعاد و اندازه‌های مختلفی داشته و میتوان آنها را در نقاط گوناگونی نصب و یا مخفی نمود. کاربران می‌توانند بسته به نیاز خود، از میان انواع دستگاه های شنود، مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنند. اصلی تزین انواع دستگاه های شنود عبارتند از:

دستگاه شنود رادیویی

در این دستگاه شنود صدا از طریق امواج شبه رادیویی که بسیار شبیه به FM هستند به گیرنده ارسال می شوند.  این ابزار‌ها اندازه و ابعاد بسیار کوچکی داشته و می‌توانند به صورت مخفی در لابه‌لای گیاهان، در لوازم اداری و حتی در داخل تلفن‌ها پنهان شده و همانطور که از دید سایرین مخفی هستند مکالمات را شنود کنند.

دستگاه شنود از راه دور

در دستگاه شنود از راه دور مخابره صدا با استفاده از فرستنده‌های قوی انجام می شود. به این صورت که از یک میکروفن کوچک و قدرتمند، تقویت کننده‌های سیگنال و در نهایت از یک ماژول پیشرفته با قابلیت گریز از اختلالات GPS انتقال صدا صورت می پذیرد. دستگاه‌های شنود از راه دور، صدا‌های اضافی محیط را در حین شنود حذف می‌کنند. یکی از انواع رایج و شناخته شده در دسته ابزار شنود از راه دور، ردیاب‌های شنود است.

چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم؟

امروزه با پیشرفت علم دستگاه های شنود بسیار ریز و مخفی می باشند که پیدا کردن آنها بسیار سخت هستند.

علائم و نشانه های ضبط و شنود شدن صدا(چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم)

چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم

علائم و نشانه های ضبط و شنود شدن صدا چیست

به هم ریختگی اطراف

در بعضی مواقع شما اگر به منزل اداره یا به خودرو خود مراجعه کنید به هم ریخته و نامرتب قرارگرفتن وسایل را مشاهده خواهید کرد.

اطلاع دیگران از صحبت های شما

چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم

توجه داشته باشید که در برخی مواقع دوست یا آشنایی اطلاعاتی در مورد شما می داند که شما به هیچ عنوان آنها را در جریان نزاشته اید و می‌تواند از طریق شنود کردن به آنها اطلاع داشته باشد.

خش خش تلفن هنگام صحبت کردن

زمانی که شما با گوشی موبایل صحبت می کنید امکان دارد شما متوجه صدای خش خش صدا و نویز شوید که این یکی از نشانه های شنود می باشد در نظر داشته باشید که در بعضی مواقع شما از گوشی خود استفاده نمی کنید تلفن صداهای را ایجاد می‌کند این نیز ممکن است شنود کار گذاشته شود.

پیدا کردن دستگاه شنود

در برخی مواقع اگر شک داشتید که صحبت های شما شنیده می شوند می توانید محیط را بررسی کنید توجه داشته باشید که دستگاه های شنود بسیار ریز هستند که در نقطه ای به راحتی می توان جاسازی کرد پس در هنگام ببرسی محیط نهایت دقت را داشته باشید در نظر داشته باشید که قبل از هر کاری قسمت هابی پریز برق دارند را بررسی کنید چرا که این دوربین های مخفی یا شنود نیاز به منبع برق دارند پس قبل از اینکه وقت خود را هدر دهید اول سراغ پشت پریز برق بروید و با دقت بررسی کنید.

استفاده از رادیو

چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم

یکی دیگر از روش‌های پیدا کردن دستگاه های شنود استفاده از رادیو می باشد به صورتی که شما باید رادیو را روشن کرده و بر روی بلندترین موج اف ام آن تنظیم نمایید رادیو را به تمامی اطراف بچرخانید اگر شما متوجه صدا شدید رادیو رو نزدیک تر ببرید تا صدا بلند تر شود. به این صورت می توانید به راحتی دستگاه شده کار شده را پیدا نمایید.

استفاده از دستگاه شنود یاب(چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم)

در بازار شما می توانید دستگاه های پیشرفته ای را تهیه کنید که به عنوان شنودیاب استفاده میشود این دستگاه ها با استفاده از امواج الکترومغناطیسی در زمانی که به دستگاه شنود نزدیک می شوید صدای سوتی را بشنوید و به راحتی می توانید به جای جاسازی میکروفون و شنود را پیدا نماید توجه داشته باشید که این دستگاه ها می توانند میکروفون یا دستگاه شنود و همچنین دوربین مخفی را نیز به راحتی شناسایی کنند.

پیدا کردن دستگاه شنود با موبایل و نرم افزار

یکی دیگر از راه های پیدا کردن دستگاه های شنود استفاده از گوشی همراه و پلیکیشن ها می باشد البته در نظر داشته باشید که عملکرد گوش های همراه نسبت به دستگاه های پیشرفته شنود سنج بسیار محدود می باشد اما شما می توانید از اپلیکیشن هایی که در این زمینه معروف هستند برای پیدا کردن دستگاه شنود استفاده نمائید که اپلیکیشن هایی مانند Hidden Camera Detector در این زمینه بسیار معروف می باشد.
در این برنامه از سنسور مغناطیس استفاده می‌کند و اگر گوشی همراه شما به سنسور مغناطیسی مجهز باشد با فعال کردن این نرم افزار به راحتی می توانید دوربین مخفی به دستگاه‌های شنود را در اطراف خود پیدا کنید.

پیشگیری از شنود و جاسوسی(چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم)

چگونه دستگاه شنود را پیدا کنیم

در نظر داشته باشید که شما اگر درب خودرو یا منزل خود را حتی برای چند دقیقه باز بگذارید فرصت بسیار مناسبی برای نصب دستگاه شنود میباشد پس بهتر است درها را قفل نمایید.

خودرو شخصی را در مکان‌های خلوت پارک نکنید

در نظر داشته باشید که نصب دستگاه شنود بسیار ساده و راحت می باشد و معمولاً خودروها به راحتی در دسترس می باشد پس بهتر است شما خودروی شخصی خود را در مکان‌های خلوت پارک نکنید و همواره سعی کنید در مکان هایی که امن باشند خودرو خود را پارک کنید.

نصب دزدگیر و دوربین مداربسته

برای افزایش امنیت منزل یا خودروی شخصی خود می توانید از انواع دوربین های مداربسته و دزدگیر ها استفاده کنید در نظر داشته باشید که امروزه دزدگیر ها و دوربین های مدار بسته قابل نگهداری کنترل از راه دور را دارند.

سوالات متداول

1- آیا راهی برای تشخیص دستگاه های شنود وجود دارد؟ یکی از بهترین روش‌ها برای بررسی اشکالات و دستگاه‌های شنود، جستجوی دستی است. به زیر صندلی‌ها، میزها، کاناپه‌ها نگاه کنید، وسایل روشنایی، تزئینات، پریزها، گیاهان خانه و هر مکان دیگری را که ممکن است وسیله‌ای را پنهان کند، بررسی کنید.

2- آیا اپلیکیشنی وجود دارد که بتواند دستگاه های شنود را تشخیص دهد؟ deviceOwl اپلیکیشنی است که به شما کمک می کند تا این دستگاه ها را سریع شناسایی کنید و جزئیات ساده و عمیقی را در مورد قابلیت های آنها ارائه دهید. به سادگی تلفن هوشمند خود را به سمت دستگاهی بگیرید و به deviceOwl اجازه دهید تا بر اساس دانشش از هزاران دستگاه، آن را هوشمندانه بررسی کند.

3- چگونه ضبط صدا مخفی را پیدا کنم؟
برای شناسایی موثر دوربین ها و میکروفون های مخفی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • بازرسی بصری. با بازرسی بصری اتاق شروع کنید.
  • از چراغ قوه استفاده کنید
  • در یک ردیاب اشکال سرمایه گذاری کنید.
  • به صداهای غیرمعمول گوش دهید.
  • شبکه های بی سیم را بررسی کنید.
  • دستگاه را حذف کنید.
  • شبکه خود را ایمن کنید
  • به دنبال مشاوره حقوقی باشید.

4- چگونه یک دستگاه شنود را از کار بی اندازیم؟ برای مسدود کردن دستگاه شنودی که از باتری استفاده می کند، باتری ها را با باتری های مرده تعویض کنید. برای مسدود کردن یک دستگاه شنود که از برق تغذیه می کند، آن را از برق بکشید. یکی دیگر از راه حل هایی که ممکن است شاهد فروش آن باشید، پارازیت میکروفون اولتراسونیک است.

برچسب ها: نرم افزار ردیابی دستگاه شنود ios، نرم افزار پيدا كردن دستگاه شنود، دستگاه شنود سیم کارتی، خرید دستگاه شنود صدا از راه دور، دستگاه شنود آنلاین، نرم افزار ردیابی دستگاه شنود اندروید، نصب دستگاه شنود در منزل، دستگاه شنود را از کجا تهیه کنیم

منبع: